Octavia Cup 2016 … návrat legendy

Octavia Cup 2016 … návrat legendy

Autodrom Most ... Truck Grand Prix 2014 ... procházím paddockem a potkávám českého závodníka Tomáše Pekaře, který tam tehdy startoval v pohárových záv

Czech Truck Prix přilákala bezmála 100 tisíc lidí, domácí jezdce hnali za vítězstvím
Deštěm omyté truckové speciály lákaly na snad už slunečný závodní víkend
Do Mostu pro body

Autodrom Most … Truck Grand Prix 2014 … procházím paddockem a potkávám českého závodníka Tomáše Pekaře, který tam tehdy startoval v pohárových závodech Clio Cupu.

„Ahoj Tome, jak se daří?“ ptám se a Tom odvětí něco v tomto smyslu: „Ahoj, ale jo zatím to jede dobře. Prosím tě slyšel jsem, že se chystá obnovení Octavia Cupu, víš o tom něco?“ …

Slova v té době posledního vítěze Octavia Cupu z roku 2011, mne pochopitelně velice zaujala a přiznávám, že tehdy jsem o tom slyšel poprvé.

Dnes jsme na konci měsíce září 2016 a od konce úvodní sezóny třetí generace Octavia Cupu uplynuly necelé dva týdny. Šampiónem se stal maďarský závodník Gábor Tim, druhé místo vybojoval právě Tomáš Pekař a bronz bral další český závodník Michael Vorba.

Jaký to ale byl rok a co vše se událo v průběhu šesti závodních víkendů, tak to se pokusím shrnout v následujících řádcích.

 

Hungaroring – One man show Gábora Tima

Sezona začala o posledním dubnovém víkendu v Maďarsku na Hungaroringu, kam se na úvod sezóny sjelo 14 jezdců, mezi nimiž od počátku nejvíce vyčníval domácí jezdec Gábor Tim. Jezdec se zkušenostmi z šampionátu FIA ETCC od prvních kol ukazoval, že toho má na trati z kalendáře Grand Prix F1 odjeto opravdu hodně a hned v úvodu sezóny vybojoval závodnický grand slam – tedy vítězství v kvalifikaci i obou závodech. K dokonalému triumfu Timovi scházelo pouze autorství nejrychlejšího závodního kola. To si dvakrát připsal Tomáš Pekař, přičemž v prvním závodě byl rozdíl v čase mezi Pekařem a Timem pouhopouhých 0,005s.

pfdx4126_1200x800

 

Red Bull Ring – Pekař poprvé poráží Tima
Tak jak Tim na Hungaroringu skončil, tak v Rakousku na Red Bull Ringu také začal. Nejprve přišlo vítězství v kvalifikaci, posléze tak další, v pořadí třetí, triumf v sobotním závodě. Timovo sesazení z piedestalu se jeho soupeřům podařilo až na čtvrtý pokus. Vítězem závodu se stal Tomáš Pekař, stříbro vybojoval Michael Vorba a na doposud suverénního Maďara zůstal pomyslný bronz. I tak to Timovi v celkovém součtu stačilo na vítězství v rámci víkendu a podruhé tak vystoupal na nejvyšší stupínek pódia. Mělnický závodník Tomáš Pekař, který se v rámci hodnocení víkendu umístil na třetím místě, se při návratu domů mohl přeci jen radovat z jednoho zajímavého primátu. A sice dalších dvou autorství nejrychlejších závodních kol.

pfdx9028_1200x600

 

Autodrom Most – Octavia Cup přivedl Tomáše Engeho zpět do Čech
Víkend na Autodromu v Mostě znamenal pro většinu jezdců návrat domů. A to rovnou na okruh, kde většina z nich začínala svou závodnickou kariéru. Není žádným tajemstvím, že Octavia Cup je doma právě na mosteckém autodromu a tak se nebylo co divit, že se promotér při tomto podniku snažil fanouškům předvést to nejlepší z nejlepšího. Dopomoci tomu měl i start Tomáše Engeho, který se na český závodní okruh vrátil po dlouhých šesti letech. A návrat to byl vskutku velkolepý. Časem 1:47.160 ovládnul Enge sobotní kvalifikaci a za svými zády zanechal všech 15 soupeřů, mezi nimiž byla i Olga Lounová, která po Daliboru Gondíkovi a Lukáši Langmajerovi převzala štafetu VIP jezdce. V odpoledním závodě se pak z druhého vítězství v řadě radoval Tomáš Pekař a v neděli pak své čtvrté vítězství vybojoval Gábor Tim! Tomáš Enge si v Mostě připsal body za osmé a čtvrté místo a k vyhrané pole position i autorství nejrychlejšího času ve druhém závodě.

