Klíčem k úspěchu byl respekt k fair play, říká Záruba

Klíčem k úspěchu byl respekt k fair play, říká Záruba

Historicky prvním šampionem virtuálního seriálu ESET iSeries se stal Josef Záruba. Jak si tento šampionát užil? A jaký byl jeho recept na úspěch? To vše a mnoho dalšího prozradil pilot stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra v rozhovoru.

Na Slovakia Ringu se radovali Gellner s Němčekem
ESET iSeries pokračuje v Grobniku
ESET iSeries se o víkendu vrací na Slovakia Ring

Během posledního červnového víkendu jste se stal historicky prvním šampionem ESET iSeries. Jak jste si úvodní ročník tohoto virtuálního seriálu užil?

Rozhodně bych rád poděkoval organizátorům celého projektu. Odvedli spoustu práce de facto za pár týdnů. Jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit a navíc i vyhrát celý šampionát. Pro mě to byla vždy skvělá neděle s kamarády, neboť u každého závodu jsem měl za jedním ramenem Broňu Formánka a za druhým Jirku Mičánka. Byla to tedy i taková týmová práce, kdy na mě jeden přes druhého křičeli, kdy a jak mám koho předjet, načež jsem to vždy udělal podle sebe. Kluci si tam ale většinou našli ten svůj díl zásluhy a cítili se, jako by to provedli sami (směje se).

Jak byste porovnal ESET iSeries s ostatními e-sportovými sériemi, ve kterých jste účinkoval?

Oproti NHL, kde se mi moc nedaří, to byla docela pozitivní změna. (směje se).

Virtuální závody se vyznačují řadou kolizí a incidentů. Vy jste se ale do potíží nedostával až tak často a jako jediný pilot jste dokázal ve všech závodech bodovat. Prozradíte, jak se vám podařilo dosáhnout takovéto konzistence? Měl jste nějakou strategii pro závody, díky které se vám to dařilo?

Snažil jsem se závodit jako se skutečným autem a respektovat fair play, což bylo asi klíčem k úspěchu. Já jsem se také několikrát, zejména na startu závodu, připletl do nějaké havárie. I když jsem se ale potom prodíral z chvostu, nic jsem nevzdal a díky své rychlosti dokázal posbírat ještě relativně dost bodů. To pak na konci rozhodlo. Myslím, že se mi až na pár výjimek dařilo číst nastalé situace a tím se vyhýbat zbytečným kontaktům. Poslední dva podniky už jsem věděl, že bych vše mohl dotáhnout do vítězného konce a snažil se jet opatrněji. Každopádně kdysi mi někdo řekl, že když pojedu z první řady a hned všem ujedu, tak je docela vysoká šance, že mě nikdo nevyndá, o což jsem se také snažil (směje se).

Na který podnik nebo konkrétní závod budete vzpomínat nejraději?

Rozhodně na Grobnik. Zaznamenal jsem zde první vítězství a po celý podnik jsem věděl, že bude pro kluky sakra těžké se mě v závodech udržet. Nebýt nehody ve druhé jízdě, vyhrál bych i tu.

V Grobniku zvítězili Záruba s Citerou

A na který budete vzpomínat naopak nejméně rád?

Nejméně rád budu vzpomínat na první podnik na Slovakia Ringu, který byl celý takový zvláštní. Hodně se bouralo a nevyhnulo se to ani mně, když jsem po nešťastném kontaktu ztratil první místo a musel se probojovávat polem zezadu.

Na Slovakia Ringu se radovali Gellner s Němčekem

Kdo byl nejzáludnějším soupeřem?

Bartek Mirecki. Jeho kvalifikační rychlost byla z jiné planety a v žádném ze závodů mi nedal nic zadarmo.

V závěru sezony jste byl z pilotů Mičánek Motorsportu powered by Buggyra jediným, kdo bojoval o titul. Jednalo se sice pouze o virtuální závody, ale fungovala uvnitř vaší stáje během finálového podniku například nějaká forma týmové režie? Například když jste se po kolizi v úvodu druhého závodu spadl na chvost?

Každý jsme jeli za sebe. Myslím, že by to nebylo fér vůči ostatním závodníkům.

Jak moc blízko si jsou skutečné a virtuální závodění? Dalo vám účinkování v ESET iSeries například něco, co si s sebou přenesete také na reálnou scénu?

Trénovat na simulátoru v rámci přípravy na skutečné závody je věc, kterou dělá asi každý závodník, ať už se učíte trať nebo zkoušíte různá nastavení a podobně. Virtuální závodění pro mě představuje spíše takovou zábavu na večer, kterou si chci užít. Rozhodně jsem zjistil, komu se na trati vyhnout (směje se).

Loni jste se objevil se stájí Mičánek Motorsport powered by Buggyra zejména v Lamborghini Super Trofeo Europe a také v ESET V4 Cupu. Kde vás uvidíme letos? Jsou možné i další starty v ESET V4 Cupu?

I letos se budu pohybovat v paddocku. Spíše ale jakožto kouč pro Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Za volantem se objevím jen občas a to například kvůli zajetí nějakého referenčního kola nebo za účelem poskytnutí zpětné vazby pro inženýry.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Emil Krejzek 2 months ago

    Jen tak dal Micankovci

  • DISQUS: 0