Milota se zabydloval, Salaquarda pomáhal. ISR začalo s přípravou na International GT Open

ESET Cup je dobyt, nastal čas soustředit se na International GT Open. Stáj ISR se vydala na Slovakia Ring, kde absolvovala dvoudenní testování. Kromě Filipa Salaquardy se za volantem Audi R8 LMS GT3 objevila i nová posila týmu Libor Milota.

Byl to právě Milota, kdo během úterý a středy strávil za volantem většinu času. Cílem bylo zvyknout si na nový vůz. V několika posledních sezonách totiž jezdec z Jablonce nad Nisou usedal za volant Mercedesu AMG GT3. S ním dosáhl největšího úspěchu v roce 2022, kdy se stal šampionem ESET Cupu jak ve sprintu třídy GT3, tak ve vytrvalostní klasifikaci.

„Trénovali jsme poctivě. Odjeli jsme kolem sta kol. Především jsme sbírali data a já se snažil s autem pracovat. Nesoustředil jsem příliš na zajeté časy, především jsem chtěl pochopit, jak vůz funguje. Je potřeba jít krok za krokem,“ popisuje Milota svůj testovací program.

Současně přiznává, že pro něj šlo o velkou změnu: „Audi mě hodně překvapilo. Je totiž o hodně jiné a velmi citlivé. Má lehkou přední nápravu a řekněme, že se chová více jako formule. Když jsem se rozjel do svého prvního úseku, tak to pro mě byl docela šok,“ nezastírá.

I přesto ale své první svezení s novou technikou hodnotí pozitivně: „V nastavení jsme provedli spoustu změn, aby se mi jelo co nejlépe. Je sice před námi ještě spousta práce, vidím v tom však velký potenciál. Tým dokáže s autem pracovat nesmírně precizně. Jsem z toho nadšený. O co si řeknu, to od týmu dostávám, což se mi samozřejmě moc líbí. Spolupráce funguje skvěle,“ pochvaluje si.

Mechanici v zápřahu

Při testech na Slovakia Ringu nezačala příprava na novou sezonu pouze pro závodníky. Zapotili se také mechanici. Ti se budou muset v International GT Open vypořádat s větším tlakem než v ESET Cupu.

„V International GT Open je minimální limit pro zastávku v boxech docela o dost nižší. Když jsem sledoval letošní závody, viděl jsem, že delší zastávkou můžete opravdu hodně ztratit. Je tedy třeba nepodcenit ani tuto oblast a zejména ve středu jsme se tomu hodně věnovali,“ vysvětluje Filip Salaquarda.

Letošní suverén ESET Cupu usedl na Slovensku za volant jen minimálně. Na začátku testů zajel několik referenčních kol, aby stanovil měřítko pro Libora Milotu a současně ověřil, že je auto v pořádku. Pak už se ale tým soustředil zejména na Milotu, z jehož počínání měl Salaquarda radost.

„Bylo to dobré. Libor se každým kolem zlepšoval. Je vidět, že se chce posouvat a naslouchá našim radám a připomínkám,“ chválí svého nového parťáka.

Slovenský test byl poslední letošní příležitostí, kdy jsme mohli vidět stáj ISR na závodní dráze. Nyní se totiž příprava týmu přesune do dílen, kde se bude pracovat na voze. Na trať se tým vydá znovu až v březnu, kdy se uskuteční oficiální předsezonní testy v Barceloně.

Salaquarda ani Milota nebudou v International GT Open úplnými nováčky. První jmenovaný se zde totiž ukázal již během roku 2013 s italským týmem AF Corse. Milota si zde pak odbyl svou premiéru letos v červnu na Hungaroringu.

Foto: Team ISR/Jan Čech

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.