Zde jsou Engeho slova ze závěru víkendu:

„Vůbec jsem nečekal, že by to mělo být jednoduché a ono to jednoduché opravdu nebylo. Trošku mě překvapila ta kvalifikace, ale myslím si, že to prostě bylo jedno kolo, které se povede jednou za rok. Využil jsem maximálně pneumatiky, a proto byl ten čas super. Ve druhém závodě se jasně ukázalo, že ta první trojka si prostě jede svoji ligu, tak jak tomu bylo v předchozích závodech na Hungaroringu a Red Bull Ringu. Snažil jsem se jich držet, ale bohužel, ještě bych potřeboval pár cvičných koleček najezdit a naladit si nastavení podle sebe. A na to tady ten čas prostě nebyl. I tak jsme ale myslím vytěžili maximum a já jsem hrozně rád, že jsem dostal tuto šanci a mohl závodit v Octavia Cupu. Je to skvělé závodění a velká zábava. V obou závodech jsme mohli vidět jízdu plech na plech, lítaly nárazníky, blatníčky a těch šmírů na autě bylo opravdu hodně. A to je přesně to, co diváci chtějí vidět. Vyhrát závod je super, ale těsné souboje, kolo na kolo, prostě nárazník na nárazník, to jsou právě cupové závody, a přesně to Octavia Cup také splňuje.“

img-6925_1200x800

 

Slovakia Ring – Probuzení Augusta Macbetha
Po závodech v Mostě čekala na jezdce letní přestávka, ve které byl pravděpodobně živou vodou polit Američan August Macbeth. Jezdec německého týmu Steibel Motorsport, nejprve dokonale využil rád mentora jezdců Petra Fulína a následně otevřel slovenský víkend vítězstvím v kvalifikaci, na které navázal druhým a čtvrtým místem v závodních jízdách. Z dalších dvou vítězství se v Orechovej Potoni radoval opětovně Gábor Tim, který tak potřetí zvítězil i v hodnocení celého víkendu. Macbeta jeho skvělé výsledky vynesly na celkové stříbro a na bronzový stupínek vystoupal jezdec týmu Action Racing Michael Vorba. Tito dva se podělili také o autorství nejrychlejších časů.

pfdx9977_1200x800

 

Autodrom Most CTP – 100.000 diváků a double Adama Rzepeckeho
Ještě před započetím letní přestávky se objevila informace, že jezdci pohárových Octávek proženou své stroje znovu po dráze mosteckého autodromu. Stalo se tak o prvním zářijovém víkendu, kdy do Mostu zamířil tradiční víkend evropský truckerský šampionát. Trucky v Mostě táhnou a téměř každý rok přivedou na svahy tamního autodromu návštěvnost atakující hranici 100 tisíc diváků. Ne jinak tomu bylo i letos, kdy oficiální statistiky přinesly údaj 98.000 diváků. Tato jedinečná divácká kulisa pak viděla double polského závodníka Adama Rzepeckého. Ten s přehledem ovládnul obě nebodované závodní jízdy, jenž zcela bezpochyby přinesly největší dramata celé sezóny. V průběhu těchto dvou závodů nelétaly vzduchem jen plechy, ale rovnou celá auta. Své by o tom mohl říct hostující Tiki Ivoševič a nebo Michael Vorba, který si ve druhé jízdě poškodil pravděpodobně šasi svého auta, což jej jak se později ukázalo, pravděpodobně stálo možnost zaútočit na celkové druhé místo.

pfdx3889_1200x800

 

