Auto GP skomírá, naopak šampionát FA1 láká špičkové jezdce

Auto GP skomírá, naopak šampionát FA1 láká špičkové jezdce

Už je to tady zase. Populárnost šampionátu Auto GP je ta tam a aby toho nebylo málo zbrojí pro ti ní nový seriál Formula Acceleration 1 Series, kde by

Moudrost konečně zvítězila! Auto GP se spojuje s FA1 a slibuje bohaté startovní pole
Nová série FA1 jde proti Auto GP – má to vůbec smysl?
Sezona se naplno rozjíždí, čeká nás závodní víkend jako řemen!

Už je to tady zase. Populárnost šampionátu Auto GP je ta tam a aby toho nebylo málo zbrojí pro ti ní nový seriál Formula Acceleration 1 Series, kde by se mohli uchytit někteří špičkoví jezdci z Evropy.

V těchto dnech probíhají oficiální testy série Auto GP a kolik byste řekli, že ve Valencii testuje jezdců? I se slovenským Richardem Gondou pouhých 14. Jak známe Auto GP, více čekat nemůže, spíš můžeme očekávat v průběhu sezony nějaký úbytek. Znáte to, jezdci dojdou peníze, tak se holt nejede…

Je sice pravda, že tým úřadujících mistrů Super Nova  podepsal smlouvu s Kanaďanem Gianmarcem Raimondem, který byl velmi rychlý před dvěma lety v evropském šampionátu Formule 3, ale to je tuze málo. Např. Japonec Kimiya Sato, který vloni bojoval v Auto GP o titul letos ani neodjede kompletní sezonu, když se bude soustředit především na GP2.

V letošní sezoně bude také chybět Vittorio Ghirelli, tedy loňský šampion.

K nejrychlejším jezdcům letošní sezony by měl patřit Maďar Tamas Pal Kiss, který časem 1:21,179 zlomil traťový rekord ve Valencii. Loňský mistr evropské Formule 3 Open Richard Gonda zaostal na osmé příčce o bezmála 2 sekundy.

A jak je na tom série FA1? Těžko říct, nikde nejsou žádné seznamy přihlášených jezdců, nicméně na to je čas, první závod se jede až na konci měsíce. Nicméně FA1 zavádí formát, o který se pokoušeli jiné série a moc dlouho se neudržel. Tedy FA1 jde ve stopách A1GP, formulí, se kterými se pojede právě v nově vzniklém šampionátu Acceleration. Každý tým bude představovat jinou zemi.

Nejhloupější na tom je, že jezdec nemusí být stejné národnosti, jako jsou barvy jeho vozu, tudíž se může stát, že Venezuelan Rodolfo Gonzales bude závodit v nizozemské formuli.

Podle posledních informací je jeden z prvních jezdců potvrzený vítěz závodu GP2 Series Tom Dillmann. Dalším by mohl být nizozemský rychlík Nigel Melker, který však stále čeká na volné místo ve Formuli Renault 3.5. Dočkat bysme se mohli také právě Gonzaleze, ale také Švéda Felixe Rosenqvista, který však má jako prioritu boj o titul v European F3. To prý neznamená, že by si nemohl zazávodit i v FA1.

To máme tedy 4 potencionální jezdce, kolik se jich nakonec dočkáme? Bude jich aspoň 10? Nasnadě je otázka-má to vůbec smysl? Má smysl pořádat dva šampionáty se stejnými vozy, když v jednom pojede 14 jezdců a ve druhém třeba 10? Na to už si musí odpovědět každý sám a kdo ví, třeba FA1 Series příjemně překvapí.

Pro úplnost doplňujeme výsledky úterních testů Auto GP ve Valencii:

Pos  Driver             Team             Time       Gap      Laps
 1.  Tamas Pal Kiss     Zele             1m21.197s           42
 2.  Kimiya Sato        MLR71/Euronova   1m21.390s  +0.193s  47
 3.  Kevin Giovesi      Puma 3/Eurotech  1m21.489s  +0.292s  47
 4.  Sam DeJonghe       Virtuosi         1m21.734s  +0.537s  36
 5.  Andrea Roda        Virtuosi         1m21.743s  +0.546s  54
 6.  Markus Pommer      Super Nova       1m22.098s  +0.901s  52
 7.  Michela Cerruti    Super Nova       1m22.651s  +1.454s  61
 8.  Richard Gonda      Virtuosi         1m22.976s  +1.779s  63
 9.  Giuseppe Cipriani  Ibiza            1m23.134s  +1.937s  59
10.  Loris Spinelli     Puma 3/Eurotech  1m23.273s  +2.076s  62
11.  Francesco Dracone  Ibiza            1m23.436s  +2.239s  52
12.  Michele La Rosa    MLR71/Euronova   1m25.117s  +3.920s  41
13.  Salvatore Deplano  MLR71/Euronova   1m25.117s  +3.920s  11
14.  Antonio Spavone    Zele             1m25.191s  +3.994s  11

Foto: FA1

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0