Petr Čížek vítězem první jízdy, Vít Smejkal nejlepší v té druhé. Sobotní nemistrovské závody ESET Cupu na Balaton Parku přinesly stáji EXPRES AUTO velký důvod k radosti. V závěrečné jízdě navíc dosáhla na první dvě místa.
První říjnová sobota začala pro tým velmi dobře už v kvalifikaci. Petru Čížkovi se jednak podařilo vybojovat pole position v kategorii TCR, zadařilo se mu ale také ve srovnání s účastníky ostatních tříd. V absolutní klasifikaci totiž nestačil pouze na Mira Konopku s prototypem Ligier LMP3 a obsadil druhé místo. Stejné výsledky mu poté přinesla i úvodní jízda.
„Kvalifikace ušla, ale myslím, že by to šlo i rychleji. Poté jsme odjeli pohodový závod, při kterém jsme mohli také v klidu sbírat data,“ hodnotil Čížek v cíli své úspěšné první vystoupení na Balaton Parku, který v kalendáři příští sezony TCR Eastern Europe dost možná nahradí Hungaroring.
Svůj triumf mohl mostecký závodník na stupních vítězů oslavit s týmovým kolegou. I Vítu Smejkalovi se totiž zadařilo. O druhou pozici, kterou vybojoval v kvalifikaci, ho sice už v úvodu připravil Bálint Hatvani, i tak z toho ale byl bronzový výsledek.
„Start se mi moc nepovedl,“ přiznává. Závod si ale užil. „Druhou pozici už jsem sice nedokázal získat zpět, až do konce závodu jsem ale byl schopen bojovat. Bylo to super,“ dodává.
Na vítězství mohl Petr Čížek pomýšlet ve druhém závodě. Díky triumfu z úvodní jízdy totiž znovu startoval jako první. Už po pár metrech mu ale Bálint Hatvani s vozem Alfa Romeo Giulietta ukázal, že tentokrát se jeho vystoupení neobejde bez komplikací.
„Nedobrzdil a sestřelil mě,“ popisuje český závodník drama z úvodu. Po něm se propadl v klasifikaci vozů TCR až na poslední místo a bylo jasné, že zopakovat vítězství půjde horko těžko.
Tím ale naděje stáje EXPRES AUTO nevyhasly. V postartovní mele se totiž posunul na druhou pozici Smejkal, který poté kroužil po dráze za Sebastianem Kolakowskim ve voze Honda Civic. Tento stav ovšem neplatil dlouho.
„Dvě kola jsem za ním jel a věděl jsem, že se před něj musím co nejdříve dostat. Pak přišla cílová rovinka, na brzdách jsem ho předjel a postupně mu začal ujíždět,“ přibližuje Smejkal moment, který rozhodl o jeho premiérovém vítězství za volantem modelu Cupra Leon Competición.
Závěrečná sobotní jízda přinesla stáji EXPRES AUTO hned dvojitý triumf. Petr Čížek se totiž ani po kolizi v úvodu nevzdal. V dalších kolech se mu dařilo úročit své zkušenosti a byl jasně nejrychlejším vozem TCR na dráze, díky čemuž se pochopitelně přibližoval ke svým soupeřům. Nejprve mu Kolakowski umožnil posun na třetí místo, když chyboval při souboji s Hatvanim. V závěru se pak závodník, který se tento týden kvalifikoval do světového finále TCR, dokázal vypořádat i s Hatvanim a dojel druhý.
Stíhací jízdu si Čížek užil: „Tento okruh mě baví. Je to kombinace rychlých úseků, které jsou zakončeny pomalými zatáčkami,“ říká. Trochu ho ale mrzí, že jeho auto nevyvázlo z úvodního incidentu bez úhony. „Sice jsem byl nejrychlejší v poli, máme ale poškození na pravých dveřích. Mechanici tak budou mít zbytečně práci navíc.“
Na kategorii TCR čeká tento víkend ještě jeden závod. Uskuteční se v neděli od 12:35 hodin. Od 9:30 mu bude předcházet kvalifikace.
Foto: EXPRES AUTO
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.