Tři Cupry v týmu. Kirov a Obrtal zažijí s EXPRES AUTO první závod s TCR

Místo tradičních dvou vozů hned tři. Tým EXPRES AUTO míří na Masarykův okruh do Brna s netradičním jezdeckým složením. Účastníky seriálu TCR Eastern Europe Petra Čížka s Vítem Smejkalem doplní dvojice Radoslav Obrtal – Patrik Kirov. Ti v sobotu absolvují s modelem Cupra Leon Competición TCR hodinový vytrvalostní závod ESET Cupu.

„S vozem TCR si zazávodím úplně poprvé,“ upozorňuje Radoslav Obrtal, který má z dřívějška na kontě zkušenosti s vozy Abarth 500 a Renault Clio. Ani Cupra ale pro něj nebude úplnou novinkou. „V Mostě už jsem mohl auto otestovat. Samozřejmě šlo o úplně jiné svezení, než na co jsem byl zvyklý doposud,“ dodává.

V posádce vozu se startovním číslem 14 bude Obrtal tím zkušenějším. Jeho parťák Patrik Kirov má totiž za sebou pouze jeden automobilový závod, rovněž se zcela jinou technikou. V červenci se na okruhu v Mostě zúčastnil s vozem Škoda Octavia KTCR Evo závodu seriálu Zeknova Carbonia Cup. Cílem projel jako pátý ve třídě A8.

„Také pro mě to bude něco úplně jiného,“ uvědomuje si. Na rozdíl od Obrtala navíc usedne do nového vozu bez jakéhokoli předchozího testování. „Ještě jsem v tom nejel. Celkově to bude velká výzva. Mimo jiné také proto, že okruh je hodně náročný na pneumatiky,“ zdůrazňuje.

Že na starém asfaltu bude nutné s pneumatikami dobře hospodařit, si uvědomuje také Radoslav Obrtal. „Je to vytrvalostní závod, takže rozhodně nepůjde o to, abychom zajížděli rekordní kola. Bude zásadní pošetřit auto a zajíždět konzistentní časy,“ vysvětluje.

Ani jeden z jezdců nevylučuje variantu, že si s vozem specifikace TCR zazávodí také v budoucnu. „Nějaké plány v hlavě mám, ještě ale uvidíme, jak vše dopadne. Nechávám tomu volný průběh,“ prozrazuje Kirov. Radoslav Obrtal je na tom podobně. „Když se naskytne příležitost, nevylučuji, že budu s TCR závodit častěji,“ říká.

Obrtal a Kirov usednou do vozu Cupra Leon Competición TCR, se kterým v letech 2020-2023 závodil Petr Čížek. V tomto voze dosáhl na šest pódiových umístění. V ročníku 2022 s ním obsadil dokonce celkovou třetí příčku.

Proti evropské elitě

Brněnský víkend nebude výjimečný pouze pro Obrtala s Kirovem, ale také pro stálice stáje EXPRES AUTO Petra Čížka s Vítem Smejkalem. Seriál TCR Eastern Europe totiž bude při obou závodech sdílet trať s evropským šampionátem TCR Europe. To znamená, že se v akci ukáže přes 20 vozů.

„Vždy vítáme, když se můžeme poměřit s nějakou jinou sérií. Brno je navíc širokým okruhem, kde se velmi obtížně brání pozice. Mohlo by proto jít o atraktivní podívanou jak pro závodníky, tak pro diváky,“ těší se na početnější startovní pole Petr Čížek. Mostecký jezdec si ale uvědomuje také rizika, která takový formát závodění přináší. „Čím více vozů je na trati, tím vyšší pravděpodobnost kolize a incidentů existuje,“ upozorňuje.

Na Masarykův okruh přijíždí tým motivovaný po vydařeném srpnovém vystoupení v Mostě. Na severozápadě Čech se blýsklo EXPRES AUTO zejména v neděli, kdy vybojoval Petr Čížek druhé místo a zaznamenal tak první letošní pódiové umístění pro sebe i pro tým. Současně je zde ale strašák v podobě loňského víkendu. Tehdy týmu nesedla kombinace vysokých teplot a nešetrného asfaltu, což vyústilo v celovíkendové trápení a nulový bodový zisk.

Vít Smejkal věří, že se něco podobného již nebude opakovat. „Na jaře jsme tu testovali a na loňských nedostatcích se nám podařilo zapracovat. Myslím si, že jsme poučení a přijíždíme připravení. Pro dobré výsledky uděláme maximum,“ ujišťuje.

Petr Čížek se dva podniky před koncem nachází ve slibné pozici. V průběžném pořadí mu po úspěšném mosteckém víkendu patří čtvrté místo. Před ním se drží pouze vedoucí trojice Maťo Homola, Attila Bucsi a Adam Kout – aspiranti na zisk titulu a současně jediní jezdci, kteří letos dokázali vyhrát závod. Vítu Smejkalovi patří 12. místo. Mezi týmy je EXPRES AUTO čtvrté.

Sobotní závod v Brně odstartuje ve 14:15 a v neděli se půjde do akce od 10:35. Obě jízdy se pojedou na 11 kol. Vzhledem k tomu, že se závodní víkend uskuteční podle formátu seriálu TCR Europe, bude trochu odlišná mimo jiné tvorba obráceného startovního roštu pro druhý závod. Na něm se tentokrát nebude otáčet 6-10 nejlepších jezdců z úvodní jízdy, ale deset nejrychlejších kvalifikantů v rámci absolutního pořadí obou sérií.

Foto: EXPRES AUTO

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.