Mistrovství Evropy v závodech tahačů už zná svůj kalendář pro nadcházející ročník. Bude složen z celkem osmi závodních víkendů. Seriál opět zavítá i na Autodrom Most. Rovněž se vrátí na Slovakiaring a Nürburgring.
Účastníci příštího ročníku ME tahačů už vědí, kde budou závodit. Tento týden byl totiž představen nový kalendář seriálu. Jeho součástí je celkem osm podniků. Šampionát se představí na všech okruzích z letošního kalendáře. V případě dvou tratí ho ale také čeká návrat po delší době.
Začátek v Misanu, zářijový termín pro Most
Nová sezona evropského šampionátu odstartuje tam, kde vyvrcholila ta letošní - na okruhu v Misanu. Trať ležící v provincii Rimini bude v květnu hostit úvodní podnik sezony poprvé od roku 2019. Začínat se zde původně mělo i v roce 2021, poté ale došlo k odsunu na konec sezony.
Kromě Misana ale zůstávají v kalendáři také Hungaroring, Most, Zolder, Le Mans a Jarama. Zatímco do Maďarska se vydá startovní pole v červnu na druhý podnik sezony, severozápad Čech přivítá v září pátý závodní víkend roku. V Zolderu se bude závodit hned týden po českém podniku. Také závody ve francouzském Le Mans se odjedou ještě v září. Na španělském okruhu Jarama sezona vyvrcholí v říjnu.
Slovakiaring s Nürburgringem jsou zpátky
Kromě výše zmíněné šestice okruhů letos Mistrovství Evropy tahačů zavítá i na Slovakiaring a na Nürburgring. V případě obou těchto okruhů půjde o návrat po třech letech. Jak u našich východních sousedů, tak v pohoří Eifel se naposledy závodilo v roce 2019. V sezoně 2020 byly oba tyto podniky zrušeny kvůli koronavirové pandemii. Letos se na Nürburgringu nejelo kvůli povodním, zatímco závody na Slovakiaringu nebyly v plánu vůbec.
"Jsme nesmírně šťastní, že se nám pro rok 2022 podařilo zajistit osm závodních víkendů. Letos jsme mohli vidět skvělé závodění a skvělý boj, který trval až do posledního podniku. Konečně se nám podařilo dostat fanoušky zpátky do paddocku, který je srdcem i duší závodů tahačů. Také jsme vstoupili do nové éry, v níž jsme se začali soustředit na udržitelnost a podnikli jsme důležité kroky ke snížení uhlíkové stopy. Je s námi několik věrných a dlouholetých partnerů a těšíme se na to, co je před námi," uvedl Rolf Werner, generální ředitel Evropské asociace závodů tahačů.
Letošní sezona ME tahačů skončila třetím titulem maďarského jezdce Norberta Kisse. Rovněž ale přinesla bronz českým barvám. Třetí totiž skončil v celkovém pořadí jezdec týmu Buggyra Adam Lacko, který si při druhém závodě v Zolderu připsal i jedno vítězství. Svůj premiérový triumf v šampionátu si připsal i Lackův týmový kolega Téo Calvet. Francouz zvítězil při poslední jízdě na okruhu Jarama a celkově skončil osmý. Aliyyah Kolocová, která rovněž reprezentovala Buggyru, obsadila celkové 16. místo.
Úvodní foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.