Ani v kvalifikaci nenašla Toyota přemožitele

Ani v kvalifikaci nenašla Toyota přemožitele

Super sezóna FIA WEC 2018/19 má za sebou první kvalifikaci, kterou ovládly hybridní prototypy Toyoty. Také Fordy GT potvrdily svou formu výsledkem 1-2

Gulf Racing hodlá nasadit druhý vůz
Další zpomalení pro nehybridní LMP1 před Le Mans
Při testech v Sebringu zajela Toyota neoficiální rekord okruhu

Super sezóna FIA WEC 2018/19 má za sebou první kvalifikaci, kterou ovládly hybridní prototypy Toyoty. Také Fordy GT potvrdily svou formu výsledkem 1-2. Souboj s chronometrem poznamenala vážná havárie Pietra Fittipaldiho, u kterého panuje podezření na zlomeniny obou nohou.

Kvalifikační klání začalo vozy kategorie GT. Tovární tým Ford Chip Ganassi dle očekávání obsadil první dvě příčky. Nejrychlejší bylo duo Andy Priaulx a Harry Tincknell ve voze číslo 67. Jejich společný čas, který je průměrem nejlepších časů obou pilotů, činil 2:12.947.

Druhý Ford zaostal o pouhých 83 tisícin sekundy, ale bylo to těsné. Oliver Pla byl ve voze 66 rychlejší než sesterský vůz, ale jeho týmový kolega Stefan Mücke následně při svém nejlepším pokusu ztratil půl vteřiny, a tak se museli spokojit pouze s druhým místem.

Ve třídě GTE Am se nejvíce dařilo posádce vozu Porsche 911 RSR číslo 77 v barvách Dempsey-Proton Racing. Christian Ried a Matt Campbell se postarali o čas s hodnotou 2:16.357. První místo ve své třídě však získali jen o dvě tisíciny vteřiny před posádkou číslo 98 týmu Aston Martin Racing.

Následovala druhá část kvalifikace, které se zúčastnily vozy LMP1 a LMP2. Na trati se opět vůbec neukázaly prototypy CEFC TRSM Racing, důvodem jsou finanční problémy sponzorů CEFC a TRS. Tým tak do zítřejšího závodu nenastoupí, ale do Le Mans má již situace být vyřešena.

Celkové pole position si vyjel vůz Toyota TS050 Hybrid s číslem 7 řízený Kamujem Kobajašim a Mikem Conwayem. Společně dali dohromady čas 1:54.583 a sesterský vůz s číslem 8, s Kazukim Nakadžimou a Fernandem Alonsem za volantem, porazili o 379 tisícin vteřiny.

Nejrychlejší nehybridní prototypy měl Rebellion Racing. Dvojice Bruno Senna a Neel Jani dokázala s vozem Rebellion R13 Gibson zajet čas 1:56.425, který byl o 1.842 vteřiny pomalejší než nejrychlejší Toyota. Posádka číslo 1 brala třetí příčku před druhým vozem Rebellionu, který dokončil čtvrtý.

Třída LMP2 nabídla těsný souboj, který rozhodlo pouhých 24 tisícin sekundy. O tento rozdíl dokázala posádka číslo 36 týmu Signatech Alpine Matmut ve složení Nicolas Lapierre a Pierre Thiriet porazit vůz G-Drive Racing číslo 26, jehož posádka se tak musí spokojit pouze s druhou příčkou.

Během kvalifikace dvakrát zavlály červené vlajky. Nejprve potíže postihly posádku číslo 17 týmu SMP Racing, když jejich vůz zastavil na rovince Kemmel. Druhé přerušení už ovšem způsobila velká havárie Pietra Fittipaldiho v barvách týmu DragonSpeed.

Brazilský nováček ztratil nad vozem číslo 10 kontrolu ve slavné zatáčce v Eau Rouge a tvrdě havaroval do bariéry. Detaily o jeho zdravotním stavu v době psaní článku nebyly známé, ale jezdec je při vědomí a není ohrožen na životě. Poslední zpráva ovšem hovořila o možných frakturách obou nohou.

Šestihodinový závod na belgickém okruhu Spa-Francorchamps startuje již v sobotu ve 13:30.

2018-Spa-WEC-Q

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0