Komplexní zkouška. Barcelona otestuje Milotu se Salaquardou ve všech ohledech

Pomalé zatáčky, rychlé zatáčky, rovinky, zkrátka vše, co může závodníka potkat. Libor Milota a Filip Salaquarda čelí před předposledním podnikem sezony International GT Open komplexní výzvě. Posádka stáje ISR zabojuje o první letošní body na náročném okruhu ve španělské Barceloně.

„Jsme sportovci, takže se nevzdáváme a budeme makat až do konce,“ neztrácí Libor Milota naději navzdory komplikovanému průběhu sezony. Na Barcelonu, kde si zazávodí poprvé v životě, se jablonecký jezdec cítí připraven. „S Filipem jsme poctivě trénovali, také jsme zapracovali na autě. Věřím, že jsme poučeni ze všech dosavadních nezdarů,“ dodává.

Ačkoli Milota na rozdíl od svého parťáka Filipa Salaquardy v Katalánsku ještě nezávodil, má už s místní tratí zkušenosti. V březnu se zde totiž posádka stáje ISR zúčastnila oficiálních předsezonních testů International GT Open. Již tehdy na Milotu toto prostředí velice zapůsobilo.

„Je to hezká trať. Navíc je umístěna do průmyslové zóny Barcelony a atmosféra včetně těch monumentálních tribun je tu zkrátka skvělá,“ říká Milota. Zároveň upozorňuje, že jde o náročný okruh. To Filip Salaquarda potvrzuje. „Najdeme tu brzdění z vysokých rychlostí, pomalé zatáčky, rychlé zatáčky, dlouhé zatáčky, místa, kde se dá vyjet za obrubník a tak dále. Musíte tu ale dávat pozor na traťové limity, zejména v rychlé závěrečné pasáži, která nahradila šikanu,“ vysvětluje.

Salaquarda rovněž podotýká, že během posledního zářijového víkendu čekají na něj a Libora Milotu jiné podmínky než při březnovém testování. „Nějaká data už jsme sice nasbírali, tentokrát je tu ale velké horko. V podstatě se dá říct, že léto je tu pořád v plném proudu. Teploty dosahují třiceti stupňů,“ říká jezdec stáje ISR. Přesně proto očekává potíže s pneumatikami. „Bude to náročné. Zejména zadní gumy se tu hodně opotřebovávají. Musíme najít dobré nastavení,“ dodává.

Předposlední podnik International GT Open je sedmým víkendem, při kterém se bude posádka stáje ISR usilovat o první letošní body ve třídě Pro-Am. Ta je v letošním ročníku jasně nejobsazenější. V Barceloně do ní bude spadat hned 20 z celkových 35 posádek.

Český tandem už letos byl k bodovanému výsledku několikrát blízko. Za zmínku stojí například sobotní závod na Hockenheimringu. Tam dvojice kroužila na třetí pozici v rámci třídy Pro-Am, poté ji ale vyřadila kolize. Při nedělním závodě na Hungaroringu bylo reálné čtvrté místo, při zastávce v boxech ale došlo k problému s utažením kola.

V Barceloně budou na programu tradičně dva závody. Sobotní sedmdesátiminutové klání přijde na řadu od 16:15 hodin. V neděli se pojede hodinový závod, který začne ve 13:20.

Foto: International GT Open

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.