Druhý rok v belgických barvách. Salač bude pokračovat s Marc VDS

Filip Salač odjede i příští sezonu Moto2 v barvách stáje Marc VDS. Budoucnost českého závodníka sice byla v uplynulých dnech zpochybňována, belgický tým ale nyní potvrdil, že bude v sezoně 2025 týmovým kolegou Jakea Dixona.

"Pravdou je, že letošní výsledky daleko zaostávají za tím, co bychom si představovali a čeho je Filip schopen," nezastírá majitel týmu Marc van der Straten. Přesto se to rozhodl s 22letým závodníkem ještě zkusit. "Je to těžká sezona plná přizpůsobování, kterou ještě zkomplikovala zranění. Já jsem ale přesvědčen o tom, že se Filip může vrátit zpátky dopředu, pokud dostane potřebnou podporu. A tu my mu dáme," dodává Van der Straten.

Potvrzení Salačova setrvání přichází i přesto, že český jezdec měl loni podle dostupných informací podepsat s Marc VDS dvouletý kontrakt. I přesto se v uplynulých týdnech sem tam objevily spekulace o jeho odchodu. K belgické stáji se Salač přesunul po dvou sezonách strávených u Gresiniho. S ním vybojoval dvě umístění na stupních vítězů.

U Marc VDS, který dlouhodobě patří v Moto2 ke špičce, chtěl v tomto trendu pokračovat. Situace se ale vyvinula jinak. Rodáka z Mladé Boleslavi dosud sužovala zranění. Nejprve musel vynechat závod v Portimau kvůli operaci pravého předloktí, následně po tvrdém pádu chyběl také v Assenu a na Sachsenringu. V posledních čtyřech závodech se ovšem věci obracejí k lepšímu. Salač v každém z nich dokázal bodovat a při Velké ceně San Marina dojel sedmý, čímž dosáhl na nejlepší výsledek v sezoně. Celkově je šestnáctý.

"Moc rád bych poděkoval týmu Marc VDS a zejména Marcovi za to, že mi umožňují zůstat součástí tohoto fantastického projektu i v roce 2025," těší se Salač, který přiznává, že letošek pro něj není snadný. "Sezona se zatím nevyvíjí tak, jak bychom si přáli a očekávali. Je to pro mě velmi těžké období, ale jsem nesmírně vděčný za všechnu tu podporu, kterou mi tým poskytl. Stále ve mě věří, což mi dodává hodně sebedůvěry. To se ukazuje v posledních závodech. Čím větší je má sebedůvěra, tím lepší jsou i výsledky," uzavírá.

Je třeba dodat, že letošní ročník není trápením pouze pro Salače, ale také pro celý tým Marc VDS. Týmový kolega českého jezdce Tony Arbolino, který se loni stal vicemistrem světa, je totiž průběžně až desátý. Také on ale v poslední době zaznamenává zlepšení. Na MotorLandu Aragón totiž dojel do cíle jako druhý a oba závody v Misanu pro něj skončily bronzovými výsledky.

Nový parťák, nové šasi

Tony Arbolino už příští rok týmovým kolegou Filipa Salače nebude. Belgická stáj totiž v srpnu oznámila, že se k ní od příštího roku připojí Jake Dixon. Brit se v prostřední kubatuře objevuje už od roku 2017. V sezoně 2018 se stal vicemistrem britských superbiků a během sezony 2021 nastoupil dokonce do dvou závodů MotoGP, když u stáje Petronas SRT zaskakoval za zraněného Franca Morbidelliho.

Jak bude vypadat Arbolinova budoucnost, zatím není na sto procent jisté. Vše ale směřuje k tomu, že zůstane v Moto2. Měl by závodit za tým Pramac. Stáj, za kterou závodí v MotoGP lídr průběžného pořadí Jorge Martín, má do prostřední třídy vstoupit od příštího roku. Stane se tak v rámci společného projektu s Yamahou, jejíž motocykly bude tým příští rok nově odebírat v MotoGP.

Arbolino byl v jednu chvíli spojován dokonce s tím, že by přešel s Pramacem do MotoGP. To se ale nestane. Tým již potvrdil angažmá Miguela Oliveiry s Jackem Millerem a nikde jinde už volná sedačka není.

Marc VDS vstoupí do příští sezony Moto2 nejenom s novou sestavou, ale také s novou technikou. Kalex totiž vymění za podvozky Boscoscuro. S touto značkou letos spolupracují stáje MT Helmets – MSi a Speed Up. S nimi je italský výrobce velmi úspěšný. Z dosavadních 14 závodů jich totiž vyhrál osm a jezdci stáje MT Helmets – MSi Aj Ogura se Sergiem Garcíou dokonce figurují na prvních dvou příčkách průběžného pořadí.

Foto: Marc VDS

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.