Hanikova zlatá tečka za vytrvalostní sezonou

Hanikova zlatá tečka za vytrvalostní sezonou

Karel Hanika zakončil sezonu FIM EWC nejlepším možným způsobem. Při dvanáctihodinovém závodě v Estorilu vybojoval spolu se svými parťáky Niccolem Canepou a Marvinem Fritzem vítězství pro tým YART-Yamaha.

Druhý závod v zámoří: Opět body pro Káju
Karel Hanika na TERMAS DE RIO HONDO
Češi při Moto GP v Kataru

Světový vytrvalostní šampionát FIM EWC měl v sobotu na programu závěrečný závod sezony 2019/2020. Na jezdce a týmy čekala dvanáct hodin dlouhá bitva.

V akci jsme mohli vidět mimo jiné i dva české závodníky. Zatímco v posádce stáje YART-Yamaha nastoupil po boku Niccola Canepy a Marvina Fritze Karel Hanika, barvy Teamu Bolliger Switzerland hájil Ondřej Ježek. Jeho v posádce doplnili Nigel Walraven s Jesperem Pellijeffem.

A Hanika nemohl být po skončení závodu šťastnější. Poté, co se mu se svými parťáky podařilo při kvalifikačních jízdách ve čtvrtek a v pátek vybojovat pole position, mohl slavit i v sobotu. Také v závodě se totiž česko-italsko-německé trojici střídající se na motocyklu se startovním číslem 7 podařilo triumfovat.

Hanika začne v Estorilu z pole position

Cesta rakouské stáje za vítězstvím se ale neobešla bez komplikací. První nastaly už na startu, který se Marvinu Fritzovi nepovedl a propadl v pořadí dolů. Již během první hodiny se ale YART-Yamaha dostala na druhou příčku a ve druhé hodině závodu se vrátila do vedení. Stalo se tak poté, co spadl Peter Hickman z posádky stáje BMW Motorrad World Endurance Team, která se do té doby nacházela na čele.

 

 

 

V dalším průběhu závodu se poté museli Hanika, Canepa a Fritz vypořádat mimo jiné i se dvěma zlomenými stupačkami nebo s konkurencí posádky týmu F.C.C. TSR Honda France ve složení Mike Di Meglio, Freddy Foray a Josh Hook. Nakonec to ale byla YART-Yamaha, kdo vyšel z této bitvy vítězně.

Z víkendu si trio stáje odneslo maximální počet bodů. Kromě 52,5 bodu za vítězství a pěti bodů za pole position obdržela i desetibodový bonus za to, že po osmi odjetých hodinách figurovala na čele. Na titul ale týmu portugalský výkon přesto nestačil. Z něj se radovali u Suzuki Endurance Racing Teamu, kterému zajistili celkové prvenství čtvrtým místem Etienne Masson, Gregg Black a Xavier Simeon. U YART-Yamahy se museli spokojit se druhou příčkou.

Zatímco Hanika v Estorilu zvítězil, druhý český reprezentant Ondřej Ježek cíl nespatřil. Po úvodních dvou hodinách se sice Team Bolliger Switzerland dokázal propracovat ze třinácté příčky na desátou, pak ale Ježka potkal tvrdý pád. Při něm si bohužel poničil přední brzdu, kvůli čemuž se při cestě k mechanikům odporoučel k zemi ještě jednou.

 

 

Problémy neustaly ani poté, co na Kawasaki se startovním číslem 8 usedl Nigel Walraven. I on upadl, tentokrát kvůli problémům s plynem. Ve čtvrté hodině přišlo na řadu odstoupení. Zakladatel stáje Hanspeter Bolliger, který o víkendu vedl tento tým naposledy, si tak jistě představoval lepší rozlučku.

A aby toho nebylo málo, Ondřej ze svých nehod bez úhony nevyvázl. Po skončení závodu na svém Facebooku uvedl, že si přivodil lehký otřes mozku a pohmožděniny.

Výsledky závodu: Karel Hanika – Niccoló Canepa – Marvin Fritz (YART-Yamaha, Yamaha) 421 kol, 2. Josh Hook – Mike Di Meglio – Freddy Foray (F.C.C. TSR Honda France, Honda) +24,524, 3. Gino Rea – Broc Parkes – Sheridan Morais (Wójcik Racing Team, Yamaha) +3 kola… DNF Ondřej Ježek – Nigel Walraven – Jesper Pellijeff (Team Bolliger Switzerland, Kawasaki) +323 kol.

Celkové pořadí: 1. Suzuki Endurance Racing Team 167.5 bodu, 2. YART-Yamaha 149.5 bodu, 3. F.C.C. TSR Honda France 143.5 bodu… 12. Team Bolliger Switzerland 30 bodů.

Titulní fotografie: Karel Hanika/Facebook

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0