Pannonia Ring přinesl jezdcům týmu RTR Projects další důležité body a zkušenosti

Pannonia Ring přinesl jezdcům týmu RTR Projects další důležité body a zkušenosti

Pannonia Ring – pro někoho okruh méně známý, pro jezdce týmu RTR Projects však oblíbený. Právě 4740 metrů dlouhá maďarská trať hostila předposlední po

Víkend v motorsportu: X-Bow Battle v Brně nebo česká stopa v Německu a Maďarsku
Okruhová sezóna začíná v již po čtrnácté dubajskou 24-hodinovkou. Češi budou opět u toho!
RTR Projects byl v neděli bodům blíže

Pannonia Ring – pro někoho okruh méně známý, pro jezdce týmu RTR Projects však oblíbený. Právě 4740 metrů dlouhá maďarská trať hostila předposlední podnik šampionátu KTM X-BOW Battle, který byl navíc vůbec poprvé rozdělen do tří kategorií. Na battlová auta kategorií Rookies a ELITE a na kapotované vozy specifikace GT4.

Šéf týmu Tomáš Miniberger, startující právě s KTM X-BOW GT4, neměl v nově vzniklé třídě GT4 vůbec jednoduchou konkurenci, když do Maďarska přijel i tovární tým Reiter Engineering s plejádou mladých jezdců. Minibergerovi se však mimořádně dařilo. V první kvalifikaci zajel čtvrtý nejrychlejší čas a stejné místo mu patřilo i v cíli prvního sprintu. Nezabránilo mu v tom ani počínání Laury Kraihamer, která se za každou cenu chtěla před Tomáše dostat. Výsledkem jejího předjížděcího manévru byla menší díra v boku karoserie brněnského vozu. Druhý sprint na trati, která nenabízí příliš možností k předjíždění a kvalifikace je na ní základem úspěchu, pak černo-oranžové KTM X-BOW GT4 s Tomášem Minibergerem za volantem dokončilo po startu ze sedmého místa na šesté pozici.

„Kdyby mi někdo před závodním podnikem řekl, že budu čtvrtý, tak bych mu nevěřil. V konkurenci mladých kluků jsem opravdu velice spokojený. Ve druhém závodě jsem bojoval o šesté a páté místo a oba závody byly opravdu o závodění, které jsem si moc užil. Mám radost ze zjištění, že jsem dokázal konkurovat mladým jezdcům. Určitě nám hodně pomohl koučink s Tomášem Engem. Tomáš nás tlačí k agresivní jízdě a takhle nastavené auto funguje naprosto skvěle a je výborně ovladatelné. Koučink nás prostě posouvá hodně dopředu,“ prozradil Tomáš Miniberger po závodním víkendu na Pannonia Ringu.

V Battlové kategorii Elite nastoupili Sergej Pavlovec, který se chtěl poprat o nejvyšší příčky, a Jan Krabec, pro nějž to byl již třetí start v barvách brněnského týmu RTR Projects. První sprint v Maďarsku byl dosti smolným pro Sergeje, který musel hned dvakrát uhýbat svým soupeřům a v cíli z toho tak bylo desáté místo. Šťastná nebyla ani kvalifikace na druhý závod. Těsně po jejím startu totiž začalo pršet a než dostaly slovo mokré pneumatiky, bylo po kvalifikaci. Stíhací jízdou se ale Sergejovi podařilo dostat se ve druhé závodní jízdě z 13. místa na startu až na sedmé místo v cíli.

„Bylo to jako na houpačce. Kvalifikace na první sprint nebyla špatná a dalo se útočit minimálně na třetí místo, nicméně v první zatáčce jsem uhýbal autům a předjely mě tři vozy. Pak jsem zase útočil na šesté místo, ale auto přede mnou se roztočilo a já musel uhýbat až do trávy a zase mě předjely další čtyři auta,“ přiblížil dění v prvním závodě Sergej a k dalšímu průběhu závodního víkendu dodal: „Druhý sprint byla loterie s pneumatikami. Startoval jsem z třináctého místa, protože jsem vyjel do kvalifikace se suchými gumami a než jsem se dostal zpátky do boxů, než jsme vyměnili pneumatiky, tak už jsem nestihl zajet měřené kolo. V závodě se mi ale podařilo probojovat z třináctého místa na sedmé, což je podle mě pěkný výsledek a opravdu jsem si moc hezky zazávodil. Nejvíc jsem si ale užil koučink s Tomášem Engem. Přirovnal bych to ke koncertu symfonického orchestru, protože tu hudbu začnete pořádně vnímat, až ji pochopíte, nejlépe, když hrajete na nějaký nástroj. A Tomáš Enge je pro mě takový umělec. Čím více jezdím, tím více závodění chápu a užívám si to.“

