Tvrdý víkend na Paul Ricard: Salaquarda s Milotou ukázali rychlost, chybělo jen štěstí

Ani rychlost, ani potenciál tentokrát nestačily. Posádka týmu I.S.R. ve složení Filip Salaquarda a Libor Milota si z okruhu Paul Ricard odváží místo bodového zisku zklamání a havárii. Víkend plný smůly a nevyužitých šancí však berou sportovně a soustředí se na další podnik v rakouském Spielbergu.

„Všechno, co jsme si přáli pro úspěch, nakonec nevyšlo. Byl to nejméně úspěšný víkend sezony,“ zhodnotil upřímně Libor Milota. „Samozřejmě jsme z toho smutní, ale auto je v pořádku a jdeme dál. Teď se soustředíme na Red Bull Ring.“

Sobotní závod přinesl šesté místo, především kvůli tomu, že se posádka zamotala do provozu a nemohla se dostat vpřed. V neděli se tým snažil napravit dojem, ale výsledek byl nakonec ještě horší. „Filip skvěle rozjel závod, auto fungovalo, já měl dobrou rychlost. Jenže jsem se zasekl za Hashem v Porsche, který neustále kličkoval ze strany na stranu. Bylo to frustrující a nebezpečné,“ popsal Milota.

Situace se vyhrotila v samotném závěru. „Pět minut před koncem mě nabouralo jiné Porsche, které se mě pokusilo nesmyslně předjet. Ulomilo nám to kolo a závod jsme nedokončili,“ uvedl Milota. Zanedlouho po incidentu následovala další kolize, kdy Hash způsobil nehodu Dominika Baumanna, jehož Mercedes skončil ve zdi. Závod byl ukončen červenou vlajkou.

Filip Salaquarda si stěžoval především na nastavení v sobotní části víkendu: „Byli jsme hodně přetáčiví, trochu jsem se s autem pral. V neděli už bylo auto nastavené lépe, na začátku jsem pár míst ztratil, ale pak jsem se dostal zpátky dopředu a předával jsem Liborovi vůz na čtvrtém místě.“

Následný vývoj však zhatil veškeré šance. „Libor se za Hashem zasekl, nemohl ho předjet a dojeli je další auta. Nakonec přišel ten náraz a konec. Začátek víkendu vypadal slibně, ale celkově to nebyl náš nejlepší víkend,“ přiznal Salaquarda.

Tým se nyní dívá vpřed. „Paul Ricard není úplně ideální trať pro Audi, ale věříme, že nadcházející tři závody nám sednou víc. Musíme se soustředit na dojezdy na bodech a udržet si třetí místo v kategorii,“ dodal Salaquarda.

Foto: International GT Open 

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.