Seznamte se, toto je nová zbraň z Mladé Boleslavi: Škoda Fabia RS Rally2

Škoda Motorsport ukázal světu svůj nový soutěžní vůz. Vychází ze čtvrté generace vozu Škoda Fabia a jde ve stopách nejúspěšnějšího vozu kategorie Rally2 posledních let (uvnitř galerie).

Škoda Motorsport pro nový vůz vyvinula nový motor, dále vylepšila ovládání, pohonné ústrojí a elektroniku a v neposlední řadě znovu zvýšila bezpečnost jezdců a spolujezdců.

Rozsáhlé testování na asfaltu, šotolině a ledu, stejně jako za rozmanitých povětrnostních podmínek přineslo novému rallyovému modelu Škoda potřebné vyladění, aby mohl v budoucnu úspěšně usilovat o vítězství a tituly v rukou zákaznických týmů.

„Obzvláště v motoristickém sportu znamená stát na místě vždy cestu zpět. Proto jsme při vývoji nového modelu Fabia RS Rally2 využili zkušenosti, kterých jsme dosáhli s předchozím modelem a dále jsme optimalizovali cíleně každý detail, abychom ještě více vylepšili nejúspěšnější závodní vůz posledních let. Jsem hrdý na celý tým ve Škodě Motorsport, který šel za tímto cílem s velkým nasazením. Rád bych také poděkoval našim kolegům z vývojového oddělení sériových vozů, kteří nám vozem Fabia čtvrté generace poskytli skvělý základ pro model Fabia RS Rally2,“ uvedl šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek.

Škoda Fabia RS Rally2 je zcela nově vyvinutý závodní vůz kategorie Rally2 a těží z nejlepší aerodynamiky ve své třídě a vysoké tuhosti karoserie sériového modelu. Kromě vylepšeného pohonného ústrojí, elektroniky, bezpečnosti a ovládání vozu vyvinuli odborníci ze Škody Motorsport také nový přeplňovaný motor o objemu 1,6 l, který vychází z rodiny benzínových TSI motorů EA888, které jsou mimo jiné i pod kapotou modelů RS.

Úzké propojení se sportovními sériovými vozy RS dokazuje nový odstín lakování Škoda Motorsport zelená Mamba, který navazuje na modely Octavia RS a Enyaq Coupé RS iV.

Při přípravě nového vozu Škoda Fabia RS Rally2 na první soutěžní jízdy absolvoval tým Škoda Motorsport rozsáhlý testovací program na asfaltu, šotolině a sněhu, který trval téměř rok. Od léta 2021 probíhaly testovací jízdy v České republice, Francii, Itálii, Chorvatsku, Německu, Belgii a Španělsku a také v extrémních zimních podmínkách na severu Finska.

Foto: Škoda Motorsport

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.