Čekají nás skvělé závody, říká Makeš

Čekají nás skvělé závody, říká Makeš

Michala Makeše letos čeká v TCR Eastern Europe premiérová sezona. Ještě před svým debutem v Grobniku poskytl rozhovor pro oficiální stránky šampionátu. Zde se rozpovídal mimo jiné o svých ambicích, soupeřích nebo i o budoucích plánech.

Jezdci týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra uzavřeli na Hungaroringu další úspěšnou sezónu v ESET Cupu
České okruhy přejí šťastný nový rok 2020
Posádka Záruba-Knoll skončila v neděli sedmá

Michale, o víkendu vás čeká debut v šampionátu TCR Eastern Europe. Pojedete v barvách stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra s vozem Cupra Leon TCR. Jak se těšíte?

Po dlouhé pauze se moc těším, až si konečně zazávodím. Mělo by být 16 aut na startu, takže věřím, že to budou skvělé závody.

Jak jste zatím spokojen s chováním vozu? Jak probíhala adaptace na novou techniku a jaké jsou vaše ambice pro letošní sezonu? Věříte, že budete stejně jako v Renault Clio Cupu bojovat o nejvyšší příčky?

Pár kilometrů jsem najel. Ani zdaleka to ale nebylo tolik jako před první sezonou s cliem, takže je přede mnou ještě velký kus cesty. S autem jsem si sedl hned od prvního testu a od začátku mu důvěřuji. Vzhledem k tomu, že je zde konkurence mnohem větší než v Clio Cupu a většina pole má za sebou s TCR tisíce kilometrů, realisticky předpokládám, že chvíli potrvá, než budu bojovat na špici.

Jak byste porovnal Renault Clio s Cuprou Leon TCR?

Filozofie aut je úplně stejná. Pořád je potřeba starat se o přední gumy, jelikož vykonávají veškerou práci. Vzhledem k tomu, že je TCR o 130 koní silnější, tak je přední náprava ještě více namáhána a je potřeba opatrněji pracovat s plynem. Co se týče podvozku, tak je TCR mnohem zábavnější auto. Při přetáčivosti je krásně ovladatelné a i když se překročí hrana, tak jde pochytat.

Na trati se letos potkáte mimo jiné i se svým bývalým soupeřem z Renault Clio Cupu Jáchymem Galášem, který loni při své premiérové sezoně v TCR Eastern Europe získal titul vicemistra. Očekáváte, že se i letos budete pohybovat ve stejných patrech výsledkové listiny?

Jáchym již jednu sezonu s TCR odjel a má tak spoustu zkušeností. Věřím ale, že se postupně vypracuji a svedeme spolu další skvělé souboje.

Podle Galáše bude Vesnič opět tvrdým oříškem

A co letos očekáváte od úřadujícího šampiona Milovana Vesniče, třetího muže loňské sezony Dušana Kouřila mladšího, nově příchozího bývalého mistra Evropy a zároveň ex-jezdce WTCC Dušana Borkoviče nebo třeba od Petra Čížka, který nastoupí s nejnovějším vozem specifikace TCR – Cupra Leon Competición TCR. Věříte, že mu toto auto může poskytnout například převahu vůči konkurenci a zejména pak vůči vám, kdo pojedete se staršími cuprami?

Podle mě se všichni tito jezdci budou pohybovat hodně vepředu. Jsem moc rád, že je v poli Dušan Borkovič, jelikož se všichni budeme moci porovnat s jezdcem, který patří mezi světovou špičku. Nová cupra je určitě výhodou, bylo by špatné, kdyby nová generace nepřinesla zlepšení. Nicméně pole je velmi nabité a půjde tak více o jezdce a nastavení než o auto.

Čížek pojede s nejnovější cuprou

Myslíte si, že vás závodění proti takovému jezdci jako je Borkovič může nějakým způsobem obohatit?

Rozhodně ano. Bude to skvělá zkušenost do budoucna. Abych si ale s Borkovičem zazávodil, budu se nejprve muset dostat na jeho tempo a to nebude vůbec snadné.

Do TCR Eastern Europe přichází Dušan Borkovič

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Plánujete působit dlouhodobě v závodech TCR? Máte nějakou vysněnou sérii? Nebo vás lákají jiné disciplíny? Jelikož jste součástí týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra, nabízí se závody vozů GT…

Do budoucna bych rád závodil s TCR. Sen by byl TCR Europe a také nějaký dvacetičtyřhodinový závod s TCR. Vše ale závisí na financích. I TCR je velmi drahé a proto se také letos nezúčastním vytrvalostních závodů ESET Cupu. Bylo by skvělé, kdyby se našla podpora sponzorů, ale vzhledem k aktuální pandemii je všechno mnohonásobně těžší. GT závody se samozřejmě nabízejí, ale oproti TCR jsou ještě o mnoho finančně náročnější a bez finanční podpory jsou pro mě absolutně nereálné.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0