Nejdřív trable, pak euforie. Mičánek Motorsport powered by Buggyra zvítězil v nejnabitějším závodu sezony

Obrovská satisfakce! Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra už po sobotě ví, že seznam úspěchů v seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe rozšíří o velmi cennou položku – vítězství v konkurenci rekordního počtu aut.

Dvojice Bronislav Formánek – Karol Basz letošní druhé vítězství vybojovala ve startovním poli čítajícím čtyřiačtyřiceti aut. V Barceloně tým Jiřího Mičánka jr. slaví první místo ve třídě Pro-AM a zároveň nejlepší letošní absolutní výsledek – pátou pozici.

„Je to obrovské zadostiučinění po tom, co jsme si v posledních závodech prožili. Věděli jsme, že přesně toto je výsledek, na který máme. A teď jsme to potvrdili – navíc v extrémně silné konkurenci,“ chválí výkon týmu i obou jezdců Jiří Mičánek jr.

Triumf se přitom nerodil vůbec snadno. A chvíli to vypadalo, že smolná série, kterou odstartovala už v červnu nezaviněná nehoda v Misanu, bude pokračovat. Už od prvního pátečního tréninku tým bojoval s problémy s brzdovým systémem. „Objevily se už v prvním tréninku, ve druhém se Karol moc nesvezl a raději jsme auto stáhli, nechtěli jsme riskovat nehodu,“ popisuje start závodního víkendu v Barceloně Mičánek.

V boxu pak odstartoval závod s časem, který se měřil na hodiny. A hlavní roli v něm hráli mechanici. „Měli jsme problém, který nešlo diagnostikovat, museli jsme projít všechny komponenty brzdového systému a hledat únik kapaliny. Třmeny, pístky, posilovače…,“ vypočítává Jiří Mičánek. Závada nakonec byla v jednotce ABS. Do práce se zapojili všichni mechanici i dvě inženýrské posily z Lamborghini, i tak poslední mechanik pomyslně zabouchl vrata na garáži až o půl čtvrté ráno.

Sobotním ránem ale infarktový řetězec technických problémů neskončil. „V kvalifikaci hned Karol zajel třetí nejrychlejší čas, race direction nám jej ale škrtla. Než jsme to stihli zopakovat, auto částečně ztratilo výkon,“ popisuje Jiří Mičánek. Oba jezdci tak v kvalifikaci nemohli zajet naplno, Basz dojel sedmnáctý, Formánek osmnáctý. Hned po dojezdu pak následovalo další hledání závady. Tentokrát ale muselo být ve „sprinterském tempu“, do startu závodu zbývaly totiž jen čtyři hodiny.

„Opět jsme auto rozdělali, hledali jsme závadu na vstřikovacích lištách, nakonec jsme měnili vstřikovač na pátém válci, který byl vadný, i když motor měl najeto nějakých šest set kilometrů,“ krčí rameny Mičánek.

Auto mechanici poskládali pár minut před otevřením boxové uličky. S výjezdem na trať se ale konečně štěstí obrátilo k týmu. Karol Basz skvěle odstartoval a během svého stintu se rychle propracoval dopředu a týmový Huracán předával Bronislavu Formánkovi na osmé pozici. Český závodník pak na polského kolegu skvěle navázal a propracoval se až na finální pátou pozici.

„Je to obrovská satifsakce. Všichni jsme to potřebovali. Hlavně mechanici, kteří do toho dali opravdu všechno, byli unavení, nevyspalí. Teď je to obrovská euforie. A hlavně dobrý pocit, že jsme všem ukázali, že prostě patříme k absolutní špičce nejen v naší třídě, ale v celém startovním poli,“ říká Jiří Mičánek.

Na sobotní výsledek bude chtít tým navázat i nedělním závodem, který bude startovat tentokrát Bronislav Formánek.

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.