Masarykův okruh 2014 – Novinky v kalendáři  a nové akce pro veřejnost

Masarykův okruh 2014 – Novinky v kalendáři a nové akce pro veřejnost

Masarykův okruh pokračuje v trendu přeměny závodního areálu na místo aktivního sportovního a relaxačního vyžití. K tradičním závodům a akcím tak přiby

První závod přinesl první body pro jezdce týmu Mičánek Motorsport. Následuje další výzva v podobě Slovenského okruhového poháru.
Česká motocyklová špička zahajuje závodní sezónu
Slovenský okruhový pohár v Brně

Masarykův okruh pokračuje v trendu přeměny závodního areálu na místo aktivního sportovního a relaxačního vyžití. K tradičním závodům a akcím tak přibydou nové aktivity s cílem přivést na okruh nové návštěvníky a fanoušky.

Le Brno a Tuning Show                      5. a 6. dubna
O tradiční zahájení sezony se postará amatérský vytrvalostní závod Le Brno a Tuning Show. Po roční pauze vynucené nepříznivým počasím na jaře 2013 se tak na Masarykův okruh vrátí milovníci upravených vozů, kteří se mohou se svými auty projet po závodní dráze, na cílové rovince si zasoutěžit v tradiční sprinterské soutěži na čtvrt míle nebo absolvovat závod do vrchu, který se jede proti směru obvyklé jízdy z nejnižšího bodu trati.

Mezinárodní sraz sportovních aut       3. – 4.května
Na tradiční akci Klubu sportovních aut se sjíždějí ty nejrychlejší a nejlepší vozy, které vlastní lidé z České republiky a okolních zemí. V minulých ročnících po Masarykově okruhu jezdilo například nejrychlejší sériové auto současnosti Bugatti Veyron, nebo exotické sporťáky Gumpert Apollo a Koenigsegg Agera.

Superstars Series        20. – 22. června
Po úspěšném prvním ročníku se na Masarykův okruh šampionát šesti a osmiválcových cestovních vozů doplněný o závody série GT Sprint a Ferrari Challenge. Do závodního víkendu, který přilákal při své premiéře na Masarykově okruhu 27 tisíc diváků, by se v roce 2014 mohlo zapojit i víc tuzemských jezdců.

Brno GP Revival          5. – 6. července
Mezinárodní festival historických vozů a motocyklů připravuje Automotodrom Brno společně s občanským sdružením Československý autoklub pro Moravu a Slezsko, který je pokračovatelem tradice organizátora předválečných Velkých cen Československa na Masarykově okruhu. Díky tomuto spojení se po pětašedesáti letech od posledního závodu v Brně znovu představí legendární závodní vozy značek Bugatti, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, ERA, Talbot Lago, Cisitalia, Gordini, Lotus a další vyrobené do roku 1961, resp. 1966 sdružené v Historic Grand Prix Association. Další tematické okruhy se zaměří na průřez historií československých formulí od roku 1930 do roku 1990 a další prestižní série historických závodních strojů. Část programu bude vyčleněna i pro historické motocykly a sidecar všech světových značek od československých ČZ a Jawa přes Honda, Yamaha až po legendární Norton, Rudge a další. Víkend bude zahrnovat široký doprovodný program, prezentace historických vozidel, výstavy motoristických muzeí a další aktivity zaměřené na tradici motoristického závodění na Masarykově okruhu.

Grand Prix České republiky     15. – 17. srpna
Tradiční závod mistrovství světa silničních motocyklů se posunul v kalendáři o týden před obvyklý termín. Pro fanoušky to znamená, že závodní víkend proběhne v obvyklém časovém harmonogramu v pořadí závodů Moto3 / Moto2 / MotoGP se startem hlavního závodu ve 14.00. Týmy navíc zůstanou na Masarykově okruhu i následující dva dny na testy.

Příští sezona MotoGP přinese novinky ve startovním poli českých jezdců. Karel Abraham přesedlá na produkční motocykl Honda RCV214 a do šampionátu Moto3 nastoupí v barvách týmu KTM Ajo letošní vítěz Red Bull Rookies Cup Karel Hanika. Ve stejné kubatuře bude dál jezdit Jakub Kornfeil, na oznámení Lukáše Peška o dalším angažmá se zatím čeká. Českého účastníka se dočkají i fandové juniorského šampionátu Red Bull Rookies Cup. Do něj se nominoval třináctiletý talentovaný jezdec Martin Gbelec.

Masaryk Racing Days  11. – 14. září
Závod mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích, kterého se účastní kompletní středoevropská špička. Spolu s doplňkovými šampionáty, bohatým doprovodným programem a už tradiční exhibiční jízdou Klubu F3 s historickými formulemi jsou Masaryk Racing Days vhodné pro celé rodiny, které se chtějí o víkendu pobavit.

