Třicet kilo navíc bude komplikací, ví Galáš před finále TCR Europe. Chce zůstat v elitní desítce

Zůstat mezi nejlepší desítkou průběžného pořadí. Takový je cíl českého závodníka Jáchyma Galáše pro poslední podnik letošního ročníku seriálu TCR Europe v Barceloně. Do něj sice vstupuje jako osmý muž průběžného pořadí, uvědomuje si však, že ho s třicetikilovým závažím nečeká snadný víkend.

Třicet kilogramů navíc poveze Galáš na své Elantře po úspěšném vystoupení před třemi týdny v italské Monze. Tam se mu zadařilo zejména v sobotu v deštivých podmínkách. Nejprve zajel třetí čas v kvalifikaci a poté dorazil do cíle jako druhý.

Před španělským víkendem patří Galášovi celkové osmé místo. Jelikož bude ve hře ještě 96 bodů, může český jezdec z matematického hlediska stále přeskočit i druhého Joshe Filese, za kterým zaostává o 73 bodů. Před Galášem jsou také Klim Gavrilov (+57 bodů), Tom Coronel (+42 bodů), Isidro Callejas (+31 bodů), Nicola Baldan (+20 bodů) a John Filippi (+1 bod).

Galáš ovšem nemůže koukat jen před sebe, ale také dozadu. Stále ho totiž mohou překonat Mike Halder (-3 body), Pepe Oriola (-22 bodů), Jack Young (-26 bodů), Felice Jelmini (-36 bodů) a Viktor Davidovski (-37 bodů).

Vzhledem k závaží, které poveze, si je Galáš dobře vědom toho, že udržet osmou příčku nebude snadné: „Rád bych skončil v nejlepší desítce. S osmou pozicí bych samozřejmě byl spokojen. V Monze jsem ještě pomýšlel na to, že by se dalo získat i páté nebo šesté místo. Druhý závod mi tam ale nevyšel tak, jak bych si představoval. Teď navíc povezu i závaží a oproti soupeřům budu mít značný hendikep,“ říká před startem víkendu.

V Barceloně vyvrcholila i loňská sezona TCR Europe a pro Galáše tehdy šlo o vydařenou tečku. Za volantem staršího modelu Hyundai i30 totiž dorazil do cíle závěrečného závodu jako šestý. Šlo o jeho druhý nejlepší výsledek v sezoně hned po pátém místě z Nürburgringu. Tehdy pro něj bylo toto umístění překvapivé.

„Musím říct, že loni jsem si nemyslel, že ta trať bude mému stylu vyhovovat,“ přiznává Galáš s odstupem jednoho roku.

Něco takového už ale nyní neplatí: „Za ten rok jsem se naučil dost věcí. Díky nim už se teď nebojím říct, že mi Barcelona sedne,“ dodává.

Katalánský okruh přitom rozhodně nepovažuje za jednoduchý: „Jsou zde tvrdé brzdy, esíčko, táhlé zatáčky a pak třeba i takové motorkové pasáže, kde člověk musí dobrzďovat do zatáček postupně,“ vysvětluje vítěz letošního druhého závodu ve Spa-Francorchamps.

Víkend odstartuje v pátek dvojicí volných tréninků. Zatímco první začne v 9:58, druhý v 15:20. Sobotní program se bude skládat z kvalifikace (9:45) a prvního závodu (14:05). Závěrečná druhá jízda, na jejímž startu dojde k otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace, odstartuje v neděli od 12:05.

Foto: TCR Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.