Jezdci týmu Mičánek Motorsport vybojovali na Lausitzringu dvě umístění v TOP 5

Jezdci týmu Mičánek Motorsport vybojovali na Lausitzringu dvě umístění v TOP 5

Čtvrtý letošní podnik Carbonia Cupu zavedl jezdce týmu Mičánek Motorsport na moderní trať Eurospeedway Lausitz, která leží nedaleko Drážďan. Na tra

Záruba s Formánkem vyrazili do Anglie pro další zkušenosti
Jezdce týmu Mičánek Motorsport prověří legendární Eau-Rouge
Red Bull Ring a Hungaroring v jednom víkendu

Čtvrtý letošní podnik Carbonia Cupu zavedl jezdce týmu Mičánek Motorsport na moderní trať Eurospeedway Lausitz, která leží nedaleko Drážďan.

Na trati, která pravidelně hostí závody prestižních šampionát DTM a ADAC GT Masters, nescházely ani tentokráte dva nádherné speciály Lamborghini Gallardo brněnského týmu Mičánek Motorsport.

Za volantem těchto dvou krásných italských supersportů se v letošní sezóně pravidelně představují Michal Petrů a Bronislav Formánek.

Po třech tréninkových jízdách přišla na řadu kvalifikace, do jejichž výsledků se Formánek a Petrů zapsali třetím a čtvrtým nejrychlejším časem (1:52.30 a 1:53.36), když nestačili pouze na silnější vozy specifikací GT3 a GT2.

V samotném závodě z toho pak bylo skvělé druhé a čtvrté místo. Druhé místo se ztrátou sedmi vteřin za vítězným Denisem Waszkem s Ferrari F430 GT2 bral Bronislav Formánek. Michal Petrů se tentokráte musel spokojit s nepopulární čtvrtou příčkou, na kterou jej odsunula ztráta výkonu jeho vozu v posledních třech kolech.

DSC_0627

“Myslím, že uplynulý podnik můžeme hodnotit jako dobrý. Samozřejmě to mohlo být ještě lepší a ztráta Michala Petrů mne velice mrzí. Zatím nebylo možné určit, co přesně stálo za poklesem výkonu u jeho auta, ale bude to hned to první, na co se zaměříme po návratu do našich dílen,” hodnotí německý podnik manažer týmu Jiří Mičánek jr.

Čtvrté místo pak patří Michalovi Petrů i v tabulce průběžného hodnocení, do které prozatím posbíral 62 bodů.

“Letos je v Carbonia Cupu mimořádně velká konkurence a tak mě těší, že je s kým bojovat. Jsem rád, že se nám s Broňkem daří zajíždět vyrovnané časy a to většinou v rozmezí jedné až dvou desetin. Po polovině sezóny mi patří čtvrté místo a tak bych se ve zbývající části chtěl zaměřit na posunutí o nějakou tu příčku výše. Denis Waszek, s Ferrari specifikace GT2, bude asi jen stěží dostižitelná meta, nicméně minimálně druhé místo absolutně, by vzhledem k řečenému na konci sezóny nebylo vůbec špatné,” řekl po návratu z Německa Michal Petrů.

DSC_0367

“Pro mě to byl zatím asi nejvydařenější podnik sezóny. Hodně jsem si užil souboj s Michaelem Oliverem s Porsche. Byl to velice tvrdý a přitom férový soupeř. Myslím, že náš tým opět ukázal, že patříme ke špičce celého pole a o to více mne mrzí absence startu ve dvou závodech na Slovakia Ringu. To jsou body, které mi teď hodně schází. Sezóna je ale teprve v polovině a tak se mi s tím snad podaří ještě něco udělat,” dodává Bronislav Formánek, na jehož kontě je aktuálně 34 bodů.

Po návratu do brněnských dílen však bylo velice napilno. Zatímco jedna část techniků se dala do kontroly a přípravy obou vozů pro další závody, tak druhá polovina týmu se ve zrychleném tempu přesouvala do Maďarska na Pannonia Ring. Tam totiž hned následující den bojoval Radek Hort s Porsche GT3 Cup o další body do hodnocení Slovenského okruhového poháru. S lehkou nadsázkou lze říci, že i tento podnik se pro brněnský tým nesl ve znamení čtyřek, neb Radek Hort dokázal se svým vozem v designu Martini vybojovat dvě čtvrtá místa ve třídě 5 (nad 3.500).

Tím však výčet týdenních akcí rodinného týmu nekončí. Již dnes začíná třetí závodní akce uplynulých pěti dnů, a sice Porsche Sports Cup Germany na Nürburgringu. Ke třetímu podniku této německé unikátní série vyráží tým opětovně se dvěma vozy Porsche, za jejichž volanty budou usedat Josef Šmarda a Tomáš Urban.

“Na Nürburgring se jako vždy velice těším. Je to dráha, která má tradici a závody zde mají vždy velice dobrou atmosféru. Podle posledního seznamu přihlášených by nás mělo být opět téměř čtyřicet a to je už nějaká konkurence. Navíc nejde jen o nárůst startovního pole, ale především o jeho kvalitu. Vždyť to co před třemi lety stačilo na celkové vítězství, tak dnes nestačí ani na umístění v top 10. Já se těchto závodů účastní již dlouho, jsem ze staré školy a tak moc dobře vím, o čem mluvím. Vždyť už jsem také posledním účastníkem, jenž řadí klasickým klackem, všichni ostatní už dávno přešly na pádla,” říká Josef Šmarda, aktuálně čtvrtý muž průběžné kvalifikace.

DSC_0427 DSC_0409 DSC_0400 DSC_0347 DSC_0147 DSC_0417

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0