Nové globální prototypy P2 mají být levnější a rychlejší

Nové globální prototypy P2 mají být levnější a rychlejší

Představa nové generace prototypů, navazující na současnou kategorii P2, se pozvolna formuje. Počínaje rokem 2017 mají vstoupit v platnost globální pr

G-Drive plánuje více závodů v rámci WEC
FIA WEC: Porsche vyhrává další závod, poprvé se raduje Aston Martin
Alex Wurz se v Le Mans vrátí za volant

Představa nové generace prototypů, navazující na současnou kategorii P2, se pozvolna formuje. Počínaje rokem 2017 mají vstoupit v platnost globální pravidla prototypů P2, na jejich konečném znění usilovně pracují organizace FIA, ACO a IMSA.

Podle Scota Elkinse, viceprezidenta technický pravidel IMSA, je cílem společného projektu nastavení konkrétní karosérie, rozpočtových stropů a snížení celkového rozpočtu, což je úsměvné vzhledem k tomu, že s příchodem nových uzavřených prototypů Ligier (a další jsou na cestě) byla zvýšena cena P2 o více než dvacet procent na maximálních 450 000 Euro, bez motoru.

Scot Elkins chce snížit sezónní rozpočet o třicet procent, k čemuž chce dospět třeba komerčními pneumatikami nebo sjednocením konkrétních komponentů jednotlivých výrobců. To znamená, že různé prototypy výrobců by měly několik součástek společných, pravděpodobně například podvozek.

Naopak karosérie by zcela podléhala přání výrobce. V podstatě se jedná o současný koncept prototypů Daytona, a Elkins to ani nepopírá. Podle něj všichni souhlasili s tím, že karosérie nových prototypů by se měla podobat současným DP, aby byl rozdíl mezi P1 a P2 na televizních obrazovkách lehce rozpoznatelný. A nesouhlasili jen současní majitelé DP, tomuto nápadu se přiklání i v Evropě v řadách FIA a ACO.

Nutno podotknout, že pro výrobce a týmy je myšlenka více než výnosná. Globální pravidla napříč celým světem představují více zakázek pro výrobce a větší pestrost šampionátu pro týmy.

V plánu je i vyšší výkon a celkové zrychlení časů na jedno kolo. Elkins prozradil, že finální znění pravidel by rád oznámil v červnu příštího roku. Takže během Le Mans?

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Tak to je celkem dobrá a podstatná zpráva. Vzhled DP je úžasný, jestli se na tom bude stavět tak paráda. A nápad s rozlišením od P1 to jsou dvě mouchy jednou ranou! Jen jak na to budou reagovat promotéři plánované třídy 1, respektive spojení technických předpisů pro DTM,GT 500 a předpisy v US, jasně se rýsuje pouze přeplňovaný dvoulitrový turbomotor!

  • DISQUS: 0