Nová sportovní pravidla pro sezónu FIA WTCC 2014

Nová sportovní pravidla pro sezónu FIA WTCC 2014

FIA World Touring Car Championship dozná v příští sezóně významného vývoje v technických a sportovních předpisech. Zde je přehled hlavních témat, k

Münnich Motorsport mění techniku, letos bude závodit s Chevrolety
Rydell přijde i o Hungaroring
Stefano D’Aste se vrací do FIA WTCC

FIA World Touring Car Championship dozná v příští sezóně významného vývoje v technických a sportovních předpisech.

Zde je přehled hlavních témat, která budou zahrnuty do konečné verze sportovních předpisů, které budou předloženy ke schválení Světové radě motoristického sportu. 

Bude změna v kvalifikačním formátu?
Ano, Q1 a Q2 se pojede stejně jako v letošním roce, tedy do první kvalifikace zasáhnou všichni jezdci, do druhé Top 12 z Q1. Novinkou bude kvalifikace číslo 3, které se zúčastní nejlepší pětka jezdců z Q2. Každý bude mít pouze jedno rychlé kolo a to určí pořadí pro první závod víkendu.

Bude změna v bodovacím systému?

Ne, současný bodový systém bude zachován, jak pro kvalifikaci, tak i pro závod.

Změní se pravidlo pro obrácení pozic do druhého závodu?

Ne, stále bude platit, že prvních deset jezdců z kvalifikace bude do druhého závodu startovat obráceně. Tedy nejrychlejší jezdec z kvalifikace odstartuje desátý, kdežto desátý nejrychlejší bude stát na pole-position.

Bude změněna vzdálenost jednotlivých závodů?

Ano, všechny závody se pojedou na 60 km, v letošní sezóně se jezdí na 50 – 60 km.

Bude změněn váhový systém?

Ne, váhový systém zůstane jako v letošní sezóně.

Budou aktuální vozy soutěžit v samostatné klasifikaci?

Ano, jezdci budou soutěžit o speciální trofej.

Další podrobnosti budou zveřejněny již brzy.

CZO – Michal Sedlák

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0