Na virtuálním Hungaroringu kraloval Groszek

Na virtuálním Hungaroringu kraloval Groszek

Úvodní podnik virtuálního šampionátu TCR Eastern Europe Simracing zcela ovládl Bartosz Groszek. Polák zvítězil v obou závodech.

Galáš chce zabojovat o přední příčky i na Slovakia Ringu
Bylo to jako demoliční derby, říká Makeš
V úterý startuje TCR Eastern Europe Simracing

V úterý se fanoušci šampionátu TCR Eastern Europe konečně dočkali návratu svých oblíbenců na závodní dráhu. Stalo se tak zatím pouze virtuálně v rámci historicky prvního podniku série s názvem TCR Eastern Europe Simracing. Tento seriál, který je po virtuálních verzích šampionátů TCR Europe a TCR Australia teprve třetí oficiální e-sportovou sérií závodů TCR, napsal první kapitolu své historie na maďarském Hungaroringu.

TCR Eastern Europe Simracing

A tím, kdo jistě bude na úvodní klání ročníku 2020 vzpomínat v dobrém, je Bartosz Groszek. Polský pilot totiž během něj vyhrál, co se dalo.

Na první příčce se jezdec stáje BTC Maszyny Racing, za kterou letos bude v reálných závodech TCR Eastern Europe závodit Lukasz Stolarczyk, umístil již v kvalifikaci. Tím si zajistil jednak pole position pro start úvodního závodu, ale také prvních deset bodů do šampionátu.

Druhý čas si připsal Miklas Born. Švýcar jezdí za stáj Autorama AG by Wolf-Power, která do úvodního podniku sezony vstupovala posílena víkendovým úspěchem v závodě 24 hodin Portimão. Ten se uskutečnil jakožto druhé dějství letošní sezony 24H Series a zmíněný tým v něm dosáhl na triumf v kategorii TCR. Součástí vítězné posádky byl mimo jiné právě i Born.

Třetí pozici obsadil v kvalifikaci Jáchym Galáš. Pilot stáje GT2 Motorsport si loni dojel v TCR Eastern Europe pro titul vicemistra a zároveň se stal nejlepším juniorem. Čtvrtý skončil v boji proti chronometru Balint Hatvani a pátý Petr Fulín.

Jáchym Galáš zajel v kvalifikaci třetí nejrychlejší čas.

V úvodním závodě jsme byli svědky Groszekova suverénního tažení. Za svůj výkon byl odměněn triumfem a stal se tak historicky prvním vítězem virtuálního závodu TCR Eastern Europe.

Jako druhý do cíle dorazil jezdec stáje Unicorse Balint Hatvani. Maďar se po startu ze čtvrté příčky posunul na stříbrnou pozici hned v úvodních metrech a poté už si toto místo nenechal nikým vzít.

Zatímco Groszek a Hatvani zažili poklidný závod, boj o třetí místo byl o něco napínavější. Postartovního chaosu využil k posunu na bronzovou příčku Michal Makeš, kterého letos čeká v TCR Eastern Europe debutový rok.

Později ale na Makeše začal dotírat jeho krajan Tomáš Korený. Z jejich souboje ovšem nakonec těžila Gabriela Jílková, která se v úvodu desátého kola posunula na třetí příčku odvážným manévrem. Ani ona ale nevyšla ze souboje o poslední pódiové umístění jako vítězka. V závěru totiž byla donucena ze závodu odstoupit.

Za jejími zády se ale mezitím pořadí ještě promíchalo a nakonec tak skončil třetí Miklas Born. Švýcar sice vyrážel do závodu jako druhý, přesto však pro něj nebyla cesta na stupně vítězů žádná procházka růžovou zahradou. Byl totiž jako jeden z jezdců zapojen do hromadného incidentu v úvodu a cílem prvního okruhu projížděl až jako třináctý. Michal Makeš nakonec v cíli obsadil čtvrtou pozici. Jako pátý byl klasifikován Constantin Kletzer.

