Matějovský se vrací na místo činu, ve Škoda Octavia Cupu pojede oba podniky v Mostě

Matějovský se vrací na místo činu, ve Škoda Octavia Cupu pojede oba podniky v Mostě

Jezdec Michal Matějovský se v barvách týmu Automotoklub Most objeví v letošním značkovém seriálu Škoda Octavia Cup při dvou podnicích na mosteckém aut

Matějovský trénoval opět na závodním trenažeru
ETCC: Boj o evropské poháry startuje na Hungaroringu
Fulín nebo Homola? Československá bitva o evropský primát je tady!

Jezdec Michal Matějovský se v barvách týmu Automotoklub Most objeví v letošním značkovém seriálu Škoda Octavia Cup při dvou podnicích na mosteckém autodromu. Královehradecký závodník završil úspěšná jednání s promotérem šampionátu Josefem Zajíčkem a vrátí se tam, kde v minulosti začínal svou kariéru ve velkém motoristickém sportu.

Matějovský se ještě za dob původního Octavia Cupu umístil v sezoně 2003 na celkovém druhém místě a v roce 2007 skončil třetí. Nikoho tak nemůže překvapit, že se pozdější evropský šampión v poháru cestovních vozů FIA ETCC 2015 třídy TC2 začal o obnovenou českou sérii zajímat hned od loňského návratu zpátky na scénu. Zatím Michalovy snahy skončily kvůli vytíženosti jen u testování, ale co není, může být. Letošní dva podniky jsou předzvěstí zamýšlené kompletní sezony v roce 2018. Jak to celé dopadne?

Michale, jaký je váš plán pro letošní sezonu Škoda Octavia Cupu? 

Domluvili jsme se s Automotoklubem Most, v jehož barvách pojedu, a času máme ještě relativně hodně, neboť se chystáme na mostecký víkend v září při evropském šampionátu tahačů ETRC a znovu pak na stejném místě v říjnu při finále evropského poháru cestovních vozů ETCC. Máme domluvené takto dva závody a na ně bychom rádi navázali v roce následujícím, když mi to čas dovolí, sezonu 2018 bych rád odjel již kompletní.

Zdá se, že značné pracovní tempo vám nedovolilo naskočit do závodní octavie dříve?

Jsem ve fázi života, kde u mě má logicky práce přednost. Pracuji ve firmě Hesti, která mě i převážnou část mého závodního života podporuje, a tak ji to chci oplatit. Se závoděním to vůbec nemám jako dřív, kdy jsem jezdil ETCC či Seat Leon Eurocup a s trochou nadsázky řečeno jsem odjel z domu na jaře a vrátil se až na podzim. S vedením firmy jsem dohodnutý, že pokud vše úspěšně zvládnu, budu se moci k motorsportu v rozumné podobě zase vrátit, ale určitě to nebude na úrovni jako v předchozích sezonách. Čekali jsme na vhodný moment ,který časově zvládnu a ten podle mě nastal. Ke Škoda Octavia Cupu se navíc vracím velice rád, protože právě tady jsem se naučil závodit v balíku aut, jezdit na hraně a umět se s mechaniky pobavit, jak vůz správně nastavit a zrychlit, aby vznikla klíčová konkurenční výhoda. Získal jsem tedy základní návyky z pohárových závodů a myslím si, že se tohle oproti minulosti nezměnilo, takže se v octavii, byť v omezené míře, velice rád objevím znovu.

Pár roků to je, ale závody ve Škoda Octavia Cupu jsem si vždy užil a rád vzpomínám na souboje za dob Jana Kopeckého, Štefana Rosiny, Erika Janiše, a samozřejmě také Michaela Vorby. To byly bitvy plech na plech, a tak by to mělo být, super závody.

Loni jste za volantem týmu Action Racing Mania novou octavii testoval, dokážete z těchto zkušeností popsat, jak se technika od dob vašeho působení změnila?  

Moc jsem toho nenatestoval. V první řadě se jedná o silnější auto a větší výkon pod kapotou je znát. Starší vůz měl 200 koní, ten současný disponuje 265 koňskými silami, takový rozdíl prostě pocítíte. Určitě musím vyzdvihnout i podvozek, s BMW 320si v ETCC jsem závodil na tlumičích Öhlins a mile mě překvapily. Také na Octavii fungují výborně. Auto se dobře vede, podvozkově je pokročilejší a díky motoru také rychlejší. Těším se na testování, které předpokládám v druhé polovině srpna.

Foto: Škoda Octavia Cup a archiv Michala Matějovského

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0