Charouzův letošní tahoun ve F3 si odbude premiéru na scéně F2. Sargeant pojede v Džiddě za HWA

Letošního pilota české stáje Charouz Racing System ve FIA F3 Logana Sargeanta čeká o víkendu premiérové vystoupení ve F2. Američan bude při podniku v saudskoarabské Džiddě hájit barvy stáje HWA Racelab.

Logana Sargeanta jsme v letošní sezoně FIA F3 mohli vídat u Charouz Racing Systemu. Z jezdců týmu Antonína Charouze se Američanovi dařilo nejvíce. Nasbíral celkem 102 bodů a na konto si připsal čtyři pódiová umístění včetně triumfu z prvního závodu v ruském Soči, který byl prvním vítězstvím české stáje ve FIA F3. V konečném pořadí šampionátu obsadil sedmou příčku.

Nedávno se Sargeant stal novým členem Jezdecké akademie Williamsu a jeho přesun do F2 v sezoně 2022 se začal jevit jako pravděpodobná varianta. Nakonec si ale rodák z Floridy zazávodí ve "druhé lize" ještě letos. Tým HWA Racelab totiž potvrdil, že při předposledním podniku letošní sezony, který se uskuteční již během nadcházejícího víkendu v saudskoarabské Džiddě, bude Sargeant týmovým kolegou stálého pilota německé stáje Alessia Deleddy.

"Jsme rádi, že v našem voze se startovním číslem 22 můžeme pro závody v saudskoarabské Džiddě přivítat Logana Sargeanta. Tento člen Jezdecké akademie Williamsu ukázal svůj talent v uplynulých třech letech ve FIA F3," uvedlo stručně HWA na svých sociálních sítích.

Kdo zaplní druhou sedačku u stáje HWA pro poslední podnik sezony v Abú Zabí, kam se šampionát přesune týden po závodech v Saudské Arábii, zatím nebylo oficiálně potvrzeno. Není ale vyloučeno, že by i zde nakonec mohl Sargeant startovat. Pokud by ale ve F2 zůstal i příští rok, určitě ne s HWA. Tým už totiž potvrdil, že po skončení sezony seriál opustí.

O Sargeantově přestupu do F2 už se mluvilo před začátkem letošní sezony. V roce 2020 totiž jako jezdec Premy vyhrál ve FIA F3 dva závody a celkově obsadil třetí příčku. Při posezonních testech F2 v Bahrajnu mu pak dala šanci španělská stáj Campos. Na vstup do šampionátu ale nesehnal dostatek finančních prostředků a dokonce hrozilo, že se bude muset z formulových závodů stáhnout úplně. Nakonec se ale dohodl s Charouz Racing Systemem na ještě jednom roce ve FIA F3.

Úvodní foto: Charouz Racing System

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.