Problémy se spojkou, start z první řady a odstoupení po nezaviněné kolizi. Filip Salač zažil při podniku Moto2 v indonéské Mandalice smolné i šťastné okamžiky. Nakonec ale odjížděl s prázdnou.
„Po včerejší vydařené kvalifikaci to rozhodně nebyla neděle, jakou bychom si představovali. Nebyl to šťastný den,“ mrzelo českého závodníka po závodě.
Už před začátkem podniku byl Salač připraven na to, že v Indonésii zažije těžký víkend. V loňském roce, kdy do Mandaliky zavítalo MS silničních motocyklů vůbec poprvé, zde totiž dojel až na 23. pozici. A letošek pro něj začal v podobném duchu.
Jezdec stáje Gresini se totiž po pátku nacházel mimo pozice zaručující přímý postup do druhé části kvalifikace. V úvodním tréninku sice zajel dvanáctý čas, v tom druhém mu ale situaci výrazně zkomplikovaly potíže se spojkou. Kvůli nim mohl odjet jenom sedm plnohodnotných kol. Zbytek tréninku strávil kvůli opravám v boxech. Zatímco ve výsledcích druhého tréninku skončil na posledním 28. místě, v kombinované klasifikaci se propadl na 22. příčku.
Sobota ale českému závodníkovi výrazně zlepšila náladu. Ve třetím tréninku totiž dokázal zajet třináctý čas poté, co využil větrného pytle od lídra šampionátu Pedra Acosty. To ho dostalo přímo do druhé části kvalifikace, ve které zazářil ještě o poznání více. S časem 1:34,174 si totiž vyjel pro start nedělní velké ceny třetí příčku. Svým výkonem byl sice Salač příjemně překvapen, současně ale krotil očekávání.
„Jedno rychlé kolo je fajn, na nových pneumatikách to jde, ale později jsem měl s přilnavostí opět trochu problém. Navíc nám chybí kilometry, které jsme v pátek kvůli technickým problémům nemohli odjezdit,“ upozorňoval.
A jak se později ukázalo, jeho opatrnost byla na místě. Mladoboleslavskému rodákovi se totiž vstup do závodu vůbec nepovedl a brzy se nacházel mimo bodované pozice.
„Nevyšel mi start. Během úvodního prvního kola jsem pak měl několik kontaktů a ztratil jsem další pozice. Byla to ale moje chyba. Nechal jsem soupeřům prostor a byl jsem široký,“ popisuje složité úvodní metry.
Ve druhém kole jeho trápení vyvrcholilo. Po kolizi s Ajem Ogurou šel totiž k zemi a tím pro něj závod skončil. Japonec byl později za incident potrestán penalizací dlouhého kola.
Kvůli svému třetímu letošnímu odstoupení se Salač propadl v průběžném pořadí. Zde už mu nyní nepatří sedmé místo, ale osmé. Přeskočil ho Manuel González, který v Indonésii dojel jako pátý.
Už za týden čeká na MS silničních motocyklů další závodní víkend. Tentokrát se pojede na australském Phillip Islandu. Jde o okruh, na kterém se Salač v minulosti vždy prezentoval slušnou rychlostí, nikdy ji ale nedokázal přetavit v dobrý výsledek. V roce 2019 se zde byl během závodu Moto3 schopen propracovat z 19. pozice až na čtvrtou. Poté ale jeho vystoupení skončilo po kolizi s Alonsem Lópezem. Podobné to bylo i loni v Moto2. Tehdy Salač předváděl další působivou stíhací jízdu. I tentokrát ale skončila pádem v době, kdy se nacházel na čtvrté pozici.
Salač věří, že letos se mu australské prokletí podaří zlomit: „Jedeme tam ještě namotivovanější. Loni jsme tam bojovali o stupně vítězů a nyní se na ně chci dostat,“ říká odhodlaně.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.