Grobnik mi pomohl ke zlepšení, říká Boldizs

Grobnik mi pomohl ke zlepšení, říká Boldizs

Jezdec stáje Zengő Motorsport Bence Boldizs poskytl rozhovor pro oficiální stránky TCR Eastern Europe. V něm mimo jiné prozradil, jak hodnotí svůj debut v Grobniku nebo zda-li ho uvidíme i v dalších podnicích.

Než začne WTCC: Pohled na Hondu
WTCC hlásí prvního Uruguayce, Lambiris nahradí Ficzu
Zengő Motorsport zažívá náročný start sezony WTCC kvůli chybějícím motorům

Bence, v letošním roce budete závodit pro tým Zengő Motorsport ve WTCR. Viděli jsme vás ale také během úvodního podniku letošní sezony TCR Eastern Europe v chorvatském Grobniku, kde jste si připsal čtvrtou, respektive pátou pozici. Jak jste spokojen se svým chorvatským vystoupením?

Já i můj tým jsme s těmito výsledky spokojeni. Nebyli to ale výsledky, co bylo v Grobniku nejdůležitější. Pro mě šlo o jakýsi test, protože jsem s vozem TCR závodil poprvé v životě, navíc  s novým týmem. Všechno pro mě tedy bylo nové a musel jsem si na to zvyknout. Loni jsem závodil se Suzuki Swift, která měla sto koní. Zcela zjevně to tedy pro mě byl obrovský krok nahoru. Dobré je, že jsme se zlepšovali v každé jízdě. Ve druhém závodě jsme měli díky týmu a inženýrům lepší tempo. Kdybych dobře odstartoval, možná jsem mohl dosáhnout na pódium. Start je s těmito vozy velmi komplikovaný a obtížný. Musím tedy v tomto ohledu více trénovat.

Myslíte si, že jste se něco v TCR Eastern Europe před svým debutem ve WTCR naučil? Domníváte se, že je TCR Eastern Europe dobrým místem pro přípravu na starty ve WTCR? Doporučil byste tuto sérii?

Rozhodně ano. Bylo to teprve potřetí, co jsem usedl do vozu TCR. Ve skutečnosti jsem se pokaždé, když jsem dostal šanci s tímto autem jet, mnoho naučil. TCR Eastern Europe je velmi dobré pro nováčky. Najdeme zde totiž jak mladé pušky, tak zkušené závodníky jako Dušana (Borkovič – pozn. red.) nebo Vesniče. A startovní pole rovněž čítá 18 vozů, což je velice vzrušující.

Jak byste porovnal TCR Eastern Europe se sériemi, v nichž jste závodil v minulosti? Jakou budoucnost podle vás tento šampionát má?

Ve skutečnosti to nemohu porovnat se žádnou ze sérií, kde jsem během své kariéry závodil. Jak jsem řekl, dosud jsem jezdil v Maďarsku se Suzuki Swift s polohladkými pneumatikami a to nebylo tak rychlé. Tady už nemáte čas vypít si kávu na cílové rovince (směje se). Ve voze TCR máte v podstatě méně času na všechno, jelikož je rychlejší.

Nová sezona WTCR startuje v září na Salzburgringu. Ještě předtím má TCR Eastern Europe na programu podniky na Slovakia Ringu a v Brně. Závěrečné klání na Hungaroringu rovněž s WTCR nekoliduje. Máte v plánu se představit alespoň v některých z těchto závodů?

Pro tuto chvíli rozhodně plánujeme účinkovat i v ostatních podnicích TCR Eastern Europe. Jak jsem již řekl, v Grobniku to byla skvělá zkušenost a celý tým si čas, který tam strávil, užil. Hodně mi to pomohlo zlepšit dovednosti.

Jaké budou vaše ambice pro zbývající podniky? Myslíte, že můžete dosáhnout na pódia nebo dokonce na vítězství?

Stále se nacházíme ve fázi učení. Musíme být připraveni na WTCR a já potřebuji najet tolik kilometrů, kolik jen mohu. Jak jsem řekl, výsledky zde nejsou tím nejdůležitějším. Samozřejmě by bylo krásné dosáhnout nějakých pódiových umístění. Budu zkoušet různá nastavení, jelikož každý jezdec má jiný styl. V Grobniku jsme se hodně zlepšili a naše rychlost byla velice dobrá, zvláště ve druhém závodě. Je to tedy velmi slibné.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0