Tým EXPRES AUTO bude mít ve startovním poli úvodního podniku nové sezony TCR Eastern Europe v Oscherslebenu pouze jedno želízko. Barvy stáje totiž bude hájit pouze jeho nová posila Petr Čížek. Vít Smejkal musí podnik kvůli problémům se zády vynechat.
Pro Čížka půjde v Oscherslebenu o vůbec první start, ačkoli zde v minulosti testoval s vozem Seat Leon Supercopa. Mostecký jezdec proto nenechal nic náhodě a již před začátkem závodního víkendu absolvoval v Německu dvoudenní test.
"Snad jsme auto vyladili dobře, i když něco takového se vám nikdy nepodaří na sto procent. Doufám však, že jsme se trefili," věří.
Pro Čížka půjde o vůbec první start s týmem EXPRES AUTO. Od začátku své závodní kariéry v roce 2016 až do loňska totiž působil u stáje Fullinrace Academy. S tou od roku 2019 závodil v TCR Eastern Europe. Během čtyř sezon v tomto seriálu si připsal na konto sedm pódiových umístění a v loňské sezoně obsadil dokonce celkové třetí místo. Dosáhnout v Oscherslebenu na stupně vítězů nebo dokonce na první vítězství ale bude podle něj těžké.
"Budeme mít hodně konkurentů. Pojede navíc Maťo Homola a nejspíše i Petr Fulín. To jsou bezpochyby rychlí jezdci. Propracovat se do nejlepší pětice tak bude o to těžší. První dvě místa už jsou totiž nejspíše zarezervovaná," stojí nohama na zemi.
Základem úspěchu bude v Německu dobrá startovní pozice. Čížek totiž potvrzuje názor řady svých soupeřů a předpokládá, že předjíždění zde bude velmi komplikované.
"Trať je jako dělaná pro kvalitní defenzivu. Určitě se tu bude dost těžko předjíždět. Podle mého názoru je kvalifikace důležitá do každého závodu. A na okruzích, kde se těžko předjíždí, to platí o to více," říká.
Oba víkendové závody čekají na jezdce v neděli. Zatímco první odstartuje v 10:50 hodin, druhý se pojede od 14:15. S takto nahuštěným programem se budou muset jezdci vypořádat po dlouhé době. Loni se totiž při všech víkendech jel první závod v sobotu a druhý v neděli. Čížka tato změna sice nechává v klidu, uznává ale, že tento formát může mít svá úskalí.
"Neřeším to. Jediný problém vidím v tom, že když se něco přihodí s autem, tak bude málo času na opravy."
Zatímco do prvního víkendového závodu odstartují jezdci na základě výsledků kvalifikace, pro rošt druhého závodu budou klíčové výsledky první jízdy. Dojde ale k otočení nejlepších šesti až deseti závodníků. O tom, kolik pozic se bude otáčet, rozhodne los po prvním závodě.
Vít Smejkal si měl v Oscherslebenu poprvé zazávodit s vozem Cupra Leon Competición. Čáru přes rozpočet mu ale udělaly zdravotní potíže.
V neděli se totiž opět přihlásily o slovo jeho vleklé problémy se zády. Ta se mu zablokovala a i když se svěřil do intenzivní péče lékařů a fyzioterapeuta, bolest neustoupila. Z tohoto důvodu bude v Německu chybět.
"Pevně věřím, že další závod již budu moci jet a konečně si zazávodit v novém autě," doufá.
Na zotavení má tři týdny. Druhý podnik sezony na Hungaroringu se totiž pojede o víkendu 29.-30. dubna.
V TCR Eastern Europe už má Smejkal zkušenosti z loňska. Se starším modelem Cupry Leon odjel tři podniky.
Foto: TCR Eastern Europe
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.