Konečná bilance aneb Vítězové a poražení 85. ročníku 24h Le Mans

Podívejte se, kdo o víkendu na Circuit de la Sarthe zazářil a koho bude příští rok čekat reparát. Vítězové Jackie Chan DC Racing Společný

Trummer z týmu ByKolles je novou posilou Manoru v LMP2
ByKolles Racing přechází na motory Gibson
ByKolles Racing se v Sebringu neobjeví

Podívejte se, kdo o víkendu na Circuit de la Sarthe zazářil a koho bude příští rok čekat reparát.

Vítězové

Jackie Chan DC Racing

Společný tým hvězdy kung-fu filmů Jackieho Chana a pilota Davida Chenga ukázal své ambice už ve Spa-Francorchamps, kde v závodě FIA WEC opanoval třídu LMP2. Kvalifikace sice nevyšla úplně podle představ, ale divoký průběh závodu mu naservíroval šokující vedení v absolutní klasifikaci. To sice “Chanovci” neudrželi, ale druhé místo celkově, první čínské vítězství v LMP2 a ještě k tomu mít druhé auto jako třetí ve třídě a k tomu čtvrté celkově – to je unikátní bilance.

Gétéčka

Úžasně řvou a jsou vyrovnané. Tak by se ve stručnosti dala popsat bitva vozů třídy LMGTE Pro. Během závodu nebylo ničím výjimečným, že se první pětka aktuálního pořadí skládala z pěti různých značek. A stejná totální vyrovnanost se pak ukázala i v konečném pořadí, kde se za sebou seřadily Aston Martin, Ford, Corvetta, Porsche a Ferrari. No a souboj o vítězství rozhodnutý až v posledním kole? To je prostě sen každého fanouška endurance.

JMW Motorsport

Malý britský tým závodící v ELMS dokázal, že i s takovým zázemím jde v Le Mans uspět. JMW Motorsport měl nakonec nejlepší z Ferrari 488 GTE, která letos opanovala třídu LMGTE Am.  Expilot formule 1 Will Stevens si po loňských dvou triumfech v LMP2 za G-Drive připsal zatím největší vítězství své kariéry.

Porsche LMP Team

Mají sice hattrick a celkově už 19. titul pro svoji značku, ale bylo to Pyrrhovo vítězství. Obě Porsche postihly velké problémy, jednička kvůli nim dokonce odpadla z vedení. Navíc ani nebylo s kým bojovat, protože Toyoty na tom byly ještě hůř. Body si ale parta ze Stuttgartu zaslouží za předvídavost a houževnatost. I když se u pozdějšího vítěze brzy měnily oba hybridní motory a auto bylo z hlediska celkového výsledku na odpis, tým ho vrátil na trať, a osud do hry o vítězství.

Poražení

Třída LMP1

 

Hybridní prototypy v Le Mans jsou vlajkovou lodí moderních technologií a pokroku v automobilovém průmyslu. Ale letos to byla spíš antireklama. Ani jeden z vozů se nevyhnul technickým problémům, hybridy ve svých autech muselo měnit Porsche i Toyota.  Závěrečná stíhačka Porsche číslo 2 za vítězství mezi vozy LMP2 byla už jen takovou tečkou za tím naším případem.

Toyota Gazoo Racing

Sto milionů eur zase v prachu. K čemu jsou vyhrané úvodní dva závody WEC, když se celý svět dívá hlavně na Le Mans? Ani osmnáctý pokus japonské značce nevyšel. Jakoby si Circuit de la Sarthe prostě Toyotu za svého krále nevybral a dělal všechno proto, aby ji svými kouzly zabrzdil. Tu je nutná výměna hybridního motoru, jindy odejde spojka, nebo se do cesty nastrčí pomalejší vůz LMP2. Uvidíme, co velký boss Akio Toyoda vymyslí pro příští rok.

Vaillante Rebellion

Boss Alexandre Pesci si teď asi rve vlasy na hlavě. Kdyby Rebellion neodešel do třídy LMP2, mohl letos s klidem celý závod vyhrát. Pokud by aspoň jedno auto přežilo čtyřiadvacetihodinovku bez vážných potíží, byl by největší úspěch historie týmu doma. Takhle to byl víkend plný problémů. Jedno auto dojelo po sérii oprav šestnácté a druhé sice v cíli třetí, leč druhý den po závodě diskvalifikované za nedovolené úpravy na voze.

ByKolles Racing Team

Jezdci se letos u Kollese střídali jako apoštolové na orloji. Tým nezískal důvěru ani u Roberta Kubici, který velmi rychle odpískal návrat do světového závodění. A jak ukázal samotný závod, udělal dobře. Vůz už ve warm-upu zněl dost divně a brzy po startu zamířil do boxů na opravu.  Odjetých kol bylo celkem sedm a výsledkem je úplně poslední místo ve výsledkové listině.

Foto: ByKolels Racin, FIA WEC, Jackie Chan DC Racing, Porsche Motorsport, Toyota Motorsport

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0