Z pátého podniku letošní sezony TCR Europe na Nürburgringu mohl Jáchym Galáš odjíždět spokojen. Zatímco v prvním závodě obsadil dvanáctou příčku, ve druhé jízdě se umístil jako pátý. Po skončení podniku se nechal slyšet, že se jednalo o jeho nejlepší závodní víkend v kariéře.
Letošní sezona TCR Europe pokračovala během prvního zářijového víkendu pátým podnikem. Jeho dějištěm byl německý okruh Nürburgring. Z předchozích čtyř podniků se Jáchymu Galášovi podařilo bodovat pouze v jednom případě, když dojel dvanáctý při prvním závodě ve francouzském Le Castelletu. V Německu se mu ale smůlu z předchozích závodů podařilo prolomit.
V prvním závodě skončil dvanáctý. Na cestě za tímto výsledkem se musel vypořádat mimo jiné i s poškozením jednoho z kol, ke kterému na jeho voze došlo po několika ostrých soubojích se soupeři. Do cíle druhé jízdy dojel jako šestý. Po penalizaci původně třetího Teddyho Claireta za kolizi se ale posunul ještě o jedno místo nahoru a v konečných výsledcích figuroval na páté příčce. Ve druhém závodě se rovněž mohl radovat z vítězství v nováčkovském hodnocení. Jednalo se o jeho třetí letošní triumf v této klasifikaci.
Své německé vystoupení označil Galáš po skončení víkendu za své nejlepší v kariéře: „Myslím si, že toto byl můj nejlepší závodní víkend v kariéře. Skončil jsem mezi nejlepšími pěti. Za mnou se umístili mimo jiné Bennani (loňský šampion TCR Europe – pozn. red.), Borković, který loni dominoval v TCR Eastern Europe, nebo i bratři Clairetové,“ uvedl jezdec stáje Janík Motorsport.
K životnímu výsledku ve druhém závodě pomohly znojemskému rodákovi mimo jiné i poznatky, které nasbíral v první víkendové jízdě: „Dával jsem si pozor a učil jsem se od ostatních jezdců. Sledoval jsem, jak brání nebo jak útočí. Odkoukal jsem to od nich a ve druhém závodě už jsem to i používal. Byl jsem moc rád, že jsem mezi nimi jel jako rovnocenný soupeř. Nebylo to tak, že by přijeli a zlikvidovali mě. Zejména v prvním závodě jsem s nimi bojoval,“ dodává Galáš.
Jáchym Galáš zažil na Nürburgringu své dosud nejlepší vystoupení v TCR Europe. Foto: Janík Motorsport
Myšlenky na bednu
V úvodu druhého závodu se ale Jáchym pohyboval dokonce ještě výše než na pátém místě. Vzhledem k osmému času v kvalifikaci a otáčení její nejlepší desítky na startovním roštu totiž vyrážel jako třetí. Tuto pozici držel ještě po prvním kole. Z toho, že na bronzové příčce nakonec nedojel i do cíle, ale smutný není.
„Trochu mě napadlo, že by mohla být i šance na pódium. I umístění v první pětce je ale pro nás jako pro malý soukromý tým a pro mě jako pro nováčka obrovský výsledek. Na začátku roku jsem si říkal, že by bylo velkým úspěchem desáté místo. A najednou jsem skončil v první pětce. Takže si není na co stěžovat.“
Zatímco Jáchym Galáš bodoval v obou závodech, jeho týmový kolega u stáje Janík Motorsport Maťo Homola si připsal pouze body za desáté místo v první jízdě. Tu druhou kvůli poškozené poloose nedokončil. Z výsledků Jáchyma Galáše měl ale slovenský jezdec, který v minulosti závodil i ve WTCR a v TCR Europe letos zažívá svou třetí sezonu, radost. Podle Galáše měl i Homola na jeho vydařeném vystoupení zásluhu.
„Myslím si, že bez Maťa bych to tak vysoko nedotáhl. Kromě jízdy, ideální stopy a kontroly auta mě učí i závodit. Nejdříve mi do detailu vysvětlí chování ostatních jezdců. Řekne mi, co se tady dělá a co naopak ne. Pak to vždy všechno vyzkouším a funguje to. Kdyby mi to takto neříkal, tak bych asi v první pětce neskončil,“ přiznává.
K výsledkům, kterých dosáhl na Nürburgringu, pomohl Jáchymu Galášovi také týmový kolega Maťo Homola. Foto: Janík Motorsport
V letošním roce ještě na Jáchyma Galáše čekají dva podniky TCR Europe. Ten předposlední se uskuteční o víkendu 24.-26. září v italské Monze a finálovou dvojici závodů přivítá v termínu 8.-10. října Barcelona. Galášovi momentálně patří v průběžném pořadí 18. místo se 41 body.
Úvodní foto: Janík Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.