Automotodrom Brno – Král je mrtev ať žije král Gábor

Náskok Gábora Tima před posledními dvěma závody byl natolik komfortní, že Maďarovi stačilo v posledních dvou závodech dojet alespoň jednou v první pětce. A přesně to se mu podařilo v prvním závodě, kdy dojel na třetím místě. Tím rozhodnul nejen o svém celkovém vítězství, ale také o druhém místě pro posledního šampiona Octavia Cupu Tomáše Pekaře. Ten sice v Brně vyhrál úvodní kvalifikaci a nakonec také oba závody, nicméně karty byly před víkendem rozdány naprosto jasně. Pekařovo konečné druhé místo stvrdil trochu předčasně pátým místem v první jízdě Michael Vorba, kterého dle jeho slov po mostecké lapálii vůbec neposlouchalo přetáčivé auto. Mechanici Action Racing Týmu na něm sice po celou dobu usilovně šroubovali, nicméně dát věci do původního stavu se již nepodařilo. Na Vorbu tak zbylo konečné třetí místo a to nejen v rámci víkendu, ale i v celkovém hodnocení šampionátu. S trochou nadsázky by bylo možné říci, že Vorba měl to třetí místo pro letošní rok rezervované, protože jak jinak si vysvětlit, že z deseti závodů byl hned 6x třetí? Závěrem dodejme, že o nejrychlejší závodní kolo se podělil Tomáš Pekař s Augusto Macbethem, jenž zakončil svou první okruhovou sezónu dvěma druhými místy, což v součtu víkendu znamenalo další druhé místo.

img-9795_1200x800

Zapomenout však nesmíme ani na skvělé výkony Radka Bareše a Richarda Meixnera, kteří se v poslední závodní jízdě dokázali prosadit do TOP 5, či na dramatický střet z první zatáčky druhé závodní jízdy na jehož konci letěla Octávka Tomáše Rzepeckého přes boudu do kačírku. Nejmladší člen jezdeckého pole z nepěkně vyhlížejícího incidentu vyvázl bez zranění a Octavia tak potvrdila nejen svou rychlost, ale také bezpečnost.

A zde již máme závěrečná slova čerstvého šampiona Gábor Tima:

„Je to neskutečný pocit. Abych byl upřímný, nemůžu najít slova. Prozatím je pro mě těžké to vstřebat. Jsem šampionem Octavia Cupu, mezinárodního šampionátu. Je to pro mě velká věc, je to pro mě velký krok. Je to naprosto úžasné. Chtěl bych poděkovat naprosto všem. Sponzorům, mechanikům, klukům z týmu, přátelům a rodině. Byla to naprosto skvělá sezona.“

Takový tedy byl úvodní ročník obnoveného Octavia Cupu v kostce. První dvě generace Octavia Cupu se těšily značné popularitě a bezpochyby představovaly to nejlepší české závodění své doby. Nový Octavia Cup v letošním roce ukázal, že má ambice na tuto tradici navázat. Ale to, zda se to skutečně podaří, se dozvíme třeba již v příští sezóně.

Konečné pořadí sezóny 2016:

  1. Gábor Tim 199b
  2. Tomáš Pekař 193b
  3. Michael Vorba 157b
  4. August Macbeth 117b
  5. Adam Rzepecki 86b
  6. Sebastian Steibel 69b
  7. Petr Fulín jr. 38b
  8. Jaromír Jiřík 36b
  9. Tomasz Rzepecki 27b
  10. Bohuš Šesták 26b

Prodej aut značky Škoda

foto: Octavia Cup/Petr Frýba

img-1013_1200x800 img-5728_1200x800 img-4895_1200x800 pfdx9931_1200x800 pfdx9663_1200x800 pfdx9476_1200x800 pfdx9460_1200x800 pfdx9346_1200x800 pfdx9136_1200x800
pfdx4654_1200x1499
pfdx3349_1200x800 pfdx3319_1200x800 pfdx3311_1200x800 pfdx3281_1200x800 pfdx3254_1200x800 pfdx3122_1200x800 pfdx2725_1200x800 pfdx2715_1200x800 pfdx2532_1200x800 pfdx0525_1200x800 img-6290_1200x800

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0