DTM: R-Motorsport chce testovat během sezony

DTM: R-Motorsport chce testovat během sezony

R-Motorsport bude žádat o umožnění sezonního testování, aby mohl strávit na závodní dráze stejnou dobu jako jeho konkurenti.

24h Le Mans – Toyota na pole position, Aston Martin slaví v GTE Pro
DTM: Aston Martin se poprvé představil na trati
DTM: U R-Motorsportu panuje po debutu spokojenost

R-Motorsport bude žádat o umožnění sezonního testování, aby mohl strávit na závodní dráze stejnou dobu jako jeho konkurenti.

R-Motorsport nasadí letos ve spolupráci s HWA kvarteto vozů Aston Martin Vantage. Do své premiérové sezony ovšem vstoupí švýcarská stáj o něco méně připravena než její konkurenti. Zatímco R-Motorsport si totiž svůj debut na závodní dráze odbyl až na začátku tohoto měsíce v Jerezu, nové vozy BMW a Audi již měly v té době na svém kontě celkem šest testovacích dní, které si připsaly na konci loňského roku rovněž na andaluském okruhu a také v portugalském Estorilu.

Za účelem smazání tohoto deficitu bude R-Motorsport žádat o povolení k testování během sezony. K realizaci této varianty stáj potřebuje souhlas nejen ze strany promotéra šampionátu ITR, ale také od zbylé dvojice značek. Šéf týmu Florian Kamelger ovšem věří, že Audi i BMW budou s návrhem souhlasit.

“Může se stát, že během sezony budeme prostě muset kvůli kalendáři absolvovat jeden nebo dva testovací dny. Poznatky, které již Audi s BMW získaly, my získáváme během našich testovacích dní získáváme až nyní. Rozhodně uděláme maximum, abychom absolvovali stejný počet testovacích dní jako Audi a BMW. Předpokládáme, že Audi a BMW budou souhlasit, protože jinak by to nebylo zrovna sportovní,” věří Švýcar.

Že by Audi skutečně mohlo s udělením této výjimky souhlasit, naznačuje také prohlášení tiskového mluvčího inglostadtské automobilky. Podle něj totiž chtějí “čtyři spojené kruhy” závodit se svými soupeři za vyrovnaných podmínek.

Možnost pokračovat ve vývoji i po homologaci, ke které dojde 1. dubna a po níž dojde ke zmrazení vývoje, připouští také technický představitel ITR Gordian Van Schoning. Muselo by ale jít úpravy vedoucí pouze ke zlepšení spolehlivosti.

“Pokud zjistíte, že nemůžete zmrazit vývoj v tomto termínu nebo pokud se něco neustále porouchává, pak můžete požádat DMSB (německá motoristická federace – pozn. red.) o změnu. Ty jsou pak ukázány ostatním výrobcům a jestliže nejsou významné pro výkon, ale opravdu jen pro životnost, pak můžete takové věci změnit. Nechceme někoho, kdo bude mít celý rok problémy.”

V předsezonním období čeká R-Motorsport ještě dvojice testů. Zatímco první se uskuteční od zítřka do pátku v Estorilu, v dalším případě pak půjde o oficiální testy ITR na Lausitzringu. Zde se bude testovat 15.-18. dubna.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar

    No není to do Audi a BMW fajn a přitom ví, že HWA nejsou žádné ořezávátka?

    • comment-avatar
      Josefus 11 months ago

      HWA skutečně nejsou žádná ořezávátka. Jsou to špičkoví manažeři, kteří zdatně participují na pouťové atrakci zvané DTM.

  • comment-avatar

    Tak co? Jedeš se mnou do toho Brna?

  • DISQUS: