Další pódiový výsledek v kategorii Masters. Stáj GT Sports Technology a Petr Brecka si ze třetího podniku Porsche Carrera Cupu Middle East v Dubaji odvezli druhé místo a nadále zůstávají v těsném boji o titul.
"Jak už to tak bývá, překvapilo nás pár věcí, které jsme museli řešit na poslední chvíli. Nejprve jsme montovali na auto poslední vylepšení, která jsou v Carrera Cupu povinná. S tím jsme měli hodně práce. Další výzvou byla uklouzaná trať. Je složité se ji naučit a tak Petr musel v trénincích odjezdit hodně kilometrů a studovat videa s telemetrií. Pokud jde o auto, vše fungovalo, jak mělo," shrnul víkend Karel Neffe.
Do Dubaje český tým přijížděl s cílem dát zapomenout na smolnou tečku za druhým podnikem v Kataru. Ten se konal na přelomu listopadu a prosince a Brecku v něm ze závodu vyřadil nepozorný soupeř, který nezaregistroval začátek fáze zpomalovacího vozu a poslal Brecku do svodidel. Poškození byla natolik závažná, že druhý nejlepší jezdec průběžného pořadí třídy Masters musel do třetího podniku nastoupit s novým vozem Porsche 992 Cup, který před svým nasazením do akce prošel v Česku kompletní repasí.
Před sobotním nočním závodem vypadala situace slibně. Brecka se totiž kvalifikoval jako druhý ve třídě a lídra šampionátu Mika Mima porazil. Hned v úvodních metrech se ale propadl na čtvrtou příčku, která mu nakonec patřila i v cíli. Jezdec stáje GT Sports Technology sice vehementně usiloval o návrat na stupně vítězů, právě jeho hlavní soupeř Mike Mim mu v tom ale zabránil. A z pohledu českého týmu dost nekompromisně.
"Mike byl hodně agresivní," popisuje Neffe souboj s bulharským jezdcem. "Petr nechtěl riskovat další poškození auta, takže ho více méně nechal jet. Petr ho dvakrát předjel, on se ale pokaždé na výjezdu ze zatáčky nacpal vedle něj. Jednou ho takto natlačil na svodidla, podruhé mimo trať. Nenechal mu ani centimetr místa. Byl jsem z toho dost zklamaný a za mě to bylo hodně neférové. Ale takový je život," říká Neffe.
Druhý závod už měl šťastnější konec. Brecka se po startu ze třetího místa dostal hned v úvodu na druhé a to poté udržel až do cíle. Svému rivalovi Miku Mimovi tentokrát nedal příležitost. "Chvíli spolu bojovali, Petr mu ale poté ujel. Tím jasně ukázal, že je schopen ho v přímém souboji zdolat," chválil svého jezdce Karel Neffe.
Na cestě za nedělní druhou pozicí Brecka zdárně odolával i pokušení v podobě překročení traťových limitů. "Padalo hodně napomenutí. Tento okruh nemá kačírek a tím pádem ani pořádné hranice. Můžete tu vesele jezdit mimo trať a proto se to hodně hlídá. Výsledky už ale neměnili," říká Neffe.
Díky nedělním výsledkům Brecka nadále zůstává v boji o titul v kategorii Masters. Průběžně mu patří třetí místo se stejnou ztrátou jako před víkendem - za Mikem Mimem zaostává o 25 bodů, což je přesně hodnota jednoho vítězství. Absolutně je se 30 body jedenáctý. V celkové klasifikaci obsadil při dubajských závodech 12., respektive 10. místo.
Ačkoli v úvodních dvou víkendech se bitva o vítězství v kategorii Masters odehrávala mezi Mikem Mimem a Petrem Breckou, v Dubaji vstoupil do boje nový hráč. Oba závody totiž ovládl japonský jezdec startující pod pseudonymem Bankcy. Ten se díky úspěšnému víkendu posunul na průběžné druhé místo, odkud ztrácí na Mima 18 bodů.
Bankcy do víkendu vstupoval oproti svým konkurentům v nemalé výhodě. "Měl tu hodně najeto. Už asi třikrát zde startoval při podniku 24 hodin Dubaj, kterého se účastnil i minulý víkend. Od prvního tréninku bylo vidět, že je připravený a nepotřebuje už nic zkoušet. Když jsme se spolu bavili, řekl mi, že během uplynulého víkendu najzdil sedm hodin," prozrazuje Neffe.
Šéf stáje GT Sports Technology očekává, že boj o titul ve třídě Masters bude ve druhé polovině ročníku 2024/2025 pořádně napínavý. "Hlavní kandidáti na titul jsou od sebe v podstatě pár bodů. Začíná se počítat každý bod a o každý se bude tvrdě bojovat. Kategorie Masters je navíc hodně proměnlivá a každou chvíli je to jinak. Dokud se nedojede do cíle, nedá se soudit, jak to dopadne. Velká překvapení se tu dějí klidně i kolo před koncem," upozorňuje.
Startovní pole mnoho času na odpočinek nedostane. Čtvrtý z celkových šesti podniků se totiž koná již během nadcházejícího víkendu na okruhu Yas Marina v Abú Zabí.
Foto: GT Sports Technology
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.