Jablonského by pódium na Hungaroringu potěšilo

Jablonského by pódium na Hungaroringu potěšilo

Szymon Jablonski poskytl rozhovor pro oficiální web TCR Eastern Europe. V něm se rozpovídal například o své letošní sezoně, o plánech na tu příští a prozradil také mnoho dalšího.

Závěrečná bitva sezony TCR Eastern Europe je za rohem
Maďarskou kvalifikaci vyhrál Borković
Startovní listina maďarského ESET GT sprintu slibuje velkolepou podívanou

Szymone, letošní sezona TCR Eastern Europe za sebou má tři podniky. A můžeme říci, že jste jedním z největších překvapení. Dosáhl jste na dvě pódiová umístění a v celkovém pořadí jsi sedmý. Jak jste s dosavadním průběhem sezony spokojen?

Jsem více než spokojen. Tvrdá práce se vyplácí. Toto je moje první sezona v TCR. V plánu tak bylo pouze učit se, připravit se na další rok a pak útočit na pódia. Poté, co jsme v závodech nasbírali skvělý počet bodů a vyvíjeli tlak na soupeře na špičce, víme, že to byla správná cesta.

V loňském roce jste závodil s vozem Renault Clio. V této kategorii jste ovšem na čele nebojoval. Ale zdá se, že vůz TCR vám svědčí mnohem více. Jak byste to vysvětlil? A jak byste porovnal Renault Clio s TCR?

Loňský rok pro mě byl velkou lekcí. Udělal jsem pár školáckých chyb, na což nejsem příliš hrdý, jinak jsem ale téměř v každém závodě dojel mezi nejlepšími pěti. Z rozpočtových důvodů jsme jeli pouze ve čtyřech z celkových sedmi podniků. Ten největší rozdíl mezi Renaultem Clio a naším Hyundai i30 N TCR představuje aerodynamika. Při prvních závodech v TCR jsem opravdu nechápal, co se děje a jak to funguje. Pak mi dal pár rad Bartek Mirecki, který mě posadil do své Formule Renault 2.0, kde je aerodynamika pro zajetí rychlého kola klíčová. Hodně mi to pomohlo. Znovu jsem usedl do Hyundai a zkrátka jsem už věděl, co mám dělat a jak to využít ke svému prospěchu. Druhým velkým rozdílem je výkon. Clio má pouze 220 koní, kdežto Hyundai 350 koní a kroutící moment 460Nm. Třetím rozdílem jsou brzdy. Můžete brzdit později a tvrději.

Proč jste se rozhodl do tohoto šampionátu vstoupit? Co si o tomto šampionátu myslíte a jakou budoucnost podle vás má?

Nevěděl jsem, že budu v TCR závodit. Bylo to velké překvapení od mého otce. Jeli jsme na okruh Tor Poznań, abychom se zúčastnili prvního podniku WSMP. Očekával jsem, že z našeho týmového kamionu vyjede Clio. Ale Clio tam nebylo! Vyjel můj nový bílý Hyundai i30 N TCR. Nemohl jsem tomu uvěřit. Tehdy jsme se rozhodli, že vstoupíme do TCR Eastern Europe a odstartujeme v této sérii nové závodnické dobrodružství. A po třech podnicích a pár pódiích můžeme říci, že zahájit mou kariéru v TCR zde byl velice dobrý nápad. Očekáváme, že v budoucnu bude v TCR Eastern Europe závodit více jezdců. Vždy chceme mít více soupeřů.

Co obecně máte na závodech TCR rád?

Své soupeře. Bojujeme na dráze, ne na roštu. Souboje na trati jsou čisté, odehrávají se v duchu pravidel fair play a jezdci se vzájemně respektují.

Poslední podnik letošní sezony se uskuteční na Hungaroringu. Co od něj očekáváte? Jaké výsledky pro vás budou uspokojivé?

Jak jsem již řekl, naším plánem pro tuto sezonu bylo pouze učit se a trénovat. Nemám žádná očekávání a nikdo na mě nevyvíjí tlak. Ale samozřejmě, kdybych v posledním podniku mohl vystoupit na pódium, potěšilo by mě to.

V Brně ukořistil Szymon Jablonski dvě třetí místa.

Stále jste v boji o titul juniorského šampiona. V tomto hodnocení jste třetí a k vedoucímu Jáchymu Galášovi se druhým Michalem Makešem jste blízko. Věříte, že je celkový triumf v juniorské klasifikaci možný?

Tento rok a tato sezona je plná překvapení ve všech ohledech. Vždy věříme v úspěch a vždy o něj budeme bojovat. Jak jsem ale řekl, není tu žádný tlak.

A jaké jsou vaše letošní cíle z hlediska celkového pořadí?

Být klasifikován. Cokoli více je zkrátka dobré.

Jaké jsou vaše plány pro sezonu 2021? Chcete pokračovat v TCR Eastern Europe? Nebo máte v úmyslu něco jiného

Právě bojujeme o rozpočet pro příští rok. Naším plánem je vrhnout se na TCR Europe a znovu přemýšlíme také o účasti v naší polské sérii WSMP. V této sezoně jsem se hodně naučil. Je čas růst a naučit se ještě více a myslíme si, že TCR Europe je pro to skvělou cestou. Ve spolupráci s BM Racing nyní vytváříme novou značku, kterou vám můžeme hrdě představit – Astronauts Racing. Chceme přinést něco čerstvého a nového do tohoto závodnického světa. Můžu vám slíbit, že v roce 2021 o nás hodně uslyšíte.

A jaké jsou vaše závodnické cíle z dlouhodobé perspektivy? Máte například nějaké závodnické sny?

Mým krátkodobým snem je závodit ve WTCR a vyhrát tam. Pokud mluvíme o dlouhodobých plánech, řekněme, že by bylo požehnáním závodit v DTM a možná jednoho dne… třeba i ve formuli 1?

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0