IMSA: Hromy a blesky doprovázely 12hodinovku v Sebringu

IMSA: Hromy a blesky doprovázely 12hodinovku v Sebringu

Druhý díl amerického seriálu SportsCar Championship se v sobotu odehrál na floridském okruhu Sebring. Tradičních závodních dvanáct hodin přerušily hro

IMSA: V Sebringu se testuje a padají rekordy
IMSA: Na 12 hodin v Sebringu se připravuje 49 závodních aut
IMSA: V prototypech kraloval Ligier, BMW nejrychlejší v GT

Druhý díl amerického seriálu SportsCar Championship se v sobotu odehrál na floridském okruhu Sebring. Tradičních závodních dvanáct hodin přerušily hromy a blesky, které se v doprovodu s hustým deštěm přehnaly nad okruhem. Nutná pauza však nezabránila tomu, aby týmy ESM a Corvette navázaly na prvenství v předchozím podniku v Daytoně.

O blížící se průtrži mračen věděly týmy od rána. Bylo jen otázkou času, kdy se pásmo přežene přes Sebring a zdali bude možné závodit i za deště. Nebylo. Provazy vody zaplavily trať v prostoru bývalého letiště a komisaři se uchýlili k jedinému možnému řešení – závod ve třetí hodině přerušit. V řadách diváků se patrně nacházeli pamětníci, kteří byli svědky vertikálních záplav z dávných časů. Nutno podotknout, že před desetiletími nejezdily závodní vozy tak rychle jako v současnosti. Stačí se podívat na havárie z letošní dvanáctihodinovky. Na zapasované vozy pod hordou pneumatik. Na betonové bariéry, které putovaly po nárazu auta až o půl metru dozadu.

Výhodou floridského klimatu je fakt, že i po vydatném dešti netrvá schnutí povrchu příliš dlouho a bylo jen otázkou času, kdy závodní týmy přezují na suché pneumatiky. sebring rain dest

V průběhu závodu vyvstali papíroví favorité, nicméně chleba se lámal až dvanáct minut před koncem, kdy žluté vlajky vystřídal zelený praporek na startovní rovince. První dvě místa držely prototypy Corvette týmu Action Express Racing, ale fantastický Pipo Derani s Ligierem Albuquerqueho a Camerona perfektně vyškolil – totožným manévrem. Derani byl prakticky délku vozu za soupeřem, ale při brzdění do pravé zatáčky zaujal vnitřní stopu, fantasticky dobrzdil a nedal soupeři šanci ubránit pozici. Zavčas zareagovat málem nestihli ani komentátoři televizního přenosu. Všichni napjatě očekávali, jestli Derani uplatní stejnou taktiku i na vedoucího Camerona. Na Deraniho byl sice připraven, ale podlehl mu stejným způsobem jako o kolo předtím Albuquerque.

Druhé vítězství v sezoně dává týmu ESM, potažmo jezdcům Deranimu, Scottu Sharpovi, Johannesu van Overbeekovi a Edu Brownovi solidní náskok v průběžném pořadí šampionátu.

V kategorii PC si pro vítězný pohár dojel tým CORE autosport. Colin Braun za sebou do cíle dovedl druhého Tom Kimber-Smitha z týmu PR1/Mathiasen Motorsport. Snad téměř žádný prototyp ORECA kategorie PC se v průběhu závodu nevyhnul potížím, ať už vlastní, či cizí vinou.

Sebring Porsche Corvette

Během deště se zdálo, že Corvette neobhájí své prvenství z loňského roku. Žluté stroje se na vodě točily v únikové zóně a ve finále byl Jan Magnussen sestřelen Kevinem Estrem s Porsche 911, když oba předjížděli pomalejší vůz kategorie GTD. Čest americké značky zachránili Gavin, Milner a Fassler, kteří dovedl Corvette číslo 4 do cíle s náskokem necelých tří vteřin před BMW trojice Auberlen, Werner, Spengler. Na třetím místě skončilo Porsche číslo 912. Mimo pódiové příčky byly klasifikovány stroje Ferrari #62 a Ford #67, tudíž všechny zastoupené značky v první pětce.

Za dvanáctiminutový sprint do cíle může být vděčný Alessandro Balzan, který se s Ferrari 488 prosmýknul kolem BMW M6 GT3 a vyhrál závod kategorie GTD. Třetí příčku oslavil tým Magnus Racing s vozem Audi.

Sebring Porsche

Výsledky závodu najdete zde: 2016_IWSC_Sebring_UnofficialResults

Aleš Sirný
Foto: Porsche, IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0