Jako na houpačce

Jako na houpačce

Jako na houpačce - tak si musel připadat automobilový závodník Michal Matějovský uplynulý víkend v Brně. Do Brna přijel s ambicemi bojovat o třetí mís

Závody, to nejsou jen jezdci, auta a vůně benzínu …
Jedna výzva střída druhou ….
Záruba s Makešem prolamují v Brně smůlu a potvrzují zisk titulů

Jako na houpačce – tak si musel připadat automobilový závodník Michal Matějovský uplynulý víkend v Brně. Do Brna přijel s ambicemi bojovat o třetí místo. Vše se od začátku vyvíjelo skvěle. Spolu s týmovým kolegou Petrem Fulínem se pohybovali už od prvních volných tréninků na špici závodního pole. V sobotu se jel měřený trénink – kvalifikace. Michal zajel první a jeho parťák pak druhý nejlepší čas. Za první místo v kvalifikaci dostal Michal 3 body a snížil ztrátu na svého rivala Srba Borkoviče na 5 bodů a dostal se na 4. místo v celkové klasifikaci jednotlivců.

První nepříjemnost ale nastala po měřeném tréninku… Při nájezdu do boxu se Michal dozvěděl, že měl zajet v polovině kvalifikace na vážení a měření vozu. A to neudělal…. Po poradě sportovních komisařů padnul trest – posunutí o tři místa ve startovním poli, to znamenalo z 1. do druhé řady. \”Byla to moje chyba. Bohužel jsem přehlédl signalizaci komisařů a na vážení jsem zajel až po skončení kvalifikace, nikoliv hned poté co jsem zajel nejrychlejší kolo, které znamenalo pole position. Toto přehlédnutí mne pak nakonec stálo první místo na startu prvního závodu… Vše se mohlo vyvíjet jinak, ale byl jsem asi příliš soustředěn na dosažení co nejlepšího času v kvalifikaci a také jsem nepočítal, že v průběhu kvalifikace může k něčemu takovému dojít, je to dost neobvyklé…Ztratil jsem sice pole position, ale důležité bylo, že tři body vybojované nejlepším časem v kvalifikaci mi zůstaly.\” komentoval vývoj dění v průběhu měřeného tréninku Michal Matějovský.

V neděli po vydařeném startu se Michal držel těsně za Borkovičem a při druhém pokusu o předjetí mu nevyšel výjezd a jezdec skončil v kačírku, ze kterého se vlastní silou nedostal. Tím se propadl celkově na 6. místo. Ve druhém nedělním závodě tak Michal startoval z posledního místa. Po skvělém, tentokrát pevném startu, se rychle probojoval dopředu a po mnoha soubojích obsadil nakonec 5. místo ve třídě a tím skončil i v celkovém pořadí na 5. místě!

Petr Fulín\”Pro Michala byla letošní sezóna tou první, kdy absolvoval celý seriál FIA ETCC. Vím sám jak je to těžké. Když jsem v loňském ročníku skončil na celkově 3. místě, byla to pro mne obrovská škola a stejně tak tomu je letos i u Michala. Důležité je, že jeho body nám významně pomohly v celkovém hodnocení a díky tomu jsme oba v evropském TOP FIVE pořadí jezdců a také jsme vybojovali 1. místo v poháru národů (FIA European Touring Car Nations Cup 2013).\”

Stanislav Matějovský\”Chtěl bych pogratulovat Petru Fulínovi k titulu mistra Evropy, který si bezezbytku zasloužil a také bych chtěl poděkovat Josefu Křenkovi za skvělé vedení týmu a mechanikům za přípravu vozu. Za celou sezonu se ani jednou neodstoupilo pro technický problém a to je vynikající vizitka… Velké poděkování náleží také našim partnerským společnostem, které se snažíme prezentovat – jak nejlépe to jde – na závodních okruzích i dalších akcích, které pořádáme v průběhu celé sezóny.\”

Michal Matějovský\”Také chci poděkovat a pogratulovat Fuldovi za týmovou spolupráci a pomoc při učení s – pro mne novým vozem – BMW. Také chci poděkovat šéfovi týmu, panu Křenkovi, za celoroční vstřícný přístup ke mně. Toto poděkování se samozřejmě týká i našich mechaniků a partnerů týmu a všem, kteří letošní seriál závodů FIA ETCC spolu se mnou zajišťovali.\”

Karel Hrnčíř
foto: Petr Frýba
\"06\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0