Audi i BMW se líbí myšlenka zavedení soukromých týmů

Audi i BMW se líbí myšlenka zavedení soukromých týmů

Automobilkám Audi a BMW, které po odchodu Mercedesu zůstanou v příští sezoně jedinými dvěma značkami v DTM, se zamlouvá možnost zavedení privátních tý

První kvalifikace WTCR patřila Björkovi
13 sezón šampionátu FIA WTCC v číslech
WTCR v Makau: Nedělní prvenství si rozebrali Vervisch s Guerrierim, šampionem je Tarquini

Automobilkám Audi a BMW, které po odchodu Mercedesu zůstanou v příští sezoně jedinými dvěma značkami v DTM, se zamlouvá možnost zavedení privátních týmů.

Německý šampionát cestovních vozů DTM se na konci letošní sezony rozloučí s Mercedesem, který počínaje sezonou 2019/2020 zahájí svůj projekt ve Formuli E. Startovní listinu DTM tak bdou v příští sezoně tvořit pouze dvě značky Audi s BMW a příchod třetí automobilky je kvůli nejasnému budoucímu směřování série v nedohlednu.

Další možností, která se po odchodu Mercedesu dostala na přetřes, je zavedení soukoromých stájí. Zatímco “stříbrné šípy” nepovažují tento model za životaschopný a zamítly, že by v příští sezoně závodio s jejich vozy HWA, zbylé dvě automobilky působící v šampionátu Audi a BMW mají na tuto věc jiný pohled. Ingolstadští společně s Bavořany se domnívají, že by tento nápad mohl být realizovatelný.

“Myslím, že pro příští rok by bylo třeba se na to podívat. Jsou pouze dvě značky, takže potřebujeme zkvalitnit startovní rošt. A to by soukromnící mohli. Pokud se podíváte na koncepci nákladů, která se poslední roky stává stále více zajímavou, skutečně jsme výrazně snížili náklady. Nasazení soukromého týmu s nejnovějším materiálem je momentálně dosažitelné a mohlo by to být zajímavé,” uvedl šéf divize Audi Motorsport Dieter Gass.

Za reálný považuje tento scénář také šéf BMW Motorsport Jens Marquardt. “Myslím, že je to určitě možné. Od doby, kdy jsme vstoupili, náklady značně poklesly. Když jsme se připojili, bylo mi řečeno, že tehdejší pokles činil okolo 40%. V průběhu let pak došlo k dalšímu 30% nebo 40% snížení. Jsme na dobré cestě a můžeme soukroné týmy zapojit také do technického nebo jiného podpůrného balíčku. Forma “David vs. Goliáš” je dobrá,” řekl Jens Marquardt.

Mezi sympatizanty možnosti zavedení soukromých týmů patří také samotný šéf šampionátu DTM Gerhard Berger. “Je to nutné, potřebujeme nezávislé týmy. Potřebujeme tento souboj “Davida proti Goliášovi. Fanoušci to rádi uvidí. Myslím, že máme technickou základnu pro to, aby profesionální soukromé týmy a uspěly a dosahovaly dobrých výsledků,” uvedl Berger.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 2 years ago

    To by mě zajímalo, čím by ty “soukromé” týmy měly být k účasti motivovány. Snad ne bonusy za vítězství? Ty budou pro soukromníky stejně těžko dosažitelné. Muselo by jít o masívní podporu ze strany obou “továren,” čímž by idea takzvaných soukromých týmů pozbyla na významu a systém podpory jednotlivých účastníků by ve své podstatě zůstal skoro stejný jako doposud.

  • comment-avatar

    Tu si nikdo nevšimol že Alex Zanardi sa vráti na jeden závod v DTM v Misanu???

  • DISQUS: 0