První závod od roku 1999. Podnik Hungarian Baja absolvuje se speciálem RedLined Revo T1+ stáje Buggyra ZM Racing sám její šéf Martin Koloc. Dvojnásobný evropský šampion v závodech tahačů zaskočí za svou dceru Aliyyah, která bude chybět poté, co nedávno podstoupila plánovanou operaci.
"Letos se aktivně účastním testování auta a podílím se na jeho vývoji. Protože Aliyyah šla na plánovaný zákrok a vývoj nesmí přestat, rozhodl jsem se ji teď v Maďarsku nahradit. Není to jen nějaký hec. Cítil jsem, že ve vývojovém programu jsem byl přínosem. Dosáhli jsme zlepšení hlavně na podvozku," říká Koloc, který bude závodit na scéně dálkových rallye vůbec poprvé.
I ve svých 57 letech se Koloc snaží udržovat v dobré fyzické kondici. Kvůli svému vystoupení v Maďarsku ale musel svůj tréninkový režim upravit. "Hlavně jsem musel zhubnout. Ono se to nezdá, ale uvnitř auta je málo místa. Velké svaly jsou vám tady na nic, musíte to hlavně udýchat. A další věcí byla krční páteř. Na tu mám speciální cviky, takže už je to v pohodě," vysvětluje.
Při podniku Hungarian Baja bude Koloc čelit řadě nových výzev, na které nebyl ze své okruhové kariéry zvyklý. Jednou z nich je jízda se spolujezdcem. Tím bude Vlastimil Miksch.
"Nacvičili jsme si, že mi říká o zatáčku dopředu. Je to proti okruhům obrovská změna," přiznává Koloc. "Musel jsem se naučit myslet na to, co bude, a ne jen na to, co právě vidím. Jak se věnuju spoustě věcí najednou, byl pro mě hlavně zpočátku velký problém dokázat se soustředit jen a jen na závodění. Musíte mu ale dát sto procent, jinak se zabijete," upozorňuje.
Situace Vlastimila Miksche je před začátkem víkendu podobná jako u Koloce. Ani on totiž nemá s dálkovými rallye žádné zkušenosti a navigovat bude poprvé v životě. "Počítáme s možnými chybami, ale nám nejde o výsledek. Důležité jsou najeté závodní kilometry. Máme na autě připravené další novinky, hlavně na podvozku," je Koloc schovívavý ke svému parťákovi, se kterým dosud absolvoval 11 testovacích dnů.
Podnik bude součástí Evropského poháru FIA v bajách. Trasa povede areálem největší vojenské střelnice ve střední a východní Evropě. Nabídne rychlé pasáže, ale také ostré zatáčky nebo dlouhé táhlé oblouky. Soutěž odstartuje v pátek ranním prologem, po němž budou následovat dvě rychlostní zkoušky. Zbylé dvě "erzety" přijdou na řadu v sobotu. Na posádky čeká dohromady 403 měřených kilometrů.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.