Mareček bude na Lausitzringu hájit vedení. Pokusí se navázat na loňské vítězství

Jana Marečka čeká v úterý třetí podnik letošního ročníku Carbonia Cupu. Ten se uskuteční na Lausitzringu. Na německém okruhu se pilot stáje RTR projects bude snažit uhájit průběžné vedení ve třídě C5. Rovněž se pokusí napodobit vítězství, na které zde v rámci tohoto hodnocení dosáhl loni.

Jan Mareček po měsíční pauze znovu usedne za volant vozu KTM X-Bow RR. Pilot stáje RTR projects se totiž v úterý zúčastní třetího podniku letošní sezony Carbonia Cupu. Ten se uskuteční na německém okruhu Lausitzring.

Na rychlou trať ležící nedaleko hranic Německa s Českou republikou přijíždí Mareček ve velmi slibné pozici. Zatím totiž dělá vše pro to, aby obhájil loňské celkové prvenství ve třídě C5. Zatímco v Mostě a při první jízdě na Slovakiaringu si dojel pro vítězství, druhou jízdu na slovenském okruhu dokončil na stříbrné příčce za týmovým kolegou z RTR projects Milanem Sitnianským. V průběžném pořadí se tak nachází s náskokem 20 bodů na prvním místě. Jeho nejbližším pronásledovatelem je navíc právě Sitnianský, který ale bude na Lausitzringu chybět. Mareček tak má jistotu, že se i po tomto závodě v čele udrží.

Kromě třídy C5 má ale Mareček o co hrát také v celkové klasifikaci skupiny C. Do ní si jezdci připisují body za umístění, kterého dosáhnou v rámci své třídy. I zde tak má český závodník na kontě 55 bodů a drží se v popředí. Patří mu čtvrtá pozice. Stejný počet bodů jako on má navíc i třetí Marek Bláha a za vedoucím Jakubem Křečkem zasotává pouze o sedm bodů.

Z loňského roku má Mareček na Lausitzring příjemné vzpomínky. Zatímco celkově zde totiž skončil mezi "céčkami" druhý, v C5 si dojel pro vítězství. Osobně pro něj šlo o jeden z nejlepších závodů loňské sezony.

"Bylo to hodně vyrovnané. Na začátku závodu to bylo těžké. Několik kol byli všichni nalepeni na sobě. Pak se rozestupy trochu zvětšily. Všichni jeli naplno, člověk neměl čas na odpočinek. Několikrát jsem byl předjet a několikrát jsem naopak předjížděl já. V cíli dělilo první čtyři auta pouze půl sekundy. Byl to pro mě nejzajímavější závod z celé sezony. Zabojoval jsem si nejvíce ze všech závodů. Takové emoce jsem tento rok ještě nezažil," neskrýval tehdy své nadšení.

Na rozdíl od Slovakiaringu se tentokrát bude podnik skládat pouze z jedné závodní jízdy, nikoli ze dvou. Skupina C půjde na řadu jako poslední - od 17:25.

Foto: RTR projects

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.