Masarykův okruh slyšel českou hymnu, Tomáš Kostka si dojel pro vítězství

Masarykův okruh slyšel českou hymnu, Tomáš Kostka si dojel pro vítězství

Český pilot Tomáš Kostka ovládl suverénním způsobem první závod EuroV8 Series na Masarykově okruhu. Druhý závod však Kostka kvůli technickým problémům

Série EUROV8 pojede svůj první letošní závod v Monze
Audi posílilo sestavu pro druhé kolo série EuroV8
Série EUROV8 je připravena

Český pilot Tomáš Kostka ovládl suverénním způsobem první závod EuroV8 Series na Masarykově okruhu. Druhý závod však Kostka kvůli technickým problémům po kolizi se soupeřem nedokončil. Závodní víkend EuroV8 Series na Masarykově okruhu navštívilo za dva dny 8869 diváků.

Tomáš Kostka zahájil brněnský víkend suverénním vítězstvím v sobotní kvalifikaci a do prvního závodu tak nastoupil z prvního místa. Po letmém startu se sice propadl na třetí místo, ještě v průběhu prvního kola ale dokázal překonat Nicolu Baldana v mercedesu, který je zároveň Kostkovým největším soupeřem v celkovém hodnocení šampionátu. Kostka potom začal rychle stahovat i náskok vedoucího Francesca Siniho s americkým vozem Chevrolet Camaro. Jakmile se zlínský jezdec dostal před Siniho, začal každým kolem navyšovat svůj náskok a soupeřům nedal šanci. Baldan se pak na konci závodu pokoušel dostat před Siniho, jehož Camaro ztrácelo trakci, jeho útok ale nebyl úspěšný.

V druhém závodu si prvních osm jezdců kvalifikace prohodilo pořadí, Tomáš Kostka tak startoval z osmého místa. Ve třetí zatáčce Kostkovi „zavřel“ zatáčku jeho týmový kolega Dionisio a Kostka po drobné kolizi musel vyjet z trati a ztratil kontakt s vedoucí skupinou. Skvělou stíhací jízdou ale ztrátu rychle stáhl, dostal se na třetí místo a připravoval se na útok na první dva jezdce. V průběhu závodu však byl potrestán za kolizi s Dionisiem průjezdem boxovou uličkou, po němž se český jezdec propadl na sedmé místo a v následujícím kole zajel do boxů. V závodu pak zvítězil Francesco Sini, třetí dojel Nicola Baldan a třetí Massimiliano Mugelli.

Kostka kvůli odstoupení z druhého závodu prohloubil ztrátu na vedoucího jezdce seriálu Nicolu Baldana na 23 bodů a o pět bodů před českého pilota se dostal i Francesco Sini.

V závodech značkového seriálu Ferrari Challenge se prosadil slovenský jezdec týmu Scuderia Praha Tomáš Kukučka. V sobotním závodu si dojel pro celkové třetí místo a stejnou pozici obsadil i v podkategorii AM. V neděli pak dokončil znovu absolutně třetí, v hodnocení třídy AM dojel závod druhý, ale po dodatečné diskvalifikaci Argentince Ezequiela Pereze Companca vystoupal na nejvyšší stupínek.

Závodní víkend EuroV8 Series na Masarykově okruhu navštívilo celkem 8869 lidí, výrazně vyšší návštěvnost byla v neděli, kdy přišlo 6219 fanoušků. „Loni byl počet diváků vyšší, ale výrazně se na něm podílel pátek, kdy byl vstup zdarma. V letošním roce byl okruh otevřen pro veřejnost pouze dva dny. Navíc v sobotu bylo poměrně špatné počasí,“ odůvodnila meziroční propad návštěvnosti výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. „To však nic nemění na tom, že jsme viděli velmi atraktivní závody. Opět se potvrdilo, že Masarykův okruh silným cestovním vozům sedí,“ doplnila Ulmanová.

PR

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Při vší úctě k paní Ulmanové dost dobře nechápu, o čem to vlastně mluví. Argument, že nízká návštěva necelých devíti tisíc lidí je způsobená tím, že letos nebylo na okruhu otevřeno v pátek pro veřejnost, je totálně mimo. Pokud si matně pamatuji, víkend SuperStars World 2013 v Brně navštívilo skoro 30 tisíc diváků. Chce tím paní Ulmanová snad říct, že na loňské páteční tréninky přišlo dvacet tisíc fanoušků? Absolutně ne, nebyla tam ani desetina. V pátek totiž chodí na závody podobného typu jen Ti, které závody zajímají natolik, že jsou na to ochotni obětovat den dovolené. Pardon, chodili. Taky jsem chodíval, pravidelně, ale jen do té doby, než pátkům takzvaně odzvonilo. V současnosti máte prostě v pátek smůlu, a basta. Tohle vše bohužel podle mého názoru koresponduje s tím, jakým směrem se dění na Masarykově okruhu už nějakou dobu ubírá. Veškeré skutečně atraktivní automobilové závody (tomuto víkendu do atraktivity chybělo opravdu hodně) jsou nenávratně pryč. Závidím Slovakiaringu. Současně mu i přeji, ať se mu v dalších letech daří minimálně stejně tak jako v roce 2014, ať dál hýčká fanoušky závody typu WTCC, ADAC GT nebo Blancpain GT. Holt se budeme muset naučit jezdit na Slovensko…

  • comment-avatar
    Tereza 7 years ago

    traťaci to vidí trochu jinak, průjezd boxem nechápeme,ale na to jsou jiní lidé, jinak počet diváků neovlivní počasí, protože je moc souběžných akcí

  • DISQUS: 0