Na startovním roštu druhé jízdy došlo k otočení původní podoby nejlepší dvanáctky z úvodního klání. Na první příčku se tak postavil Petr Fulín. Druhé místo připadlo Matěji Kácovskému a třetí Yannicku Mettlerovi. Bartosz Groszek začínal z 12. příčky.

Do druhého závodu startoval z pole position Petr Fulín.

Ani start ze zadních pozic ale Groszekovi, který letos bude závodit za BTC Maszyny Racing ve vytrvalostních kláních, nezabránil v dosažení dalšího úspěchu. Že by opět mohl dojet vysoko, naznačilo již úvodní kolo. Během něj se totiž propracoval mimo jiné i díky potížím soupeřů na čtvrtou příčku.

Bramborová medaile ale Polákovi nestačila a už v úvodu druhého kola se posunul na třetí místo před Tomáše Koreného. Netrvalo navíc dlouho a Groszek zdolal i druhého pilota stáje HKC Racing Matěje Kácovského. V té chvíli mu tak patřilo již druhé místo a mohl se vydat stíhat vedoucího Petra Fulína.

A z náskoku trojnásobného mistra Evropy v závodech cestovních vozů se mu skutečně dařilo ukrajovat. Vrchol Groszekova snažení přišel dvě kola před koncem, tedy v jedenáctém okruhu, kde svého soupeře předjel a poté ho již na cestě za druhým maďarským vítězstvím nikdo nezastavil. Fulín se musel spokojit se druhou příčkou.

Nebyl to ale pouze Groszek, kdo zaznamenal oproti své startovní pozici významný posun. Totéž se povedlo Jáchymu Galášovi. Ten sice po smolném prvním závodě, kde se i on připletl do postartovního incidentu, začínal až jako šestnáctý, dokázal ale vybojovat třináct příček a dojel si pro skvělé třetí místo. Slavit ale nakonec nemohl ani v tomto případě. Za zavinění kolize čtyř vozů byl totiž diskvalifikován.

Trest ale obdrželi mimo jiné také původně čtvrtý Tomáš Korený a Matěj Kácovský, který pod šachovnicovou vlajkou projel jako pátý v pořadí. Zatímco první jmenovaný byl rovněž vyloučen, a to za incident s Tomášem Pekařem a Miklasem Bornem, Kácovského potkala pětadvacetisekundová penalizace za kolizi s Reném Martinkem. Bronz tak nakonec putoval ke Keijovi Kekemu Platzerovi. Čtvrtou pozici obsadil jakožto nejlepší junior Miklas Born. Pátý skončil jeho týmový kolega Constantin Kletzer.

Team Autorama AG by Wolf-Power zažil úspěšný vstup do sezony.

Na čele šampionátu se po úvodním podniku nachází s maximálním počtem 90 bodů Bartosz Groszek. Druhý je Miklas Born (66 bodů) a třetí Petr Fulín (54 bodů). Čtvrtá příčka náleží Balintu Hatvanimu (53 bodů) a pátá Constantinu Kletzerovi (52 bodů).

„První bitva mezi mladými a zkušenými závodníky skončila ve prospěch těch zkušených, jako jsou Groszek, Hatvani a Fulín. Ale junioři jako Born, Korený a Galáš jsou jim těsně v patách. Čekají nás napínavé a vyrovnané závody, stejně jako ve skutečném TCR světě. Jen bych rád apeloval na závodníky, aby zejména na startu brali ohled na ostatní a aby tak nedocházelo ke zbytečným nehodám. Tvrdý kontakt může poškodit jak je samotné, tak i nevinné účastníky incidentu,“ uvedl promotér šampionátu Josef Křenek.

Sezona TCR Eastern Europe Simracing pokračuje 30. června podnikem na rakouském Red Bull Ringu.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0