Nástupce Ulmanové. Miroslav Bartoš byl jmenován novým výkonným ředitelem Automotodromu Brno

Miroslav Bartoš. To je jméno nového výkonného ředitele Automotodromu Brno. Do funkce se přesouvá z role vedoucího sportovního oddělení. Čeká na něj mimo jiné jednání o možném návratu MotoGP na Masarykův okruh.

"Projevené důvěry si velmi vážím, je to pro mě velká čest a zároveň odpovědnost. Jmenování vnímám i jako ocenění práce celého kolektivu. Jsme připraveni nadále rozvíjet všechny aktivity v areálu a pečovat o dobré jméno, které Masarykův okruh, nejen ve světě motoristického sportu, oprávněně má," říká Bartoš ke svému nástupu do funkce.

Ve světě motorsportu ani na Masarykově okruhu není Miroslav Bartoš neznámou tváří. S brněnskou tratí totiž spojil velkou část svého profesního života. Začínal zde v roli časoměřiče a později pracoval na marketingovém oddělení. Sportovní úsek vedl od roku 2002. Bartoš rovněž dlouhodobě působí ve strukturách mezinárodní automobilové federace FIA. V minulosti zastával funkci ředitele závodů WTCC nebo WTCR, tedy v elitních světových sériích na scéně cestovních vozů.

Bartoš vystřídá ve funkci Ivanu Ulmanovou. Ta z pozice odešla s koncem července na vlastní žádost. Roli zastávala od listopadu 2005, tedy více než 18 let.

"Jsme potěšeni, že můžeme pana Bartoše přivítat do nové vedoucí funkce. Jeho mnohaleté zkušenosti, hluboké znalosti a angažovanost v oblasti motorsportu na mezinárodní úrovni jsou klíčové pro další rozvoj společnosti," komentuje změnu předseda představenstva Karel Hubáček, jehož společnosti SHAKAI Masarykův okruh od loňského léta patří.

Návrat MotoGP ve hře

Funkci výkonného ředitele přebírá Miroslav Bartoš jen krátce poté, co se v českých médiích objevily zprávy o tom, že by se na Masarykův okruh mohly již příští rok vrátit závody MotoGP. Jako první přišel s informací minulý týden Radiožurnál.

Jednání s promotérskou společností Dorna se podle dostupných informací účastní nejenom představitelé okruhu, ale také Jihomoravského kraje, města Brna a Autoklubu České republiky. Prezident poslední zmíněné organizace Jan Šťovíček již potvrdil, že rozhovory skutečně probíhají.

Právě Autoklub České republiky by měl v případné nové éře Velké ceny České republiky převzít hlavní zodpovědnost za pořádání. Závod by se mohl stejně jako v minulosti těšit finanční podpoře ze strany města i kraje. Jihomoravský hejtman Jan Grolich (KDU-ČSL) i brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS) již se vyjádřili v duchu, že by měli zájem akci podpořit.

Posledních pět ročníků MotoGP, tedy v období 2016-2020, byl hlavním pořadatelem závodu Spolek pro pořádání Grand Prix. Ten společně vytvořily Brno a Jihomoravský kraj. Automotodrom Brno v tomto období fungoval pouze jako pronajímatel trati. V roce 2021 se Brno do kalendáře už nevrátilo. Chyběly totiž peníze na úhradu zalistovacího poplatku a také na rekonstrukci dráhy, kterou Dorna požadovala. Tehdy nepomohla ani koronavirová pandemie, kvůli které se ročník 2020 uskutečnil bez diváků.

Právě úhrada zalistovacího poplatku a rekonstrukce dráhy včetně položení nového asfaltového povrchu patří mezi podmínky, které údajně musí Automotodrom Brno ve snaze vrátit se do kalendáře MotoGP splnit. Tou třetí je úhrada dlužné částky ve výši jednoho milionu eur za poslední ročník. Pro iDnes.cz to prozradila Ivana Ulmanová. Návrat MotoGP do Brna tak bude vyžadovat investice v řadech stovek milionů korun.

Foto: Jan Stárek, Automotodrom Brno

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.