Nová výzva s Mercedesem

Nová výzva s Mercedesem

Libor Milota je tak trochu národní John Surtees. Začínal v sedle motocyklů, z kterého se později přesunul za volant závodního speciálu. Každým rokem

Bohatě obsazený formulový závod proběhl ve znamení souboje Zeller vs. Šafář
Český tým Janík Motorsport kraloval třídě sportovních prototypů
Michal Makeš zahájil víkend na Red Bull Ringu dalším vítězstvím

Libor Milota je tak trochu národní John Surtees. Začínal v sedle motocyklů, z kterého se později přesunul za volant závodního speciálu. Každým rokem postupuje dopředu a hledá nové výzvy a příležitosti. Ta letošní skýtá podobu Mercedesu AMG GT3, s nímž pojede za tým GT2 Motorsport.

Letos pojedete s Mercedesem GT3. Jak se na novou výzvu těšíte? Už jste auto testoval?

Vidím v tom novou kapitolu mého závodního příběhu a s velkou chutí se pokusím poprat s překážkami, které nás čekají. Auto jsem testoval na konci loňského roku v Brně a pocity z jízdy mám jen ty nejlepší.

Předtím jste závodil s Porsche 911 s motorem vzadu, nyní máte Mercedes s motorem vpředu. Bude to pro vás velký skok? V čem se pro vás budou obě auta lišit?

Porsche byla velký výzva. Vždy jsem slýchal o tom, jak složité je jet rychle s tímto vozem a jak těžko se řídí vůz s motorem za zadní nápravou. Navíc naše Porsche nemělo žádnou elektroniku a o to víc mě to auto přitahovalo. Kdyby dnes Porsche mělo auto, které by bylo schopné konkurovat v pohárových závodech nebo stačilo špičce v seriálu ESET V4 Cup, pak bych s tímto typem vozu měl zájem dál závodit. Bohužel tomu tak není a proto jsem se vydali jinou cestou. V čem se obě auta liší? Pro mě v ničem, je to další výzva, při níž se pokusím udělat co nejlepší výsledky.

Proč padla volba zrovna na Mercedes?

Auto je technicky téměř dokonalé, rychlé a vzbuzuje respekt napříč světovými závodními sériemi. Navíc můj obdiv pro tuto značku, a především pak několik zajímavých obchodních příležitostí nás s tímto vozem spojilo. O tom, že auto považuji za nejhezčí současnou GT3 je asi zbytečné mluvit…

Máte nějakého mentora, který vám předává zkušenosti?

Ano mám, již v sezóně 2018 mě vedl Miroslav Budík z týmu MN Motorsport. Je to zkušený chlap s nadhledem a je součástí týmu, který nám zajištuje technickou podporu celého závodění.

Jaké si dáváte cíle do letošní sezony?

Chci především odevzdat to nejlepší. Chci mít na konci sezóny spokojený pocit z dobře odvedené práce celého týmu a jestli se nám podaří urvat občas nějakou trofej, bude to moc fajn.

Na jaký okruh v kalendáři si věříte, který vám vyhovuje a který by podle vás mohl sedět i autu?

Já měl vždycky rád hodně technické tratě, baví mě Hungaroring a Grobnik. Budeme hledat správné nastavení auta a tam kde ho najdeme, tam budeme rychlí.

Můžete popsat svou dosavadní jezdeckou historii? Kde jste jezdil, s čím a s jakými úspěchy?

Na velkých okruzích jsem začal v 18 letech se silničníma motorkama. Viděl jsem v tom preciznost, rychlost a jízdu na samotné hraně techniky a jezdce, zároveň jsem vždy cítil obdiv a respekt. Závodil jsme nejprve ve vytrvalostních závodech v sérii CEC, následně v MMČR v SM, v ALPE ADRII, dále pak v autech v Carbonia Cupu, ve Slovenském Okruhovém poháru a minulou sezónu jsem jel několik závodů v ESETu. Mohu konstatovat, že závody umím vyhrávat, ve všech uvedených šampionátech se mi to občas povedlo…:)

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0