Double pro Audi v 82. ročníku 24h Le Mans

Double pro Audi v 82. ročníku 24h Le Mans

Audi se opět ukázalo v Le Mans v tom nejlepším světle. Aby toho nebylo tak se opět potvrdilo nepsané pravidlo, že rychlost není všechno. Trojice Benoi

Prototyp Ferrari v Le Mans? O víkendu se možná dozvíme více.
Toyota odpovídá, provizorní pole position přebírá Kazuki Nakajima
James Calado bude nahrazen, ZEOD řeší problémy a nestíhá

Audi se opět ukázalo v Le Mans v tom nejlepším světle. Aby toho nebylo tak se opět potvrdilo nepsané pravidlo, že rychlost není všechno. Trojice Benoit Tréluyer, Marcel Fässler a André Lotterer zvítězili v Le Mans již potřetí.

Rčení \”From zero to hero\”, tedy z nuly hrdinou neboli v tomto případě z nuly hrdiny platí určitě pro vítěznou posádku, ale ještě více snad pro sesterský vůz č. 1 s Kristensenem, di Grassi, Gené, kteří vlastně absolvovali Le Mans s úplně novým vozem a bez Loica Duvala, který sledoval slavný maraton už z domova.

Letošní ročník bude bezpochyby platit za jeden z těch velice dramatických, vždyť na čele se vystřídali vozy všech tří automobilek. Toyota č. 7 byla letos jednoznačně nejrychlejší a vlastně vedla více jak polovinu závodu, nicméně nad ránem přišla pro Toyotu pohroma, když Kazuki Nakajima zůstal stát na trati. Vedení převzalo Audi č. 2, nicméně i to se dostalo do problémů a rázem se na čele objevil sesterský vůz č. 1, jenž vedl až zhruba do půl dvanácté, ale po dalších komplikací se dostalo do vedení Porsche č. 20. Ve 13:00 se však dostalo do vedení opět Audi č. 2 a hlavně opět zaúřadovala technika. Mark Webber se ještě \”dobelhal\” do boxů, ale tam všechny naděje pro Porsche skončily. Pořadí na čele se měnilo ještě jednou a opět zásluhou Porsche, když měl nůž na krku i vůz č. 14. Ten však zůstal v garáži až do posledního kola, kdy se připojil ke zbylým vozů a odkroužil si poslední kolečko slávy.

V kategorii LMP2 zase platí jiné rčení, a to, že se smál ten třetí vzadu a v případě týmu Jota Sport by se dalo mluvit možná i o čtvrtém nebo pátém vzadu. Je sice pravda, že Jota startovala ze druhého místa, ale závod se nejlépe vyvíjel pro Ligiery týmů OAK Racing a TDS nebo také pro tým Signatech Alpine. Hodinu před cílem však bylo všechno jinak a z vítězství se tak raduje Oliver Turvey, Harry Tincknell a Simon Dolan. Krásné čtvrté místo vybojoval v kategorii LMP2 Jan Charouz se svými parťáky Vincentem Capillairem a Reném Rastem.

V profi \”gétéčkách\” se raduje ono favorizované Ferrari č. 51 s Gianmariou Brunim, Giancarlem Fisichellou a Tonim Vilanderem. Italsko-finská posádka to však neměla vůbec jednoduché a ve vedení se vystřídal i např. Aston Martin nebo Corvette. Skvělý výkon předvedl Jeroen Bleekemolen a Cooper McNeil, kteří odjeli celý závod ve dvojici a v kategorii GTE PRO jim patří výborná pátá pozice.

Kategorie GTE AM patřila prakticky od začátku Astonu Martin č. 95 s dánskou posádkou Poulsen-Hansson-Thiim, která zvítězila s náskokem dvou kol na Porsche týmu Proton.

