Nehybridní LMP1 ve Spa s neomezenou spotřebou paliva

Nehybridní LMP1 ve Spa s neomezenou spotřebou paliva

Při nadcházející šestihodinovce v belgickém Spa-Francorchamps dostanou nehybridní LMP1 novou šanci se dotáhnout na dominantní Toyotu. FIA se totiž vů

24h Le Mans – Toyota na startu obsadí první řadu
Lammers zatím ještě končit nehodlá
V Le Mans zůstane letos Garáž 56 prázdná

Při nadcházející šestihodinovce v belgickém Spa-Francorchamps dostanou nehybridní LMP1 novou šanci se dotáhnout na dominantní Toyotu. FIA se totiž vůbec poprvé v super sezóně rozhodla dát nehybridním prototypům možnost využít neomezené množství paliva na jedno kolo.

Toto řešení přišlo jako reakce na další dominantní víkend japonské automobilky v Sebringu. Kromě jednoho závodu totiž zatím vždy prototyp TS050 Hybrid získal výsledek 1-2 a v šampionátu týmů LMP1 tak Toyota vede před Rebellion Racing o 53 bodů.

Další úprava v rámci systému EoT se týká minimální váhy vozů. Rebellion Racing společně s ByKolles Racing a DragonSpeed musí u svých prototypů zvýšit váhu z 818 na 824 kilogramů.

Kromě toho plánuje stáj Rebellion Racing ve Spa představit svou speciální aerodynamickou konfiguraci s minimálním přítlakem, a to v rámci příprav na letošní závod 24h Le Mans. ByKolles Racing pak čeká závodní debut s motory Gibson V8, kdy právě kvůli změně dodavatele pohonných jednotek musel tým vynechat závod v Sebringu.

Velkou změnu čeká také třída GTE Pro, kde po vzoru nejvyšší kategorie prototypů zavede FIA senzory pro měření průtoku paliva. Zatímco ve Spa budou tyto senzory jen doporučené, od Le Mans už budou povinné. Žádné omezení spotřeby paliva u třídy GTE Pro ovšem FIA zatím nechystá.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0