Nálada je skvělá, cílem je pódium. Libor Milota Filip Salaquarda míří na Hockenheimring, kde se koná třetí letošní podnik International GT Open. Česká posádka věří, že naváže na povedené úvodní dva podniky a zúročí rovněž nedávné testování.
V aktuálním hodnocení třídy Pro-Am drží ISR průběžné čtvrté místo se 15 body, přičemž si bodový zisk připsalo ve všech dosavadních závodech. Letos se zatím posádce daří podstatně lépe než loni. Na Hockenheimring se připravovala i testováním, které zde absolvovala mezi prvním a druhým podnikem.
„Něco jsme tady natestovali, máme základní setup na závod i kvalifikaci, ale samozřejmě podmínky se mění. Teď to vypadá na přeháňky, takže se uvidí, jestli budeme něco výrazně předělávat,“ komentuje Salaquarda. Jeho týmový kolega Milota přidává: „Doufám, že testování se nám dvakrát zúročí. Máme data, víme, kde jsme byli, ale musíme počítat s tím, že počasí to celé zkomplikuje.“
V otázce nastavení vozu tým spoléhá právě na vývoj z posledních měsíců. Přes zimu udělali spoustu změn, týkající se také práce s pneumatikami, nastavením vozu, ale také intenzivnějšího testování. Podle Miloty tým rozhodně nelenil: „Připravujeme se nepřetržitě od posledního závodu v Monze. Ty kroky, které jsme udělali, byly správným směrem. A myslím si, že letos jsme prostě blíž čelu. Vidět to je, a snad to bude vidět i na výsledcích.“
Zkušenosti s Hockenheimringem má posádka smíšené – trať mají oba jezdci rádi, přesto si loni přivezli jen zklamání. „Hockenheimring mě baví. Loni to bylo ale hrozně smolné – v prvním závodě jsme jeli na třetí místo a dostali jsme ránu od Porsche, ve druhém nás zradil motor. Takže nic,“ konstatuje Milota. Salaquarda navazuje: „Byly tam problémy s brzdami, s motorem, ale jinak je to jedna z mých oblíbených tratí. Už jsem tu hodně najezdil ve formulích, takže se sem vracím rád.“
Na trati se tentokrát objeví i druhá česká posádka – Petr Fulín s Jiřím Navrátilem v barvách stáje Fullin Race by Interaction. Ti rovněž pojedou s vozem Audi R8 LMS GT3. „Rozhodně máme radost, že se další Češi účastní tohoto seriálu. Možná si i nějak pomůžeme. Ale na trati jsou soupeři jako každý jiný,“ říká Milota. „Věřím, že pojedou obstojně. Fulín má hodně naježděno a Jirka se od něj může hodně naučit. Třeba se i potkáme na trati,“ dodává Salaquarda.
Co se týče strategie na víkend, ISR jednoznačně cílí na pódium. „Rozhodně bychom byli spokojení, kdyby se to aspoň v jednom závodě podařilo. Víme, že na to máme. Loni jsme tady měli rychlost, teď doufám, že k tomu přijde i štěstí,“ říká Milota. Salaquarda dodává: „Chceme atakovat pódium, stejně jako v každém závodě. Ale i když to nevyjde, důležité je dál sbírat body – v každém závodě jsme zatím bodovali.“
Ačkoli se na Hockenheimu podle jezdců předjíždět dá, kvalifikace bude i tak hrát klíčovou roli. „Jsou tu dlouhé rovinky, velké brzdné zóny, takže šance na předjetí tu je. Ale startovat vpředu v rámci třídy je pořád zásadní, hlavně kvůli rytmu závodu. Když startujete vzadu, těžko se to dohání,“ uzavírá Salaquarda.
Tým ISR tak do víkendu vstupuje s realistickým cílem, silnou přípravou a zkušenostmi, které by letos konečně mohly přinést první pódiový výsledek. V případě proměnlivého počasí bude klíčové nejen nastavení, ale i správná strategie a rozhodnost v klíčových momentech.
Foto: International GT Open