Epilog 6H        4. – 6. října (termín závisí na potvrzení FIA ETCC)
Tradiční šestihodinový vytrvalostní závod uzavírá českou okruhovou sezonu a trofej ze závodu je žádanou kořistí mezi celou středoevropskou automobilovou špičkou. V roce 2013 byl Epilog 6H spojen v jednom závodním víkendu se závody ETCC a AutoGP.

Motoshow REKORD     12. října
Po úspěšném druhém ročníku se opět motocyklisté na Masarykově okruhu pokusí překonat rekord v počtu motocyklů na závodní dráze. Ten aktuální má hodnotu 2988 strojů. Akce je zároveň vzpomínkovou jízdou na zesnulého Marca Simocenlliho a koná se ve stejný den jako závod MotoGP v malajském Sepangu, kde oblíbený jezdec v roce 2011 zahynul. Po zbytek dne probíhají jízdy veřejnosti motocyklů.

FIA ETCC (zatím bez termínu)
Dále probíhají jednání o termínu s promotérem šampionátu FIA ETCC. Po úspěšném závodním víkendu v roce 2013, kdy v Brně vybojoval český jezdec Petr Fulín evropský mistrovský titul, má promotér i Automotodrom Brno zájem na pokračování ve spolupráci, nepodařilo se ale zatím najít shodu na termínu akce. Prioritou Automotodromu Brno je propojit víkend opět s tradičním šestihodinovým vytrvalostním závodem Epilog 6H a nabídnout tak divákům opět plnohodnotný třídenní závodní program. Pokud dojde k dohodě, spolu s FIA ETCC se na Masarykův okruh vrátí i extrémně rychlé formule AutoGP.

Le Brno a Den otevřené dráhy             25. a 26. října
Sezonu na Masarykově okruhu tradičně uzavře opět vytrvalostní amatérský závod

PR Automotodrom Brno

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar

    Ćím to je,čím to je? Tak začíná hit skupiny No name. Ptám se čím to je,že kromě Grand Prix moto v Brně zase druhá nebo třetí liga automobilového závodění. Italský šampionát je poznamenán slabou účastí v obou hlavních závodech,rámcové závody cupových Ferrari to nevytrhnou a snad ještě ETTC a Auto GP stály za to . A 16 aut na Epilogu jediná možnost si zajezdit za tmy,žalostná účast,proč termínová kolize se závody v Poznani? Fanoušci přijdou,ale na Le Mans sérii, GT open nebo nové WTTC! Dostat na brněnskou trať třeba WEC to už je nad možnosti i při účasti našeho týmu. Třeba při letošním Epilogu sedělo na kryté tribuně 50 slovy padesát fandů v osm večer čekajících na závěr závodu,proto znovu čím to je,čím to je? Může odpovědět třeba někdo z vedení okruhu? Když vidím jak se zvedají z ničeho třeba silniční závody motocyklů na přírodních tratích,kolik přijde lidí no a v Brně není natřená ani střecha hlavní tribuny!

    • comment-avatar
      Janek 7 years ago

      Konečně někdo napsal pravdu o návštěvnosti Brněnského okruhu. Na Superstars serie pouhých 20tis. tedy podle toho co psal člověk přímo na stránkách okruhu budiš, ale dovolit si napsat že na Epilog, ETCC a Auto GP byla krásná návštěvnost 16tis. to chtělo odvahu protože podle mne tam mohlo být tak kolem 4tis a to možná přeháním a to člověk jezdí skoro přes celou republiku a pak je zklamanej. Takže správná otázka ČÍM TO JE, ČÍM TO JE.

  • comment-avatar
    Jirka 7 years ago

    Dobrý den jmenuji se Jirka. Díval jsem se na pořad roku 2014 a musím napsat , že kromě historických závodů je to zklamání ze všech závodů i MS MOTOGP , protože čekám , že to zase bude ve všech třídách španělské mistrovství a ne MS , ale už dost komentářů nad ročníkem 2014 , protože už jsem jeden komentář měl smazaný , když jsem se vyjadřoval k Martinu Strakovi a napsal jsem něco o to proč se drží stále MOTOGP , když ostatní série jsou rušeny a všude v okolí ČR se jezdí vše co bylo kdysi v Brně a navíc se jezdí i jiné série které ani v Brně nikdy nebyly , tak se už dál vyjadřovat nebudu protože čekám zase smazaný komentář , ale souhlasím s oběma pány co uvedli ve svých komentářích Jirka

  • DISQUS: 0