Čekání Nissanu je u konce! V Sebringu vyhrál poprvé od roku 1994!

Čekání Nissanu je u konce! V Sebringu vyhrál poprvé od roku 1994!

Prototypy (P) 66. ročník 12 hodin Sebring a zároveň druhý závod letošní sezóny WeatherTech SportsCar Championship vyhrál tým Tequila Patron ESM, je

IMSA: Ford GT má na kontě první vítězství
IMSA: Dvoudenní testování v Sebringu ovládl Olivier Pla s Ligierem
IMSA: Úspěšná kategorie prototypů LMP3 by měla najít místo i v USA

Prototypy (P)

66. ročník 12 hodin Sebring a zároveň druhý závod letošní sezóny WeatherTech SportsCar Championship vyhrál tým Tequila Patron ESM, jednoduše řečeno Nissan. Ten si ve složení Pipo Derani, Johannes van Overbeek a Nicolas Lapierre dojel pro první triumf v Sebringu poprvé od roku 1994. První jmenovaný se ale v závěru závodu postaral o pořádné drama.

Během poslední zastávky v boxech zastavil Derani o trochu dříve, než by měl a palivová hadice na něj nedosáhla. Pro tým to bylo zdržení, ale nakonec s náskokem 12 vteřin na druhý Cadillac #10 zvítězil.

Velkým favoritem na vítězství byla Mazda, ale místo triumfu dostala pořádnou ránu. Spencer Piqot se ve voze s číslem 55 nacházel mezi jedním Cadillacem a zdí, když dostal ránu. Jeho vůz tento incident přežil a hned po tom na to začala celá posádka tlačit, aby mohla bojovat o vítězství. 44 minut před koncem závodu ztrácela na vedoucího Deraniho pouze šest vteřin. Pak ale na dvě minuty přestala fungovat spojka a závod nakonec dokončila na šestém místě se ztrátou jednoho kola. Druhá Mazda obsadila osmé místo se ztrátou deseti kol.

V důsledku vypadnutí Mazdy z bojů o vítězství se na druhé a třetí místo dostal Cadillac. Ten výše postavený pilotovali Jordan Taylor, Ryan Hunter-Reay a Renger van der Zande. Ted druhý zase Mike Conway, Eric Curran a Felipe Nasr.

O stupně vítězů se dlouho prala i posádka United Autosports ve složení Paul di Resta, Alex Brundle a Phil Hanson. Di Resta ale chyboval, a právě tato chyba ho stála nejen třetí, ale také čtvrté místo.

Na sedmém místě se ztrátou šesti kol dojela Oreca #99 řízená Mikhailem Goikhbergem, Chrisem Millerem a Stephenem Simpsonem.

GT Le Mans (GTLM)

V kategorii GT Le Mans (GTLM) vyhrálo Porsche 911. Jeho jezdci byli Nick Tandy, Patrick Pilet a Frédéric Makowiecki. Na druhém místě skončilo BMW M8 #25 řízené Billem Auberlenem, Connorem de Phillippim a Alexanderem Simsem. Třetí bylo opět Porsche 911 #912 s posádkou Gianmaria Bruni, Earl Bamber a Laurens Vanthoor.

Na čtvrtém místě dojel Ford #67 ve složení Scott Dixon, Richard Westbrook a Ryan Briscoe, který 15 minut před koncem závodu předjel Ferrari 488 #62, který pilotovali James Calado, Toni Vilander a Alessandro Pier Guidi. Šesté místo obsadila Corvetta #4 s posádkou Marcel Fassler, Oliver Gavin a Tommy Milner.

GT Daytona (GTD)

Corey Lewis, Bryan Sellers a Madison Snow to je vítězná posádka v kategorii GT Daytona (GTD), která se střídala o vůz Lamborghini Huracán #48.

O druhé a třetí místo se poprali Mercedes a Ferrari. Vítězně z tohoto duelu nakonec vyšla italská stáj. Ferrari 488 #63 řídili Cooper MacNeil, Gunnar Jeannette a Alessandro Balza. Jeroen Bleekemolen, Ben Keating a Luca Stolz se museli spokojit se třetím místem Pro fanoušky F1 toto musela být zajímavá podívaná, protože obě automobilky spolu bojují i v královně motorsportu.

