Jednou bych si chtěl zkusit rallye, říká lídr WTCR Azcona. Galáše chválí

Současného lídra průběžného pořadí WTCR Mikela Azconu by lákalo vyzkoušet si jednoho dne rallyeový speciál. Prozradil to v našem exkluzivním rozhovoru. V něm se rozpovídal také o rozdílech mezi vozy Hyundai Elantra a Cupra Leon, Jáchymu Galášovi i o závodění před domácími fanoušky.

V prvních třech podnicích letošní sezony jste jako jediný dokázal získat dvě vítězství a před domácím podnikem na okruhu MotorLand Aragón vedete o deset bodů před Néstorem Girolamim. Zdá se tedy, že vám to u Hyundai svědčí...

Před začátkem sezony jsem neočekával, že po prvních třech víkendech budu mít na kontě tak dobré výsledky. Kromě dvou vítězství jsem dosáhl také na jedno pole position. Od začátku se v autě cítím dobře a velmi pohodlně a jsem schopen jezdit s ním na limitu.

Když porovnáme Hyundai Elantra s Cuprou Leon TCR, se kterou jste závodil loni, které auto vám sedí více a proč?

Obě tato auta jsou dobrá a obě mi sedí dobře. Jejich vlastnosti jsou ale rozdílné. Zatímco jedno je dobré v ostrých zatáčkách, druhé má zase dobré vyvážení v rychlých zatáčkách. Podle mého názoru je ale Elantra ve všech ohledech dokonalejší. To se týká brzd, převodovky, rychlých zatáček. Celkově to je zkrátka krok dopředu.

Součástí rodiny Hyundai je mimo jiné také český závodník Jáchym Galáš. Ten letos pokračuje v TCR Europe, kde jste loni proti němu závodil i vy. Jaký tedy na vás dělá tento jezdec dojem?

Znám ho a je to velice dobrý jezdec. Viděl jsem, že minulý víkend vyhrál v Belgii závod TCR Europe. Mám z něj velkou radost. Zdá se, že Elantra mu sedí dobře. Myslím si, že letos bude mít skvělou sezonu. Přeji mu jen to nejlepší.

O víkendu budete závodit před domácími fanoušky. Čtvrtý podnik letošní sezony WTCR se totiž koná na okruhu MotorLand Aragón. Navíc jste lídrem šampionátu. Cítíte tedy nějaký větší tlak?

Žádný tlak necítím. Když jsem v autě, tak nemyslím na nic jiného než na jízdu. Samozřejmě, že když jedete doma, tak chcete dosáhnout dobrých výsledků a oslavit to s fanoušky. Jste ale jen pod velice malým tlakem. U mě je to naopak tak, že na mě fanoušci přenášejí velmi příjemnou energii, díky které se cítím ještě sebejistější. Cítím se tu naopak velice uvolněně, protože tuto trať znám velmi dobře.

Během své kariéry jste zatím závodil jenom v cestovních vozech. Plánujete se této disciplíně věnovat dlouhodobě nebo by vás do budoucna například lákal přesun ke GT závodům?

Jsem velkým fanouškem motorsportu. Když jsem doma, sleduji i jiné šampionáty. Momentálně se ale plně soustředím na svou práci ve WTCR a ETCR. I tak si ale nechci do budoucna zavírat dveře. Ve všech kategoriích, kde závodím, je mým cílem stát se mistrem světa.

Když už jsme u jiných šampionátů, Hyundai působí také ve WRC, kde patří ke špičce. Lákalo by vás tedy například i rallye?

Jako závodní jezdec si chcete vždy vyzkoušet nová auta a nové disciplíny. Rallyeový speciál jsem nikdy neřídil, ale zajímá mě to a jsem zvědavý, jaké by to bylo. Je to něco, co bych si jednoho dne možná rád zkusil.

Foto: FIA WTCR

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.