Jiná kategorie, jiné auto a také jiný závodní formát. Letošní sezona Josefa Hrdličky v Porsche Sports Cup Deutschland se nese ve znamení velkých změn. Jezdec stáje Mičánek Motorsport si ale postupně zvyká a z finálového podniku si chce odvézt body.
„Letošní sezonu bereme především jako učební a přípravnou. Navíc čelíme velmi silné konkurenci. Závodí tu hodně profesionálních jezdců, kteří mají zkušenosti ze závodů Carrera Cup nebo Supercup,“ popisuje Hrdlička své letošní účinkování v kategorii Sprint Challenge GT3. S ním je více méně spokojen. „S každým víkendem se zlepšujeme a cítíme se lépe. Nějaké rezervy samozřejmě máme, důležité ale je, že víme co zlepšovat,“ dodává.
Na scéně Porsche Sports Cup Deutschland už se sice Hrdlička objevoval v posledních dvou letech, tehdy ale ještě účinkoval v kategorii Driver´s Competition Pro, ve které loni vybojoval celkové páté místo. Sprint Challenge GT3 je ale ve srovnání s předchozím působištěm českého jezdce výrazně odlišné. Závody Driver´s Competition Pro jsou totiž koncipovány jako jízda pravidelnosti, kdežto Sprint Challenge GT3 již přináší standardní boje kolo na kolo. Rozdíl je také v technice. Minulé dvě sezony strávil Hrdlička za volantem Porsche 911 GT3 RS. Letos usedá do modelu 911 GT3 Cup 992. A to je velká změna.
„Letos je to úplně jiné závodění. Člověk vlastně musí zapomenout na vše, co se dosud naučil. Letos už jezdíme se závodním autem od Porsche přímo z Weissachu a vše je zde odlišné, brzdy, řízení, podvozek, převodovka i gumy,“ přibližuje.
Ačkoli se letos Hrdlička musí učit plavat v dosud neprobádaných vodách, už byl blízko svým prvním bodům. Nejvíce se mu zadařilo při srpnových závodech v Oscherslebenu, kde v rámci třídy 2d zaznamenal 12., respektive 11. pozici.
„V Oscherslebenu jsem dokázal předjet asi sedm aut. Když si vezmeme, že je to úzká trať, na které se skoro vůbec nedá předjíždět, tak je to celkem dobré,“ vzpomíná Hrdlička. Okruh mu přesto k srdci příliš nepřirostl. „Je to technická trať, která leží na rovině a pro mě jako jezdce moc zajímavá není. Z tratí, na kterých závodíme, mi vlastně přijde nejméně zajímavá,“ vysvětluje.
Právě Oschersleben sice přinesl Hrdličkovi nejlepší výsledky v sezoně, mnohem raději ale vzpomíná na červencový Red Bull Ring. V Rakousku si připsal dvě třináctá místa, to vše ale v konkurenci téměř 30 vozů. „Myslím si, že se mi tam podařilo zajet velice slušně. Navíc je to úplně jiná trať než Oschersleben, lepší, rychlejší a zkrátka záživnější,“ říká.
Vůbec poprvé si letos Hrdlička zazávodil ve Spa-Francorchamps. Legendární belgický okruh hostil podnik Porsche Sports Cup Deutschland v září. „Byl to skvělý zážitek. Je to ten nejlepší okruh, na kterém jsem kdy závodil,“ zanechala slavná trať v Hrdličkovi silný dojem. Nezažil zde ale jenom příjemné okamžiky. „Ve druhém závodě mě ze 13. místa sestřelil soupeř. Propadl jsem se až na poslední místo a musel dohánět asi minutovou ztrátu. Nakonec jsem sice předjel přibližně pět aut, ale stejně jsem skončil až osmnáctý,“ dodává.
Letošní sezona vyvrcholí o víkendu 12.-13. října na Hockenheimringu, kde se konal už úvodní podnik sezony. Jezdec stáje Mičánek Motorsport půjde do dvou finálové bitvy s jasnou ambicí. „Doufáme, že padne alespoň nějaký bod. Nejlepší desítka je pro mě cílem, když jsem jí ale letos byl blízko, tak mě vždy potkala nějaká kolize nebo jiná smůla,“ říká Hrdlička, který počítá s nemilosrdnou konkurencí. „Hockenheimring je hodně oblíbený okruh, dá se proto očekávat, že se přihlásí spousta jezdců. Bude těžké vybojovat každé místo,“ uvědomuje si.
Foto: Gruppe C
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.