Obhájit loňské tituly. To jsou cíle jezdců stáje GT2 Motorsport Libora Miloty a Dennise Waszka pro novou sezonu ESET Cupu. Ta začíná během nadcházejícího víkendu v německém Oscherslebenu, kde si oba jezdci zazávodí poprvé v životě.
Milota vstupuje do nové sezony s vylepšenou technikou. Jeho Mercedes-AMG GT3 totiž dostal evo kit druhé generace homologovaný v roce 2020. Tuto změnu rodák z Jablonce nad Nisou považuje za krok dopředu a při svém prvním testu v Mostě si pochvaloval lepší chování vozu.
Nebude to ale jenom auto, co bude pro Milotu tento víkend nové. Tak jako řada jeho soupeřů si totiž v německém Oscherslebenu zazávodí vůbec poprvé. Při čtvrtečním předvíkendovém testu se mu ovšem trať zalíbila.
"Je jiná než ostatní. Je dost divoká a celou dobu zde musíte makat. Nenajdete tu totiž moc dlouhých rovinek. Je to hezká a technická trať," pochvaloval si.
Loňskému šampionovi GT3 sprintu sice padl Oschersleben do oka, současně si ale uvědomuje, že skýtá řadu výzev.
"Auto tady bude trochu trpět. Kromě toho jsou tu také nebezpečná místa. Tam bude potřeba dávat velký pozor. Je to sice krásná trať, zároveň ale umí také dobře trestat," dodává.
Podle Miloty bude v Německu velmi důležité získat v kvalifikaci dobrou startovní pozici: "Předjíždění je zde náročné. Trať je velmi úzká a míst, kde se dá předjíždět, tu moc není. Pár se jich sice najde, ale jde to těžko," vysvětluje.
Český jezdec se bude muset na cestě za obhajobou titulu sprintového šampiona vypořádat i s vyšší konkurencí. Součástí startovního pole zůstává jeho loňský hlavní soupeř Gregor Zsigo s vozem BMW M4 GT3. Pozornost ale budí zejména příchod Filipa Salaquardy s vozem Audi R8 LMS GT3. Jde o velmi zkušeného závodníka, který má za sebou kromě formulové minulosti také zkušenosti ze závodu 24 hodin Spa nebo ze seriálu ADAC GT Masters, kde dokonce vyhrál závod.
"Filipa sice osobně neznám, ale mám velkou radost z toho, že s námi pojede. Považuji ho za skutečně vyježděného, rychlého a zkušeného jezdce. Budeme tak mít měřítko, za kterým se budeme moci hnát. Pokud na něj nebudeme mít velkou ztrátu nebo mu dokonce budeme stačit, tak si nemohu přát nic lepšího. Tak jako každou sezonu bude zkrátka potřeba makat, ani ne tak na dobrém výsledku, ale na dobrém pocitu. Pak se uvidí," těší se na srovnání se Salaquardou.
Filip Salaquarda nebude Milotovým konkurentem jenom ve sprintových závodech, ale také v těch vytrvalostních. Tam se bude Milota ve třídě GT3 pokoušet vylepšit loňské druhé místo, které obsadil za Gregorem Zsigem a Dennisem Waszkem. Ve vytrvalosti se proti němu postaví mimo jiné i celkový vítěz ESET Cupu z roku 2020 Daniel Skalický, který se do šampionátu vrací po dvouleté pauze.
Titul bude v letošní sezoně ESET Cupu obhajovat také týmový kolega Libora Miloty Dennis Waszek. Ten se loni stal s vozem Lamborghini Huracán šampionem sprintových závodů GTC a kvůli snaze o obhajobu tohoto titulu letos dokonce odsunul na vedlejší kolej i vytrvalostní starty s Gregorem Zsigem v BMW M4 GT3.
"Chci se soustředit hlavně na Lamborghini. Konkurence teď totiž bude větší a přeskakování z auta do auta je samozřejmě namáhavé. Takto to tedy určitě bude lepší. Nicméně je ale možné, že se v průběhu sezony s Gregorem ještě nějak domluvíme," vysvětluje.
Mezi Waszkovi soupeře budou letos patřit mimo jiné i piloti stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček. Ti pojedou s Lamborghini Huracán novější druhé generace. A po zkušenostech z loňského Brna, kdy s Huracánem druhé generace nastoupil Josef Záruba, má Waszek obavy.
"Bylo vidět, že jejich auto funguje o něco lépe. Bude to určitě náročnější, ale možná se mi to podaří dohnat zkušenostmi. Bude to zajímavé, těším se na to. Určitě dojde k dobrým soubojům," říká.
Stejně jako Milota bude Waszek tento víkend v Oscherslebenu závodit poprvé, ačkoli zde v minulosti již testoval s vozem Volkswagen Golf. Přiznává však, že do víkendu jde tak trochu naslepo.
"Neměl jsem moc času trénovat na simulátoru, takže si všechno oživím až na místě. Určitě se ale zorientuji rychle," je bez obav.
Zatímco vytrvalostní závod se v Oscherslebenu uskuteční již v sobotu v 16:30 hodin, sprintovým jízdám bude patřit neděle. První závod odstartuje v 9:55 a druhý v 13:20.
Foto: Libor Milota, ESET Cup
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.