Tým EXPRESS AUTO odstartoval do brněnského podniku Carbonia Cupu se čtyřmi vozy a jasným plánem. Posádky Vít Smejkal – Petr Čížek s Cuprami TCR si kladly za cíl především kvalitní přípravu na zářijový závod série TCR Eastern Europe, zatímco Patrik Kirov a Roman Nováček za volanty Octavií mířili hlavně za novými zkušenostmi.
„Bylo to náročné – tým jel se čtyřmi vozy, dvěma Cuprami a dvěma Octaviemi – ale vše se podařilo. Pro Patrika s Romanem šlo o dobrý závod a pro mě s Petrem o důležitý test,“ hodnotil celý den Vít Smejkal.
Příprava na další fázi sezony byla jedním z hlavních důvodů účasti. Zda se naplnila očekávání, ukáže až ostrý závod v září. „Věřím, že se mi povedlo dostat do závodního tempa a Petr se v něm udrží na domácí závod v Mostě,“ poznamenal.
Rekonstrukce brněnské trati se promítla i do nastavení vozů a způsobu jízdy. Podmínky byly výrazně odlišné než v minulých sezónách. „Je to v podstatě všechno úplně jiné. Jede se mnohem rychleji a přilnavost je výrazně vyšší. Okruh je navíc šetrnější k pneumatikám,“ přiblížil Smejkal své dojmy z nového asfaltu.
Víkend tým využil i ke zkouškám různých konfigurací. „Experimentovalo se s nastavením a v závodě bylo klíčové držet konstantní časy. Technika fungovala, a celkově jsme s testem spokojeni,“ zhodnotil.
Dvojice Patrik Kirov a Roman Nováček absolvovala závodní den s Octaviemi hlavně s cílem sbírat zkušenosti. Kirov si především chtěl ověřit, jaký čas dokáže s tímto vozem na novém asfaltu zajet. „Minulý rok jsem tu jezdil s Cuprou, což je přece jen jiné auto. Na testu den předem jsem zajel čas 2:21 a cílem bylo dostat se pod tuhle hranici. To se nakonec v závodě podařilo, takže jsem spokojený. Věřím, že by se s Octavií dalo dostat i pod dvacet,“ shrnul.
S nastavením vozu Kirov výrazně nehýbal, místo toho se zaměřil na ideální průjezdy zatáčkami a drobné korekce s inženýrem. Ty nakonec přinesly zlepšení téměř o půl sekundy.
Pro Romana Nováčka šlo o první skutečný závodní výstup v Brně. „Už jsem tu testoval Cupru TCR, ale tehdy jsem skončil mimo trať. Díky úspěšnému track day před závodem jsem se ale dobře připravil. Při samotném závodě byl provoz na trati paradoxně menší než při testování, a tak se mi jelo nejlépe právě tam. Byl jsem spokojený se svou konzistencí a postupným zlepšováním.
Foto: Václav Havlíček