Je dobojováno, Češi berou dva bronzy a jednu bramboru!

Je dobojováno, Češi berou dva bronzy a jednu bramboru!

Dnes, krátce před polednem vypršel čas, jenž byl vymezen pro první okruhový závod letošní sezóny. Tím byl již desátý ročník vytrvalostního závodu 2

Marcel Kusín zahájil sezónu 2016 druhým a čtvrtým místem
Maťo Homola v Dubaji na 2. mieste
V sobotu vybojoval Marcel Kusín stříbro, Petra Válka nepustila do závodu závada na elektronice

Dnes, krátce před polednem vypršel čas, jenž byl vymezen pro první okruhový závod letošní sezóny.

Tím byl již desátý ročník vytrvalostního závodu 24H Dubai by Creventic. Při tomto, dnes již významném a prestižním podniku, se mezi devadesátkou startujících týmů, představili také čtyři české posádky a slovenský závodník Miroslav Konopka.

V průběhu uplynulých čtyř dnů, jsme vás provázeli tím nejpodstatnějším, co se uskutečnilo na dubajském automotodromu a tak si to nyní již pojďme zrekapitulovat jen krátce.

Na pódium dosáhli hned dvě české posádky, a sice tým Křenek Motorsport, jehož jezdci Wani Finkbohner, Stephan Peyer, Sebastian Steibel a Pascal Eberle, dokázali po bezchybném výkonu dovézt do cíle své žlutomodré Clio na třetím místě ve třídě A2.

10356306_872304566164126_4955301329898787860_n

Tím druhým úspěšným týmem pak byl brněnský tým RTR Projects, v jehož barvách startovali Michal Vítek, Tomáš Miniberger, Sergej Paulavets, Milan Kodídek a Tomáš Kwolek. Tato pětice jezdců se i se svými mechaniky dokázala ve druhé polovině závodu vzepřít nepřízni osudu, když po několika řetězených technických lapálií, dokázali dovézt své BMW, přezdívané BIG GUN, do cíle na pěkném třetím místě.

O nepřízni osudu vědí své také zbývající dvě české posádky. Pražský tým Scuderia Praha si v průběhu uplynulých dvou dnů střihnul defacto dva dvacetičtyřhodinové závody, když nejprve mechanici dlouhých 18 hodin spravovali rozbité Ferrari 458 Italia GT3, se kterým v tréninku vážně havaroval Jiří Písařík. Auto se podařilo poskládat necelé dvě hodiny před pátečním warm-upem, což znamenalo, že kvůli promeškané kvalifikaci bude pražské kvarteto do závodu startovat z pit-lane.

10898300_592899674176480_5305508288763477372_n

I přes tento fakt se v průběhu prvních osmi hodin dokázali jezdci týmu Scuderia Praha (Peter Kox, Jaromír Jiřík, Jiří Písařík a Matteo Malucelli) propracovat až mezi nejlepší desítku.  O možné napodobení pódiového výsledku z loňské Barcelony však Scuderii připravila rána od Lamborghini týmu Gulf, po které zůstalo červené Ferrari nedobrovolně stát devatenáct kol v týmové garáži.

Nakonec tak z toho bylo čtvrté místo ve třídě A6, což lze vzhledem k výše uvedenému, považovat za vydařený vstup do letošního ročníku 24H Series.

10931278_331159537088309_2887072651382602813_n

Asi nejvíce smůly si vybrali jezdci týmu K&K Racing Válek Autosport, které po osmi hodinách závodu zastavila závada na řídící jednotce jejich BMW a Marcel Kusín s Petrem Válkem, tak museli ze závodu předčasně odstoupit.

Pro úplnost dodejme, že slovenský závodník Miroslav Konopka si do nově počítaných tabulek šampionátu připíše body za páté místo, které si vyjel se svými kolegy Lukasem, Eisemannem, Feigem a Moczulskim.

“Tým Forch Racing znám již velice dlouho. Na dubajskou spolupráci jsem se tak velice těšil. Myslím, že s výsledkem můžeme být spokojeni tak na půl. Na jedné straně jsme jeli v nejobsazenější třídě, kde bylo dvacet vozů, takže být pátý není až tak zlé. Na druhé straně jsem závodník a tak chci vždy dosáhnout na co nejlepší výsledek a tady si myslím, že pokud bychom měli mnohem více vyrovnanější posádku, tak to na lepší výsledek bylo,” řekl slovenský matador po skončení závodu.

10898150_786784214748776_1324014039765209577_n

Závěrem je nutno podotknout, že průběh a do jisté míry i výsledky letošního závodu poměrně výrazně ovlivnil vysoký počet startujících, který se i přes odstoupení šesti týmů ještě před startem samotného závodu zastavil na čísle 89. Tuto skutečnost svými slovy vystihnul asi nejlépe jezdec pražského týmu Scuderia Praha Peter Kox:

“Ten počet aut je opravdu veliký. Na druhé straně se však nelze pořadatelům divit, že jej nechtějí nijak omezovat. Je zde spousta slabších a menších aut a tak je pochopitelné, že promotér nechce odříznout týmy, které se po devět předchozích let podíleli na růstu celé série. No a stejně tak dnes nikdo neodmítne ani velké a známé týmy a tak se stalo to, co se stalo.”

Rád bych k tomu dodal pouze to, že je to jen a jen dobře. Letošní dubajský závod, měl kvalitu, vysokou úroveň a pole, při kterém se bylo neustále nač dívat. Kéž by takových závodů bylo v budoucnu více.

foto: Petr Frýba / 24H Series Media

10805634_593745557425225_1463792026160957859_n 10391376_593745467425234_1958421911265679224_n 10730995_593745474091900_985191274510312078_n

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Steve Koutnas 6 years ago

    V cíli mělo naše Ferrari ztrátu 18 kol, takže kdyby se neesrazili s tím Lambem, tak by mohli bojovat o první místo, a nestartovat zezadu, bylo by to pro ně ještě lepší, ale je to závodění a na kdyby se tu nehraje.

    • comment-avatar
      Josef Hora 6 years ago

      Ano, bylo to opravdu velké představení českého motorsportu, za které patří všem zúčastněným obdiv a velký dík!!!

  • comment-avatar
    A. Novák 6 years ago

    Trochu dost nesourodých aut spousty tříd (dosti nelogicky značených), ale budiž… Každopádně těch aut je na trati moc a pokud se to nějak neomezí, začne docházet k průšvihům.

  • DISQUS: 0