Honza Krabec dělá radost všem v týmu RTR Projects díky svému neustálému zrychlování, které potvrdil i v Maďarsku, když v prvním sprintu sváděl rovnocenné souboje se soupeři ve středu pole a navzdory jedné jezdecké chybě vybojoval třinácté místo. V první části kvalifikace na druhý sprint pak Honza na mokré trati a za velice obtížných podmínek zajel skvělý čtvrtý čas. Kvůli výletu mimo trať a poškození vozu však nakonec nemohl nastoupit do druhé části kvalifikace ani do závodu. Ale jak se říká, kdo nebourá, nezrychluje!

Tradiční součástí závodního programu X-BOW Battle je rovněž hodinový vytrvalostní závod. Do něj tentokrát neodstartovala dvojice Pavlovec-Miniberger, ale šéfa týmu nahradil právě Jan Krabec. Tuto změnu sestavy vysvětluje Tomáš Miniberger: „Rozhodli jsme se tak z tohoto důvodu, že jsme si řekli, že pokud by s námi jel Honza Krabec Barcelonu, tak je potřeba sbírat zkušenosti s vozem GT4. Myslím, že Honza roste, je čím dál rychlejší, nicméně Barcelonu s námi nakonec nepojede, jelikož sám cítí, že na sobe ještě musí zapracovat.“

Kvalifikace na hodinovku se podařila skvěle, když Sergej kvalifikačním časem 1:55,959 vybojoval první řadu a do závodu startoval z druhé pozice. Honza Krabec pak speciál KTM X-BOW specifikace GT4 dovezl do cíle na osmém místě absolutně a velmi pěkném šestém místě ve třídě GT4. „Vytrvalost vypadala slibně, nicméně Honza vyjel mimo trať, což znamenalo ztrátu několika pozic. Musím ale podotknout, že vlastně o nic nešlo. My jsme tento vytrvalostní závod pojali tak, aby se Honza sžil s vozem GT4 a celkově s vytrvalostním závoděním. Hodně se zlepšuje a chyby se prostě občas stávají,“ okomentoval vytrvalostní zápolení Sergej.

Svoje přidal i Jan Krabec: „Na Pannonia Ringu se mi moc líbilo, a to i přesto, že jsem z toho měl zezačátku docela respekt. Ještě před odjezdem jsem si trať vyzkoušel na simulátoru, což mi výrazně zkrátilo čas učení se trati v testech. Okruh jako takový mě moc bavil. Samozřejmě je škoda, že jsem nemohl nastoupit do druhého sprintu, ale začínám si uvědomovat, že závodění není pouze o rychlosti, ale i o tom být konzistentní a nedělat chyby. Moc si cením příležitosti startovat ve vytrvalostním závodě s vozem GT4. Bylo to hodně o učením se s tímto vozem, ale zkušenosti jsou to velmi cenné. Mám radost, že už dokážu být konkurenceschopný pro jezdce, kteří KTM X-BOW Battle jezdí delší dobu.“

Pátý letošní podnik X-BOW Battle je minulostí, v dílnách RTR Projects se však rozhodně nezahálí. Už příští týden se totiž brněnská skvadra vydává do Španělska, kde odstartuje v prestižním čtyřiadvacetihodinovém vytrvalostním závodě 24H Barcelona, který spadá do seriálu 24H Series.

Víkend na Pannonia Ringu ve výsledcích: GT4 (Tomáš Miniberger):
sprint 1 qualifying – P4
sprint 1 race – P4
sprint 2 qualifying – P7
sprint 2 race – P6

Elite (Sergej Pavlovec, Jan Krabec):
sprint 1 qualifying – Sergej P6, Honza P12
sprint 1 race – Sergej P10, Honza P13
sprint 2 qualifying – Sergej P13, Honza P10 (v první části kvalifikace P4, ale nenastoupil do druhé části, proto P10, tj. poslední místo z deseti postupujících)
sprint 2 race – Sergej P7, Honza DNS

Endurance (Sergej Pavlovec, Jan Krabec):
endurance qualifying – P2
endurance race – P8 celkově, P6 GT4

zzz WP_20160819_16_29_56_Pro IMG_5133 IMG_5249 IMG_5113 IMG_5338 IMG_5118 IMG_5121

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0