Na čtvrtém místě v této kategorii skočilo Audi R8 #29 řízené Alessiem Picariellem, Christopherem Miesem a Sheldonem Van Der Lindem. „Elitní pětku“ pak uzavřel Lexus RC #15 jehož posádku tvořili David Heinemeier Hansson, Jack Hawksworth a Sean Rayhall.V této kategorii zároveň došlo i k největší nehodě tohoto závodu.

Po dvaceti minutách muselo ze závodu odstoupit Ferrari 488 #64, které po kontaktu s Ligierem #52 z kategorie GTLM skočilo na střeše.

Výsledky závodu 12 hodin Sebring: TOP 10

 

COMMENTS

WORDPRESS: 8
  • comment-avatar
    Radek 3 years ago

    Opět pěkné závoděníčko.Udělali mi Ti kluci radost!!!

  • comment-avatar
    Josefus 3 years ago

    Pěkné závoděníčko, bohužel však bez prestižní a technologicky vyspělé třídy LMP1. Vítězný Nissan je ve své podstatě pouhá “elempédvojka.” Skutečnost, že Sebring je zařazen do IMSA seriálu a ne do WEC, vede k tomu, že v absolutní kvalifikaci vítězí “druholigové” prototypy. Ty sice nejsou špatné, avšak měly by sloužit spíše pro výchovu mladých talentů než jako nářadí profesionálů.

    • comment-avatar
      Radek 3 years ago

      Tak oni si to jistě po této kritice uvědomí a příště tam nasadí LMP jedničky, formuli jedna a dokonce s nimi pojede i Blue flame.

  • comment-avatar

    Bylo to parádní.Vydržel jsem až do půl čtvrté a velmi jsem si to užíval.Hlavné poslední 17-tou zatáčku.Kde jinde je něco takového k vidění?

  • comment-avatar
    A. Novák 3 years ago

    Nedíval jsem se, takže po této stránce nemohu soudit. Věřím, že to bylo zajímavý. Nicméně ukazuje se, že auta DPi ujíždějí prototypům LMP2 o parník. To se bohužel dalo čekat. Myslím, že není udržitelný model jedný třídy. To bude muset IMSA rozdělit do dvou klasifikací, jinak jim všechny týmy s LMP2 utečou…

  • comment-avatar
    Josefus 3 years ago

    Daytona prototypy (DPi) jsou v podstatě také “elempédvojky,” avšak osazené silnějšími motory než je universální Gibson (4,2 litrů).
    Gibson může jen těžko konkurovat motorům Cadillac (6,2 l) a Nissan (3,0 l turbo).
    Je proto skoro zázrak, že vozy s motorem Gibson (4. a 5. místo) dojely po dvanácti hodinách ve stejném kole jako vítěz.

    • comment-avatar

      Asi to bude v tej aerodynamike.Rozdiel vo výkone by tam byť nemal DPI aj LMP2 uvádzajú okolo 600hp. Ten objem motora tam tiež nebude hrať rolu Porsche takisto v GTLM používa atmosféru 4.0 B6 proti BMW 4.0 turbo, Chevrolet 5.5 V8 a rozdiel tam neni lebo majú cca rovnaký výkon a doženú to na kratších prevodoch a vyšších otáčkach motora. Cadillac by mal túto sezónu používať nový 5,5 V8

  • comment-avatar
    A. Novák 3 years ago

    Rozdíl ani tak nedělají silnější motory (ony jsou tak nějak teoreticky srovnány přes BoP), jako možnost ladit výkonový křivky a další charakteristiky. To s “univerzálním” Gibsonem týmy LMP2 dělat nemohou. A pak je rozdíl v aerodynamice, kterou si v DPi optimalizují a v LMP2 opět nemohou. Ten skoro zázrak se stal spíš řízením osudu. Pohled na časy ukazuje, že DPi byly cca o 1 s na kolo rychlejší.

  • DISQUS: 0