Stáj Buggyra ZM Racing zahájila novou sezonu 24H Series vítězně. David Vršecký, Aliyyah Kolocová a Adam Lacko ovládli při dvanáctihodinovém závodě v italském Mugellu třídu GT4. Trojice musela na cestě za úspěchem překonat tréninkovou havárii, následné technické potíže a nakonec také deštivé počasí.
"Byl to závodní víkend jako na houpačce plný problémů, který vyústil ve skvělý konec. Tým díky skvělým jezdcům a výborné práci všech v boxech vybojoval vítězství. Všem patří uznání a díky," pochvaloval si šéf Buggyra Academy Jan Koubek.
První vážné komplikaci musel tým čelit ještě předtím, než víkend vůbec odstartoval. Při středečním testování totiž potkala vůz Mercedes-AMG GT4 nehoda. Při ní auto skončilo v bariéře a utrpělo závažná poškození. Ve vzduchu dokonce visela i hrozba, že nebude možné v závodním víkendu pokračovat.
"Byla to rána na předek a hliníkový nosník se ohnul. Jediným řešením bylo dovézt druhé auto. To ale bohužel nebylo úplně nachystané, takže kluci do něj museli některé díly přeinstalovat," popisuje nezáviděníhodnou situaci Adam Lacko.
Náhradní vůz ale nakonec mechanici zvládli po 48 hodinách úsilí přichystat a Buggyra mohla vyrazit do kvalifikace. Ta pro ni skončila úspěchem. V rámci třídy GT4 totiž vybojovala pole position, když v průměru nadělila druhé nejrychlejší posádce stáje Lionspeed GP více než půl sekundy. O kvalifikační vítězství se postaral především David Vršecký. Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů šel na řadu jako první a zajel čas v hodnotě 1:19,353. Jako jediný z jezdců třídy GT4 se tak zvládl dostat pod hranici dvou minut.
V sobotu, kdy bylo na programu prvních 6,5 z celkových 12 hodin, se ale situace opět začala komplikovat. Aliyyah Kolocové se nejprve nepovedl start a kromě toho se jí postarali o horké chvilky také soupeři.
"Auta přede mnou dostala smyk, nebylo snadné je minout. Pak v další zatáčce se stalo to samé a musela jsem se vyhýbat přes kačírek," říká dvojnásobná účastnice Rallye Dakar.
Potíže se nevyhnuly ani Adamu Lackovi s Davidem Vršeckým. Prvního jmenovaného zdržely potíže s brzdami. Jeho parťák pak nabral ztrátu kvůli problémům s palivovou pumpou. Kvůli tomu nebyly po sobotě vyhlídky stáje vůbec příznivé - figurovala na třetí příčce s propastnou ztrátou 19 kol na nejlepší posádku třídy GT4.
Do závěrečných nedělních 5,5 hodin sice Buggyra nastupovala s velkou ztrátou, znovu se ale potvrdila stará známá pravda - v motorsportu a obzvláště ve vytrvalostních závodech se může stát cokoli.
Zatímco jezdcům Buggyry se během závěrečného dne potíže vyhýbaly, jejich soupeři to samé říci nemohli. Nejlepší posádku soboty ze stáje Hofor Racing by Bonk Motorsport ve složení Martin Kroll, Michael Bonk a Rainer Partl postihlo poškození zadní nápravy. Josého Garcíu, Patricka Kolba, Daniela Millera a Dennise Bohna z Lionspeed GP zdržely kolize a defekt pneumatiky. I díky tomu zvládla Buggyra smazat zdánlivě nedohnatelné manko a dojela si pro vítězství.
Dovézt auto do cíle nebyl tentokrát pro Aliyyah Kolocovou žádný jednoduchý úkol. Během závěrečných dvou hodin se totiž na dráhu začal snášet déšť a zhruba poslední půlhodinu strávili piloti v režimu Code 60. Mohla za to havárie Antonia Sainera v nájezdu do první zatáčky.
"Užila jsem si to. Jela jsem hodinu a půl v kuse. Posledních snad 20 až 25 minut bylo zpomalených na režim Code 60, takže to bylo dost dlouhé. Podmínky na trati byly těžké, měli jsme i technické problémy. O to více si vítězství užívám," radovala se Kolocová po dojezdu.
Na italské vítězství budou moci u Buggyry navázat již za tři týdny. O víkendu 20.-21. dubna totiž letošní ročník 24H Series pokračuje druhým podnikem na okruhu Spa-Francorchamps.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.