Výsledky 82. ročníku 24h Le Mans

Pos  Cl     Drivers                       Team/Car                   Time/Gap
 1.  P1     Fassler/Lotterer/Treluyer     Audi                  24h01m59.830s
 2.  P1     Di Grassi/Gene/Kristensen     Audi                        -3 laps
 3.  P1     Davidson/Lapierre/Buemi       Toyota                      -5 laps
 4.  P1     Prost/Heidfeld/Beche          Rebellion-Toyota           -19 laps
 5.  P2     Dolan/Tincknell/Turvey        Jota Zytek-Nissan          -23 laps
 6.  P2     Thiriet/Badey/Gommendy        TDS Ligier-Nissan          -24 laps
 7.  P2     Chatin/Panciatici/Webb        Signatech ORECA-Nissan     -24 laps
 8.  P2     Rast/Charouz/Capillaire       Loeb ORECA-Nissan          -25 laps
 9.  P2     Brundle/Mardenborough/S\'skiy  OAK Ligier-Nissan          -25 laps
10.  P2     Klien/Hirsch/Brandela         Morand Morgan-Judd         -27 laps
11.  P2     Cheng/Tung/Fong               OAK Ligier-HPD             -32 laps
12.  P2     Frey/Mailleux/Lancaster       Race Perf ORECA-Judd       -37 laps
13.  GTE P  Bruni/Vilander/Fisichella     AF Ferrari                 -40 laps
14.  GTE P  Magnussen/Garcia/Taylor       Corvette                   -41 laps
15.  GTE P  Holzer/Makowiecki/Lietz       Manthey Porsche            -42 laps
16.  P2     Schell/Leutwiler/Roussel      Pegasus Morgan-Nissan      -43 laps
17.  GTE A  Poulsen/Hansson/Thiim         Aston Martin               -45 laps
18.  GTE P  Gavin/Milner/Westbrook        Corvette                   -46 laps
19.  GTE A  Ried/Bachler/Al Qubaisi       Proton Porsche             -47 laps
20.  GTE A  Perez-Companc/Cioci/Venturi   AF Ferrari                 -48 laps
21.  GTE A  Montecalvo/Roda/Ruberti       8Star Ferrari              -49 laps
22.  GTE A  Dempsey/Foster/Long           Dempsey Porsche            -50 laps
23.  P2     Kimber-Smith/McMurry/Dyson    Greaves Zytek-Nissan       -50 laps
24.  GTE A  Dalla Lana/Lamy/Nygaard       Aston Martin               -50 laps
25.  GTE A  Al Faisal/Neiman/Pumpelly     JMW Ferrari                -52 laps
26.  GTE A  Nakano/Ehret/Rich             Taisan Ferrari             -52 laps
27.  GTE A  Barthez/Pons/Ayari            Sofrev Ferrari             -54 laps
28.  GTE A  Krohn/Jonsson/Collins         Krohn Ferrari              -55 laps
29.  GTE A  Narac/Armindo/Hallyday        Imsa Porsche               -56 laps
30.  GTE A  Mowlem/Patterson/Hamilton     Ram Ferrari                -60 laps
31.  GTE P  MacNeil/Bleekemolen           Prospeed Porsche           -60 laps
32.  GTE A  Maris/Merlin/Helary           Imsa Porsche               -62 laps
33.  GTE P  Turner/Mucke/Senna            Aston Martin               -69 laps
34.  GTE P  Pilet/Bergmeister/Tandy       Manthey Porsche            -70 laps
35.  P2     Zlobin/Salo/Ladygin           SMP ORECA-Nissan           -76 laps
36.  GTE A  Mallegol/Bachelier/Blank      AF Ferrari                 -84 laps

Not classified:

     P1     Dumas/Jani/Lieb               Porsche                    348 laps
     P1     Bernhard/Webber/Hartley       Porsche                    346 laps
     P2     Ragues/Taylor/Ihara           Larbre Morgan-Judd         341 laps

Retirements:

     P1     Wurz/Sarrazin/Nakajima        Toyota                     219 laps
     GTE A  Bertolini/Shaitar/Basov       SMP Ferrari                196 laps
     GTE A  Perrodo/Collard/Palttala      Prospeed Porsche           194 laps
     GTE P  Griffin/Parente/Leo           Ram Ferrari                140 laps
     P2     Rusinov/Pla/Canal             OAK Morgan-Nissan          120 laps
     GTE A  Mann/Case/Giammaria           AF Ferrari                 115 laps
     P2     Howson/Bradley/Imperatori     KCMG ORECA-Nissan           87 laps
     P1     Kraihamer/Belicchi/Leimer     Rebellion-Toyota            73 laps
     P2     Berthon/Gonzalez/Chandhok     Murphy ORECA-Nissan         73 laps
     P2     Munemman/Latif/Winslow        Greaves Zytek-Nissan        31 laps
     GTE P  Rigon/Kaffer/Beretta          AF Ferrari                  28 laps
     P1     Albuquerque/Bonanomi/Jarvis   Audi                        25 laps
     GTE A  Wyatt/Rugolo/Bird             AF Ferrari                  22 laps
     P2     Ladygin/Minassian/Mediani     SMP ORECA-Nissan             9 laps
     C      Ordonez/Reip/Motoyama         Nissan ZEOD                  5 laps

Foto: Audi

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Dobrý závod, je vidět stojí to hodně, ale takové týmy jako Porsche i Toyota by pro 24 hodinový závod měli uvažovat o nasazení třetího auta. Audi bylo celkem podceňované, ale oni to už prostě umí jejich systém rekuperace je více dokonalý. I závody v třídě LMP-2 a GTE byly velmi vyrovnané, komentář Martina, Bély a hostů byl fakt o něčem, vydržel jsem tak 15 hodin, nedovedu si představit sledovat a hlavně poslouchat přenosy z F-1 už ta hodina a půl někdy nejde vydržet!

    • comment-avatar
      Lubino 6 years ago

      Já tajně přál Porsche, ale moc jsem jim nevěřil :-), spíš jsem tušil, že to Audi svými zkušenostmi zvládne. Je na nich vidět ta praxe.Toyota – no co dodat, jako kdysi s GT-ONE.Nejrychlejší v tréninku, ale ten závodjepředlouhý.Co se týká vaší myšlenky tří aut, zaznělo to i v komentáři na Eurosportu a já s tím naprosto souhlasím, koneckonců to je ta zkušenost Audi.Pokud se nemýlím, Nissan příští rok chce jet s třemi auty.Pro mě je obrovské zklamání ZEOD. Chápu, že ta konstrukce je složitá, ale tohle jsem vážně nečekal.Možná jsem velmi přísný, ale připadá mi, že kolem toho bylo hlavně velké PR a to je vše. Škoda, že do toho oficiálně nepraštilo Ferrari, příslib na rok 2020 je příliš vágní.Jinak pánům komentátorům poklona, jsou extratřída!

  • DISQUS: 0